مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرستان‌های بویراحمد و دنا میزبان بیشترین حضور گردشگر در این ایام تعطیلات بودند.

فصلی نو ، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود گسترده گردشگران به این استان در تعطیلات عید فطر، گفت: با توجه به آمارهای رسمی، کهگیلویه و بویراحمد گردشگرپذیرترین استان جنوب کشور در چند روز گذشته بوده است.

محمود باقری روز شنبه در گفت و گو با فصلی نو ، اظهار داشت: در تعطیلات چند روز گذشته حدود یک میلیون و ۱۹۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

وی افزود: همچنین ۳۳۸ هزار و ۹۷ نفر گردشگر نیز در اماکن اقامتی استان اسکان یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرستان‌های بویراحمد و دنا میزبان بیشترین حضور گردشگر در این ایام تعطیلات بودند.

وی عنوان کرد: آبشار یاسوج با بیش از ۱۴۵ هزار بازدید و کوه‌گل سی‌سخت با بیش از ۷۰ هزار و ۲۳۸ بازدید، بیشترین حضور گردشگر را به خود اختصاص دادند.
باقری ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به وسعت و جمعیت در پذیرش گردشگر رتبه نخست را در تعطیلات گذشته در جنوب کشور به خود اختصاص داده است.

مکان‌های گردشگری مرکز شهر در نخستین روز تعطیلات به مناسبت عید فطر ظرفیت پذیرش مسافر را نداشتند و گردشگران از روستاهای هدف گردشگری در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بازدید کردند.

همچنین بر اساس آمارهای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۵ هزارو ۲۹۵ خودرو روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد از مسیرهای ارتباطی کهگیلویه وبویراحمد تردد داشتند.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۳ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.