کرونا همچنان در کهگیلویه و بویراحمد قربانی می گیرد

فصلی نو ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید۱۹ استان به ۶۷ نفر خبر داد و گفت: یک بیمار ۴۲ ساله اهل شهرستان لنده، به علت داشتن بیماری زمینه ای و ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

به گزارش فصلی نو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۱۶۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۳ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهار داشت: امروز نیز جواب ۲۲۵ نمونه را از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج دریافت نمودیم که درصد و تعداد موارد مثبت نسبت به روزهای قبل حالت افزایشی داشته است و بیشترین موارد از بویراحمد(۴۵ درصد)، کهگیلویه(۲۰ درصد)، گچساران(۱۳ درصد )، دنا(۱۱ درصد ) و لنده(۸ درصد) بود.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۳۲۵۳ نفر بهبود یافته کامل گزارش شده است.

دکتر یزدان پناه همچنین با اشاره به افزایش چشمگیر موارد مثبت در استان، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا به راحتی از راه صحبت، عطسه و سرفه منتقل می‌شود بنابراین حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و عینک محافظ صورت بر روند انتقال ویروس کرونای جدید تاثیر قابل توجهی دارند و مهمترین عوامل در جلوگیری از انتشار این ویروس به حساب می آیند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: یکی دیگر از علل تاکید بر استفاده از ماسک، خطر افراد مبتلا اما بدون علایم کرونا هستند یعنی اگر فرد ویروس کرونا را در بدن خود داشته باشد، اما هیچ علایمی دال بر وجود این ویروس در بدن خود نشان ندهد، با نزدن ماسک و عدم رعایت فاصله فیزیکی مناسب و بهداشت فردی، عاملی بسیار مهم در انتشار ویروس کرونا محسوب می شود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12331

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: