پیام تسلیت،اشخاص-احزاب-و گروهها بمناسبت درگذشت استاد “نورالله سلامی”

فصلی نو-متاسفانه خبر دار شدیم استاد بزرگ ،معلم اخلاق جناب آقای نورالله سلامی ،دار فانی را وداع گفتند،به همین خاطر خاموش شدن این شمع نورانی را خدمت خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنیم
از خداوند یکتا رفع درجات آن بزرگوار در بهشت أعلا و مزید فضل و رحمت پروردگار بی همتا برایشان و طول عمر بازمانگان آن مرحوم همراه با سلامتی و حسن عاقبت شان خواهانیم.


متاسفانه باخبر شدیم استاد نورالله سلامی چهره ماندگار فرهنگ و ادب استان دار فانی را وداع گفتند.
این درگذشت غم انگیز را به مردم استان، دانش آموختگان این استاد برجسته، خانواده داغدار و تمام دوستداران این عزیز رحیل تسلیت عرض می نمایم.
صبر و شکیبایی برای بازماندگان و غفران و رحمت واسعه الهی برای آن مرحوم از درگاه خداوند بزرگ مسئلت دارم.
با احترام
الهه شیروانی اردکانی


.بسم الله الرحمن الرحیم انالله واناالیه راجعون درگذشت برادرارجمندمرحوم نورالله سلامی رابه بیت داغدارایشان تسلیت عرض نموده وازخداوندمتعال برای آن مرحوم غفران الهی وبرای بازماندگان صبرجزیل مسئلت دارم خدایش بیامرزد.

ساجد مهدیزاده


مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتمزده بـه انتظار بنشیند و این ، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت

درگذشت استاد علم واخلاق ،مرحوم نورالله سلامی را به جامعه فرهنگی  ومردم شریف استان تسلیت عرض  نموده وبرای ان  مرحوم  از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای خانواده محترم  سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .
کیوان آشنا


پیام تسلیت به مردم شهرمان در تکریم چهره محبوب علم و ادب

مرحوم استاد نورالله سلامی.
???

باز هم در سرایمان ستاره ای خاموش شد .
استادی بزرگ
پدری شایسته
معلمی که سوخت و شعله افروخت و

سبد گل یادش را اهدایمان نمود.

شاگردان و فرهیختگانی را آموخت و رفت.

و این رفتن ترجمانی از ماندگاریش شد.

آرزویمان وصل ابدیش به احدیت و شعف.

که همین است

چرا که معلم ها گرچه مظلوم
تاریخند ،
اما محبوب هر قلب و سرایند .

طیبه نظری.


*انا لله و انا الیه راجعون «و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی،جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید» درگذشت استادگرانقدربهمن بیگی استان جناب آقای شیخ نورالله سلامی رابه خانواده ی محترم ایشان وهمه ی طایفه مشایخ تسلیت عرض نموده برای ایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ،و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .
ازطرف سجادمولایی زاده(بهشتی)


و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه
قالو انا لله و انا الیه راجعون

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

خبر درگذشت استاد فرزانه و معلم فقید زنده یاد نورالله سلامی که عمر گران و بابرکت خود را صرف پرورش و آموزش دانش جویان و علاقمندان علم و فرهنگ کرد، مایه تاثر شد و همگان از جمله جامعه بزرگ فرهنگیان و فرهنگ دوستان را در غم و اندوه فرو برد .

تلاش های مستمر و حضور عالمانه و خالصانه زنده یاد سلامی بزرگ مرد عرصه های دانش و معرفت ، در نظام تعلیم و تربیت و تاثیر روشن گر و بیدار گر ایشان در یاد و خاطره ی فرهیختگان و فرهنگیان این دیار جاودان خواهد ماند و در روح و جان جویندگان معرفت و علم آموزان روشن بین آتش اشتیاق علم و دانش را زنده نگاه خواهد داشت و چراغ راه خواهد بود .

مرحوم نورالله سلامی همچون معلم جاودان و چهره ماندگار زنده یاد بهمن بیگی ، در خاطر روزگار ، قلب های مهربان و ذهن های پاک مردمان قدرشناس این سرزمین جاوید خواهد ماند هر چند بارها «کل نفس ذائقه الموت ثم الینا ترجعون» را در قلب شاگردان حک کرده باشد .

تاریخ پرافتخار و قهرمان ساز بویراحمد با وجود ناملایمات و سختی ها مردان نیک اندیش و تاثیر گزاری در خود پرورش داد تا به همت بلند و تلاش های خستگی ناپذیر همین فرزندان راست بایستد و تاریخ را به ما بسپارد .
سلامی ها و بهمن بیگی ها در یادها ماندگارند چون حقیقت ماندگار است چون نور علم و دانش تا عمق جان ها نفوذ می کند و بیداری و روشنایی بخش جهل و تاریکی می شود .
بدین وسیله به نمایندگی از فرهنگیان شهرستان دنا ، مراتب تاثر و اندوه قلبی خویش را از سفر بی بازگشت معلم فقید ارزشمند و چهره ماندگار شادروان استاد زنده یاد نورالله سلامی ابراز می دارم و از آستان حضرت دوست ،برای روح بزرگ آن عزیز سفر کرده ، علو درجات و برای فرزندان ، بازماندگان و همه بستگان ، شکیبایی توأم با سربلندی مسئلت می نمایم .
سپهدار مجلسی نژاد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا


کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام
ضایعه درگذشت استاد بزرگ و معلم اخلاق “نورالله سلامی” مهربان و مومن را از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم
خداوند متعال روح پاکش را با مولایش علی (ع) محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.

مسعود خوبانی


خانواده محترم سلامی
درگذشت اسوه فدکاری و تقوی جناب آقای نورالله سلامی و خاموش شدن این شمع نورانی خدمت خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنم
از خداوند یکتا رفع درجات آن بزرگوار در بهشت أعلا و مزید فضل و رحمت پروردگار بی همتا برایشان و طول عمر بازمانگان آن مرحوم همراه با سلامتی و حسن عاقبت شان خواهانم.

بابک درست


انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مرحوم نورالله سلامی موجب تالم و تاثر شدید گردید. آن فقید سعید از مفاخر فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد و معلمی دلسوز برای عشایر بود.
او مانند شمعی سوخت تا چراغ فرهنگ را برافروخت. امید دارم در پناه حضرت باری، دل مغموم بازماندگان را تسلیت افتد و علو درجات نصیب آن مرحوم گردد. این را به دعا خواستارم.

محمد علی وکیلی



photo 2017 02 19 01 49 46مشیت الهی بر این قرار گرفته که بهار فرحناک زندگی را خزان ماتمزده به انتظار بنشیند و این بارزترین تفسیر فلسفه افرینش در فراخنای بیکران هستی و یگانه راز جاودانگی اوست.
بدینوسیله خاموش شدن شمع وجود استادی فرزانه ودلسوز و معلم اخلاق شیخ نورالله سلامی را به خانواده محترم ایشان و همچنین جامعه فرهنگیان تسلیت عرض نموده و ارزوی مغفرت برای ان مرحوم و صبر جزیل برای عزاداران ان عزیز سفر کرده از درگاه خداوند متعال مسئلت مینمایم.
کامران جهانبازی


در انتظار آمدنت هستیم
در ما کلاس خسته ی غمگینی ست
برپازدیم و منتظرت ماندیم
دیگر صدای پای تو اینجا نیست
ما کودکان خسته از این بازی
بی سرپناه و بی رمقیم استاد!
چون تخته ی شکسته ی بر دیوار
خط خوردگیّ بر ورقیم استاد!
ما کودکان تشنه ی دیروزیم
از دست تو چه ها که ننوشیدیم!
بغضی شکست شور صدامان را
پیراهن سیااااه که پوشیدیم
ابری شدیم و یکسره می باریم
بر آسمان …که داغ تو خواهد ماند
همراه لحظه های پریشانی!
بر سینه مان که داغ تو خواهد ماند
بر پیکر خمیده ی دانشگاه
صد واژه ای اشاره به دردی مرد!
در پیش پای این همه بت دیدند
ای سربلند! سجده نکردی مرد!
در ما کلاس کوچک غمگینی ست
اما هنوز شور صدا دارد
استاااد! نام پاک تو خواهد ماند
بر قلب ما که یاد تو را دارد…..

خانواده محترم سلامی
درگذشت پدر گرامیتان را تسلیت عرض مینمایم. از خداوند صبر و شکیبایی برای شما و برای آن عزیز سفرکرده غفران و رحمت واسعه الهی را خواستارم.
روحش شادو یادش گرامی

با احترام شیرین بانو زرین


بنام خداوند زیبایی ها
وبدانیم اگر مرگ نبود
دست مادرپی چیزی میگشت
سپهری

استاد سلامی دارفانی را وداع کرد؛مردی از نسل مهربانی و قلم ؛روشنفکری و رازدانی؛
جناب سلامی که از افتخارات عشایر و مردم عزیز لر زبان میباشد ؛عمر گرانبهایش را در راه ارتقاء فرهنگ این این مرز وبوم در طبق اخلاص گذاشت ؛مهربانی و صداقت این بزرگوار انقدرزبانزد عام وخاص بود که کلام از گفتنش عاجز است –
ازشماردوچشم یک تن کم
وازشمارخردهزاران بیش
هرکس که اگاه تر باشد بقول مولوی باجان تر هست و وجودش بیشتر احساس میگردد و نبودش نیز ازهمه بیشتر لمس میگردد
جان چه باشد؟جز خبر در ازمون
هرکه را افزون خبر؛جانش فزون …
اری مردی از دست رفته است که زبان از فراقش عاجز است و برای مردم استان و بالاخص بویراحمد ضایع اسفناکی است ؛
مرحوم سلامی آزاده بود و آزاد اندیش؛راوی صدای کبک های عشایر بود؛انچه که کبک ها و قوچ ها نمیتوانستند بگویند ؛سلامی انها را بازبان شعر میسرود؛کلمات را با مهربانی اش ادغام میکرد ؛و مظلومیت کوهستان و بی پناهی اهوها و پازن ها را در اشعارش میگفت ؛سلامی رفت وبه بهشت سلامی دوباره اغاز کرد؛کوهستان خاموش است و شاید اخرین بازمانده های کبک ها و پازن ها برای سلامی فاتحه میخوانند ؛سلامی مهربان و صمیمی بود و دل هیچ کس را نرنجاند ؛روحت قرین بهشت باشد و یادت تا ابد جاودانه باد.
مهندس سعید رودشتیان

photo 2017 02 20 02 50 19


 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=3230

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: