گرچه شاید در نگاه ابتدایی این رفتار موحد باعث حس غرور و تحسین شود اما در حقیقت این عمل، چیزی جز ترویج بداخلاقی سیاسی معنای دیگری نمی تواند داشته باشد زیرا حوزه کهگیلویه بزرگ همچنان بر اساس قانون تا


فصلی نو- سید مصطفی قمری

کرونا که امد؛ همه چیز را تغییر داد؛ مناسبات اقتصادی را از صعود به سقوط کشانید، دولت و ساختار های سیاسی را با بحران های عظیم مواجهه کرد، ساختار های اجتماعی را دگرگون و هنجار های فرهنگی را دستخوش ارزیابی مجدد قرار داد تا جای که خلق و خوی انسانی را نیز تحت تاثیر مستقیم قرار داد و باعث شد عده ای از این تهدید به جای ترمیم مشکلات بهداشتی درمانی سو استفاده کرده و به جای نگرانی نسبت به جان مردم، به فکر تثبیت، تقویت و بزرگ نمایی موقعیت حقیقی و حقوقی خود در عرصه اجتماع کشور بپردازند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد؛

وقتی بعد از انتخابات بحران جهانی ویروس کرونا در کشور سایه افکند، به موجب حضور این مهمان ناخوانده شوم تمام ابزارهای کشوری و لشکری نظام برای مقابله با این بحران آرایش نظامی-بهداشتی و درمانی گرفتند که حاصل این تصمیم یکی شدن تمام توجهات ملی و منطقه به قضیه چگونه مواجهه شدن با ویروس کرونا بود.
نمایندگان و منتخبین جدید استان کهگیلویه و بویراحمد هم از این قاعده، مستثنی نبودند که در همین ارتباط اولین اقدامی که در استان شکل گرفت به واسطه آقای موحد کلید زده شد و این شوی تبلیغاتی به واسطه مرد همیشه در صحنه انتخابات بر روی پرده سینمای سیاسی استان به نمایش در آمد.
موحد با توجه به نزدیکی که از قدیم الایام با دکتر تقوی نژاد معاون وزیر بهداشت داشتند، در روزهای پایانی اسفند ماه ۹۸ نامه را خطاب به معاون وزیر می نویسند و از ایشان به جهت کمک به بخش بهداشت و درمان کهگیلویه بزرگ تقاضا می کنند؛ که در ادامه اقای تقوی نژاد مبلغی حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای ان حوزه انتخابیه پاراف می کنند؛
اگرچه شاید در نگاه ابتدایی این رفتار موحد باعث حس غرور و تحسین شود اما در حقیقت این عمل، چیزی جز ترویج بداخلاقی سیاسی معنای دیگری نمی تواند داشته باشد زیرا حوزه کهگیلویه بزرگ همچنان بر اساس قانون تا ابتدای خردادماه دارای یک نماینده قانونی (سردار هاشمی پور) بوده است و در این بین آقای موحد تنها یک منتخب هستند و هیچگونه سمت رسمی و حقوقی و پارلمانی ندارند.
شروع همین رفتار منفی و بی اخلاقی سیاسی از منتخب کهگیلویه بزرگ کافی بود تا بقیه حوزه های انتخابیه استان را نیز در بر بگیرد تا جایی که بقیه نمایندگان و منتخبین استان برای انکه بخواهند از این قطار بی اخلاقی جا نمانند دست به کار شدند و اولین کسی که فکر میکرد باید در این قضیه دیده شود و جایش در این سکوی بی اخلاقی سیاسی خالیست اقای مهدی روشنفکر بود.
اقای روشنفکر بعد از مشاهده این اتفاق در تکاپو بود که چگونه خود را منتخبی فعال، قدرتمند، پرنفوذ و پیگر نشان دهد که به واسطه همین ذهنیت بعدها توسط تیم رسانه ایشان مطرح گردید که با نامه نگاری ها و لابی های قدرتمند روشنفکر، مبلغ ۲ (دو)میلیارد تومان توسط کارخانجات خصوصی کشور به جهت مقابله با ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص داده شد. که در ادامه همان شوی رسانه ای اعلام شد که در جلسه شورای اداری استانداری، کلانتری استاندار هم از ایشان تقدیر کرد.
اما در این بین این پرسش مطرح می شود که چرا وقتی از مهدی روشنفکر خواسته شد که روند پیگیری و نامه نگاری ها خود را به جهت چگونگی تخصیص این ۲ میلیارد تومان به حوزه بویراحمد، دنا و مارگون را تفسیر و منتشر کنند از پاسخ سر باز زد و سکوت قهر امیزی در پیش گرفت؟
اگر تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار مبارزه با ویروس کرونا توسط کارخانجات خصوصی کشور به واسطه پیگیری ها منتخب جدید بویراحمد، دنا و مارگون بوده است چرا ایشان مانند موحد نامه های خود را منتشر نمی کنند تا سیه رو شود هر که در او غش باشد؟
آیا تخصیص این بودجه کار دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور بوده است یا آنکه مهدی روشنفکر در اقدامی ناپسند خواسته اند این اقدام ملی را به نام خود مصادره کنند؟ ایا اینگونه رفتار با مردم نشانه صداقت است؟
بعد از ان دکتر تاجگردون نیز دست به کار شدند و اعلام کردند که مبلغ ۷ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص دادند و بعد از ان نیز اقای هاشمی پور هم درخواست ۲/۵(دو و نیم) میلیارد تومان بودجه داشتند که مستندات خود را نیز انتشار دادند.
اما چیزی که در این بین مهم است این است که همه این رفتاها یک رقابت منفی برای دیده شدن در نگاه مردم وحشت زده از ویروس کرونا بود در حالی که موضوع کرونا یک موضوع ملی بوده و حاکمیت در راس و دولت در صف مقدم مبارزه با این بیماری شده بودند و نیازی نبود که عملا کسی خود را منجی تامین اعتیار کند.
اگر نماینده یا منتخبی خود را رستم دستان می داند باید در جاهای پیگیری و نامه نگاری کند که از دیده دولت مغفول مانده یا دولت نسبت به اجرای ان موضوع کم کاری کرده است . اما طنز تلخ واقعیت جایست که خود دولت ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای مبارزه با این ویروس اختصاص داده بود که از همان مبالغ اقای تاجگردون و اقای هاشمی پور و اقای موحد و ادعاهای اقای روشنفکر از همین اعتبار حاکمیتی-ملی تخصیص و پرداخت شده است.
مثلا ۲ میلیارد تومانی که اقای روشنفکر مدعی کمک به بخش بهداشت و درمان استان است، در حقیقت مربوط به سازمان ملی ایمیدرو می باشد که این سازمان یکی از معاونت های وزارت صمت می باشد و این در حالیست که این سازمان از طریق شرکت های تابعه خود قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان برای مبارزه با این ویروس به تمام نقاط کشور اختصاص داده است که این نکته بیانگر این است که اختصاص ۲ میلیارد تومان به شهرستان های بویراحمد و دنا و مارگون هیچ ارتباطی به اقای روشنفکر و دیگر نمایندگان نداشته است که مصادره کردن این اقدام انسان دوستانه سازمان ایمیدرو به نام آقای روشنفکر، به واقع توهین به شعور مردم است و نماینده ملت باید با مردم صادقانه رفتار کند نه انکه با شوی تبلیغاتی سعی در فریب انان را داشته باشد .

که امیدواریم منتخبین و نمایندگان جدید مردم در ۴ سال اینده از رفتارهای خلاف واقع و رویا پردازانه و عدم صداقت با مردم دوری کنند و با مردم شفاف و صادقانه رفتار کنند.
اکنون باید از منتخب جدید بویراحمد و دنا و مارگون این سئوال را پرسید که شما نه تنها منتخب مردم که در حقیقت منتخب ترویج رفتار های پوپولیستی هستید؛
اینکه شما به جای انکه این روزها مشغول مطالعه آیین نامه داخلی مجلس باشید و یا با خواندن کتاب قانون اساسی خود را یک نماینده قوی در بحث احقاق حقوق مردم توانمند کنید در حالی که شما فعلا هیچگونه جایگاه حقوقی در ساختار سیاسی قوه مقننه کشور ندارید؛ نامه نوشتن شما به رئیس جمهور چه محلی از اعراب دارد؟ و سپس انکه در این شرایط بحرانی آیا رئیس جمهور وقت می کند نامه منتخب بویراحمد، دنا و مارگون از سیلارستان به پاستور را مطالعه کند؟
آیا تصور میکند اقدامی که رئیس جمهور برای بخش اقتصاد و کمک به مشاغل کم در امد و پیگیری امور بیمه بیکاری بخشی از جامعه کردند، حاصل نامه نگاری شما بود؟ آیا این رفتار اقدامی پوپولیستی و تفکری رویا پردازنه و اقدامی توهین آمیز به شعور مردم و توهم آمیز در رفتار های آتی شما و تیم رسانه-یتان نیست؟
جناب منتخب شما در مورد مردم چه فکری کرده اید؟
آیا مردم جامعه اینقدر از واقعیت و اگاهی به دور هستند که بدیهی ترین موارد را هم نمیتوانند تشخیص بدهند؟
آقای روشنفکر؛ لطفا به شعور مردم توهین نکنید.
البته ما از اینکه شما و مشاورانتان دست به قلم شده اید و‌ احساس مسئولیت کرده اید؛ خرسنیدم و کسی هم منتقد شما نیست و اتفاقا این کار را نیز تایید میکنیم اما اینکه شما منتظر فرصت می مانید تا برنامه های دولت که در تمام کشور هایی که دچار این بحران شده اند و جز بدیهیات می باشد به جامعه اطلاع رسانی و سپس شما نتیجه کار ملی و حاکمیتی را به سود خود مصادره میکنید را کار درستی نمی دانیم و بلکه یک امر عوام فریبانه می باشد که امیدوارم در رفتار خود تجدید نظر کرده و از این به بعد با مردم صادقانه برخورد کنید چون این مردم فهیم ۴ سال با تمام وجود رفتارهای شما را بررسی خواهند کرد و مجدد املای شما را تصحیح و به شما نمره خواهند داد؛ امیدوارم در این بین سربلند بیرون بیایید و موجبات شکوفایی این خطه قهرمان پرور را فراهم کنید.
سید مصطفی قمری