کارخانه سیمان مارگون توانایی پرداخت بدهی‌های خود را ندارد

فصلی نو؛

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه سیمان مارگون توانایی پرداخت بدهی‌های خود را ندارد.

به گزارش فصلی نو،داریوش دیودیده عصر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با محوریت بررسی مشکلات کارخانه سیمان مارگون بود، اظهار داشت: این کارخانه سال ۸۹ با ۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کلنگ‌زنی شد و در سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد موضوع تامین آب کارخانه و راه دسترسی را از جمله مشکلات سیمان مارگون عنوان کرد و گفت: بدهی‌های این کارخانه در حوزه برق قریب به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که کارخانه توانایی پرداخت این مبلغ را ندارد.

وی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود برای پرداخت هزینه برق مصرفی کارخانه تا پایان سال ۹۶ به کارخانه مهلت داده و پس از آن تقسیط ۱۸ ماهه در این راستا انجام شود.

دیودیده افزود: : انتظار می‌رود  که کارخانه ۵۰ درصد هزینه‌های جاری ۶ ماهه تا پایان سال را پرداخت کند و ۵۰ درصد دیگر بر روی اقساط ۱۸ ماهه محاسبه و پرداخت شود.

وی میزان بدهی کارخانه سیمان مارگون به شرکت گاز را ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای پرداخت این بدهی نیز انجام شود.

دیودیده خواستار حل مشکل پروانه بهره‌برداری کارخانه در حوزه محیط زیست شد و گفت: انتظار می‌رود محیط زیست استان با انجام کارهای کارشناسی هرچه سریع‌تر در این راستا اقدام کند.

وی تصریح کرد: ایجاد پایانه حمل و نقل در مجاورت کارخانه و توسعه ارتباطات پایانه‌ای و گمرکی برای دپوی محصولات در مناطق هدف  ضروری است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=5133

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: