کارگران ایران زیر خط فقر/ دولت باید چاره‌ای بیندیشد

فصلی نو؛

یک فعال کارگری عنوان کرد در شرایطی که کارگران با تمام توان پای تولید ایستادند و چرخ اقتصاد ایران را حفظ کردند افزایش پنج درصد و ۱۰ درصدی حقوق شایسته نیست.

به گزارش فصلی نو،  رحمت اله پورموسی اظهار کرد: دولت باید تلاش کند تا هم کارگر و خط تولید و هم امنیت شغلی نیروی کار از بین نرود و در حالی که واقعیت‌ها را در نظر بگیریم امروز بیشتر کارگران زیر خط فقر زندگی می‌کنند و شرکتهای تولیدی هم مشکلات متعدد دارند و دولت باید از کارگر و کارفرما حمایت نماید.

بر اساس این خبر، این فعال کارگری درمورد دستمزد سال آینده کارگران گفت: سه سالی است که به بند دوم ماده ۴۱ قانون کار که به سبد معیشت کارگران میپردازد بیشتر توجه می‌شود در حالی که قبلا تنها بند یک که اشاره به نرخ تورم دارد ملاک عمل بود.

پورموسی تاکید کرد: سبد معیشت کارگران اقلام متعدد را شامل می شود که بخش اعظمی از دریافتی کارگران را به خود اختصاص می‌دهد در حالی که کارفرمایان معتقدند قانون اساسی دولت را موظف کرده تا علاوه بر تامین مسکن برای آحاد جامعه خدمات آموزشی رایگان به مردم ارائه دهد و از دولت درخواست کردند تا برای دستمزد و تامین هزینه‌های معیشت کارگران سهم خود را بپردازند.

به گزارش فصلی نو، این مقام مسئول گفت: امروز بسیاری از تولیدکنندگان نجابت به خرج داده و با وجود هزینه‌های بالای تامین مواد اولیه مالیات و عوارض دست از تولید نکشیدند و عده‌ای را به کار گرفتند. بنابراین کمترین توقع اینست که دولت در تامین مواد اولیه پرداخت تسهیلات ارزان و کاهش قیمت تمام شده بنگاههای تولیدی را کمک کند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=5079

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: