ین دور از انتخابات در #بویراحمد و #دنا در طول تاریخ این سرزمین، در جای خود پیچیده ترین نوع انتخابات بود، چرا که در میدان تقابل، تعدد کاندیداها، جای خود را به تعدد اندیشه ها داده بود.

فصلی نو،سید سعید حسن زاده با انتشار مطلبی در پیج اینستاگرام خود، مطالبی را راجع به انتخابات مجلس یازدهم بویراحمد و دنا یادآورد شد.

« وَ یُحِقُّ اللّهُ الْحَقَّ بِکَلِماتِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ»
او حق را به وعده خویش، تحقق می‏ بخشد؛ هر چند مجرمان کراهت داشته باشند.
انتخابات به پایان رسید.
مسئله #انتخابات، دارای چنان گستره وسیعی است که در طول آن می توان بسیاری از مواردی که تاکنون بر ما و عامه مردم پوشیده شده بود را به عینه مشاهده کرد.
این دور از انتخابات مجلس یازدهم هم همانند سایر انتخابات گذشته بسیاری از ناگفته ها و نشنیده ها، دوستی ها و دشمنی ها و نهایتا حق و باطل را برای مردم به عینه همچون آینه، نشان داد.
نشان داد که می توان از دوست هم انتظار خنجر داشته باشیم و در عین حال از رقیب، انتظار #گل.
این دور از انتخابات در #بویراحمد و #دنا در طول تاریخ این سرزمین، در جای خود پیچیده ترین نوع انتخابات بود، چرا که در میدان تقابل، تعدد کاندیداها، جای خود را به تعدد اندیشه ها داده بود.
تقابل و رقابت سه جناح #اصولگرایی، #اصلاحطلبی و #جریانمستقلمردمی. جریان مستقل و مردمی #ندایوحدت، با آنکه در ابتدا از سوی جناح های حاکم دعوت به همکاری شده بود، زیر بار خط کشی هایی که چندین سال متوالی مردم را به دو دسته تقسیم کرده بودند، نرفت و دست یاری خویش را به سوی آنان که همیشه حق و حقیقت را خواستار بودند، یعنی مردم دراز کرد و از آنان یاری جست.
جریانی که حامی آن نه پول و ثروت بود و حمایت های حزبی، صرفا با تکیه بر اعتماد مردم توانست این انحصار حزبی که سال ها بویراحمد و دنا را بازیچه سیاست های نسنجیده خود کرده بود، بشکند و نهایتا در یک رقابت ناعادلانه، در درجه اول مردم و دوم خود را پیروز این دور از انتخابات کند.
اما فارغ از هر مسئله ای، جریان مردمی #ندای_وحدت چند نکته اساسی را در این دور از عملکرد خویش برجای گذاشت که می تواند سرمشقی برای انتخابات بعدی قرار گیرد:
اول اینکه #ندای وحدت ثابت کرد که می توان در یک رقابت انتخاباتی و در مقابل فوج فوج تخریب های ناجوانمردانه و حربه های کثیف انتخاباتی، فارغ از شکست یا پیروزی، از مدار اخلاق و اخلاقمداری خارج نشد.
دوم نکته اینکه ثابت کرد که برای پیروزی، تنها به دست آوردن دل مردم و اعتماد آنها کافی است و حتما نباید دست در جیب کرد و یا وابسته به حزبی جهت پیروزی بود.
نکته سوم، التزام به قانون انتخابات و رای گیری است که در این مورد نیز ثابت کرد، می توان با توکل بر خدا و تکیه بر مردم، بدون هیچگونه تقلبی پیروز انتخابات شد.
شایسته است که سایر کاندیداها و طرفداران آنها، این موارد را سرلوحه کار خویش قرار دهند و در پی تسخیر قلب هایمردم باشند تا جیب هایمردم.
نهایتا جریان مردمی ندای وحدت که از ابتدا متشکل از همه جناح ها و تفکرها بوده است، دست یاری دراز می کند به سوی هر فرد و هر جناحی که می تواند قدمی در جهت اعتلای هرچه بیشتر استان کهگیلویه و بویراحمد بردارد و با آغوش باز از آن استقبال می کند.