حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشت .

فصلی نو- رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اثر برخورد ۲ دستگاه خودروی ایسوزو و ام وی ام در کمربندی یاسوج ( معروف به جاده مرگ) ۲ نفر کشته شدند.

به گزارش فصلی نو- محسن جلیل اظهار داشت: این تصادف در ساعت ۱۴ و ۱۹ دقیقه امروز شنبه به وقوع پیوست.

وی افزود: بلافاصله نیروهای اورژانس به محل سانحه رانندگی اعزام شدند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شدت برخورد ۲ خودرو به حدی بوده که راننده های هر دو خودرو در محل سانحه و پیش از رسیدن نیروهای اورژانس، در دم جان باخته بودند.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده از سوی مسئولین ذیربط (پلیس راه استان)، علت این تصادف انحراف به چپ ناشی از لغزندگی جاده بوده است.

۷۷ نفر ۶ ماه نخست ۹۸، در سوانح رانندگی منجر به فوت این استان جان خود را از دست دادند این در حالی است که مجموع فوت شدگان سوانح رانندگی در طول ۱۲ ماه سال گذشته ۷۲ مورد بوده است.

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشت .

طرح چهار خطه کردن کمربندی یاسوج که بیش از ۱۲ سال به طول انجامید نیز همواره سوژه رسانه ها و دغدغه متولیان امر بوده است.

این جاده که عرض کمی دارد همواره محل بروز تصادفاتی سنگین و دردناکی بوده و مسئولان امر سعی کردند که با دوبانده کردن این محور تا حدودی به رفع این مشکل کمک کنند.

در حالی که طرح چهارخطه کردن در حدود ۲۰ کیلومتری از این محور پرترافیک در سال های اخیر تا حدود زیادی از بار تصادفات کم کرده بخش هایی از این محور به فاصله حدود ۱۵ کیلومتر همچنان از نعمت دوبانده شدن محروم است.

راکد ماندن طرح های بزرگ راهسازی از جمله بزرگراه ها و ۳۰ کیلومتر ورودی شهرهای استان، ضعف توان فنی پیمانکاران و ضعف محسوس ایمنی راه ها به ویژه در محورهای اصلی از یاسوج به سمت اصفهان و بابامیدان و همچنین ضعف فرهنگ ترافیکی و رانندگی از جمله دلایل بروز تصادفات در این استان از نظر کارشناسان اعلام شده است.