پیام نوروزی شهردار یاسوج: استفاده از کالای ایرانی، گزارش اقدامات سال ۹۶، برنامه های سال ۹۷

فصلی نو ،شهردار یاسوج طی پیامی با تبریک سال نو به شهروندان، چکیده ای از اقدامات شهرداری در سال گذشته ارائه کرد و در خصوص برنامه های شهرداری یاسوج برای سال ۹۷ توضیح داد.

در این یادداشت که بر حمایت از کالای ایرانی پیرو شعار سال تاکید شده است، بر افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در امور شهری تاکید شده است.

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی شهرداری، متن کامل پیام، دکتر نستهن مقدم در ادامه آمده است:

«رسید مژده که آمد بهار و سبزه دمید ؛ وظیفه گر برسد مصرفش گل است و نبید»

شکر خالق بی همتا که باز روز از نو شد و نوروز از راه رسید تا حلاوت آفتاب تازه از رسیده این معجزه الهی، چشممان را گرم و دلمان را دلگرم کرده تا دل از غصه ها و آلام بتکانیم و با نگاهی نو، اندیشه ای تازه، تجاربی ارزشمند، عزمی راسخ و اراده ای مصمم سال جدید را شروع کنیم.

اینجانب فرا رسیدن نوروز باستانی را به محضر مبارک مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مسئولین خدمتگذار نظام جمهوری اسلامی و یکایک مردم شریف ایران و بخصوص مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهروندان شهر یاسوج تبریک عرض می نمایم و آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه عزیزان دارم.

سال ۹۶ با همه سختی ها و تلخی هایی که داشت به پایان رسید و بویژه غمی تاریخی و فراموش نشدنی را در قلب و روح شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران و مردمانش به یادگار گذاشت و لاله های واژگون دنا را میراث دار و امانت دار دلبندان این شهر و کشور کرد.

طی ۶  ماهه دوم سال ۹۶ شهرداری یاسوج تلاش کرد تا کیفیت خدمات به را آنگونه که در خور و شایسته شهروندان و مسافران این شهر زیباست، ارتقا دهد و مراتب رضایتمندی شهروندان گرامی را فراهم سازد و در این راه تلاش های زیادی صورت گرفت.

آغاز عملیات اجرای طویل ترین خیابان شهر یاسوج به طول ۵ کیلومتر، از سرگیری فعالیت پل چهارم بشار پس از یک وقفه طولانی، ایجاد چالش شهر پاک در راستای جلب مشارکت شهروندان در قالب سوال پژوهشی، بهره برداری از پارک پرواز و یادمان مسافران سانحه هوایی، زیباسازی، پاکسازی و بهسازی فضای شهری با تفاوت ملموس نسبت به سالیان پیش، اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی بخشی از تلاش های کارکنان زحمتکش شهرداری در این ایام بوده که علیرغم تنگناها و مشکلات مالی برجای مانده از گذشته، شاهد رضایت نسبی شهروندان فهیم و قدردان بوده ایم و البته نیک می دانیم این رضایت دایمی نیست و نیاز تلاش روزانه و پیوسته است.

سال ۹۷ برای کارکنان شهرداری یاسوج که عزم خود را جزم کرده اند تا با کار تیمی و جلب مشارکت شهروندان طی برنامه ای مدون شاخص های زندگی شهری در یاسوج را ارتقا داده و توسعه شهری را در همه ابعاد و کالبدهای شهری رقم بزنند، سالی مهم و انشالله پر خیر و برکت خواهد بود.

انشالله مدیریت شهری (دستگاه های خدمات رسان و اجرایی) نیز امسال بهتر از سنوات قبل در تعامل و همکاری با شهرداری نسبت به ارائه خدمات به شهروندان گرامی اقدام نمایند که شاهد کاستی ها و بعضا مزاحمت ها برای شهروندان نباشیم و شهرداری یاسوج نیز آمادگی کامل دارد تا با تعامل و همراهی، همپای سایر دستگاههای خدمات رسان، آنان را در ارائه خدمات مطلوب تر یاری نماید.

اما بی شک مهمترین رکن ساخت و توسعه هر شهری، مشارکت اجتماعی است و بر همین اصل شهروندان هر شهر شایسته و بایسته است در کنار به نقد و چالش کشیدن مسئولان که برای آنها چه کرده اند، از خود نیز بپرسند که خود برای شهرشان و محیط زندگیشان چه کرده اند!؟

یقینا پاسخ این سوال متفاوت خواهد بود و هر کسی بنا بر طرز رفتار خود در محیط های اجتماعی پاسخ متفاوتی بدان خواهد داد اما مسئولیت اجتماعی امروز ایجاب می کند تا شهروندان به عنوان یک مسئول وارد میدان شوند و در خصوص مسائل شهری در حوزه های ترافیکی، زیست محیطی و صیانت از اموال عمومی و فضای سبز شهری دغدغه مندتر از گذشته عمل کنند و نسبت به معدود شهروندانی که در قبال شهر و محیط زندگی مشترک ما مسئولیت پذیر نیستند، در کمال ادب و متانت آنها را به انجام درست کار درست راهنمایی کنند.

لازم است این نکته را به خود و همکارانم متذکر شوم پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، شهرداری یاسوج در سال ۹۷ فقط از کالای ایرانی استفاده خواهد کرد و خود را موظف می داند تا از کالاهای با کیفیت ایرانی حمایت کند و انشالله با ایت تدبیر شاهد رونق کسب و کار و اشتغال جوانان شایسته ایرانی باشیم.

در پایان با تبریک مجدد سال نو، امیدوارم سال ۹۷ جبران تلخی های سال گذشته باشد و سالی نیکو برای ایرانیان رقم بخورد و شاهد روزهای خوبی برای میهن اسلامی و مردمان پاک سرشتش باشیم که این مهم با تلاش و همت همگانی دست یافتنی خواهد بود.

نستهن مقدم

شهردار یاسوج

۱۳۹۷/۰۱/۰۱

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=6422

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: