پیگیر مطالبات کتابخوانان و کتابداران و کتابخانه های عمومی استان از طریق مجلس شورای اسلامی خواهم بود

غلام محمد زارعی تصریح کرد: کتابخانه یکی از بهترین مکانهایی برای رشد، اعتلای روحی و اخلاقی انسان و البته مرکز رشد علمی و فرهنگی جامعه است که جوانان باید وقت و انرژی خود را در آن مصرف کنند زیرا که لذتی بالاتر از مطالعه و خوانش کتاب نیست.

فصلی نو ،در نخستین ساعات روز گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس با حضور در کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی یاسوج با کتابداران و اعضاء و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با حضور سرزده در کتابخانه آیت الله ملک حسینی( ره ) شهر یاسوج، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی وکتابدار، در جمع صمیمی کتابداران، کارشناسان و کارکنان کتابخانه های عمومی استان، هدف دیدار سرزده خود از این کتابخانه را ارزش جایگاه کتاب و تکریم مقام و جایگاه کتابداران ذکر کرد و گفت: حضور در جمع فرهیختگان عرصه کتاب و کتابخوانی، حس و حال تازه ای در برخواهد داشت وحضور در مکانی فرهنگی مثل کتابخانه عمومی حال خوشی را در انسان پدیدار می نماید.

غلام محمد زارعی تصریح کرد: کتابخانه یکی از بهترین مکانهایی برای رشد، اعتلای روحی و اخلاقی انسان و البته مرکز رشد علمی و فرهنگی جامعه است که جوانان باید وقت و انرژی خود را در آن مصرف کنند زیرا که لذتی بالاتر از مطالعه و خوانش کتاب نیست.

وی ضمن بازدید از بخشهای مختلف کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی( ره ) یاسوج اظهار داشت: این چهارمین حضور بنده در این کتابخانه عمومی است و از اینکه در این مکان فرهنگی، بخش نابینایان برای روشندلان، بخش کودکان برای کودکان این شهر و بخش استان شناسی به محققان و نویسندگان هم استانی خدمات می دهند لذت می برم و از همین جا کمال تقدیر و تشکر از این مجموعه و کتابداران زحمتکش و فرهیخته را دارم.

پیگیر افزایش پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی از طریق مجلس شورای اسلامی خواهم بود.

در این بازدید یاسر رحیمیان سرپرست کتابخانه های عمومی استان ضمن تقدیر از توجه نماینده مردم نسبت به حضور در بین کتابخوانان و کتابداران در روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و هفته کتاب اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با مدیریت خوب دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با در نظر گرفتن چشم انداز مطلوب در جهت تحقق نهضت مطالعه مفید، تحول عظیمی در این چند ساله اخیر به وجود آورده است.

وی به برخی مشکلات پیش رو به ویژه در بحث منابع مالی و بودجه ای کتابخانه های عمومی استان به عدم پرداخت سهم نیم درصد برخی شهرداری ها استان اشاره کرد و بیان داشت: سهم نیم درصدی قانونی شهرداری ها راهگشا و مشکل گشای موانع پیش رو است که متاسفانه برخی شهرداریها نسبت به پرداخت آن کوتاهی می کنند.

زارعی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به مطالبات قانونی سهم نیم درصد شهرداریها افزود: این سهم طبق قانون می باشد و بنده در اولین فرصت با سایر همکارانم در مجلس پیگیر افزایش این سهم و همچنین تلاش خود را برای تخصیص بودجه و اعتباربیشتر برای کمک به نهاد کتابخانه عمومی کشور خواهیم داشت، زیرا که معتقدیم که کتابخانه های عمومی در چند سال اخیر عملکرد خوبی در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی داشته است و از جمله زیر ساختهای مهم فرهنگی در ایران اسلامی بوده است.

غلام محمد زارعی همچنین در این بازدید با حضور در سالنهای مطالعه برادران و خواهران کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی( ره ) و تبریک این روز، در نشستی صمیممی به سوالات اعضاء پاسخ داد.

گفتنی است در این نشست برخی اعضاء نسبت به افزایش ساعات کار کتابخانه و همچنین ایجاد قرائتخانه مناسب در شهر یاسوج توسط شهرداری، پیشنهادات و نقطه نظراتی را مطرح کردند که نماینده مردم در مجلس خواستار رسیدگی و افزایش ساعات کتابخانه به وسیله مکاتبه با نهاد کتابخانه های عمومی کشور توسط سرپرست اداره کل شد و بنده خود نیز از طریق دفتر امور شهری استانداری پیگیر خواهم بود.

یادداشت غلام محد زارعی، نماینده مجلس در بخش استان شناسی، عضویت افتخاری کتابخانه و گرفتن عکس یادگاری با کتابداران و اعضاء از دیگر برنامه های وی، در اولین روز از هفته کتاب دراین بازدید بود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=7752

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: