کیوان آشنا در یک قدمی یککار بزرگ پل بشار یاسوج در ایستگاه پایانی
- شناسه خبر: 40164
- تاریخ و زمان ارسال: 19 اسفند 1402 - 00:03
فصلی نو-حدود سه ماه است که کیوان آشنا شهردار یاسوج شده است؛ او در این مدت به کمک تیم مدیریتی شهرداری، جانی دوباره به حیاتیترین پروژه شهری در پایتخت طبیعت ایران داده و آن را در یک قدمی افتتاح برده است.
به گزارش فصل جنوب از یاسوج، عبور رودخانه پرآب و خروشان «بشار» از میانه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر زیباییهای کمنظیرش مشکلاتی همچون بلایای طبیعی و محدودیتهای فراوانی ترافیکی به دلیل عدم اتصال دو طرف شهر به همدیگر، ایجاد کرده است.
پلهای اول و دوم رودخانه بشار که در دوران قبل از انقلاب احداث شدند، نه تنها فرسوده شدند بلکه به تنها از پس ترافیک ناشی از رشد ناگهانی جمعیت و خودرو در یاسوج برنیامدند تا اینکه، احداث پل سوم بشار در دستور کار قرار گرفت.
کندی عذابآور پروژهها در این استان و تزریق قطرهچکانی اعتبارات، احداث پل سوم بشار را هم چندین ساله کرد و بالاخره این پل به صورت نصفه و نیمه و فقط با یک لاین رفت، زیر بار ترافیک رفت.
احداث پل چهارم بشار نیز اقدام لازم و مهم دیگر مسئولان عمرانی استان و شهرداری یاسوج بود که باز هم به سرنوشت دیگر پروژههای این استان دچار شد و تکمیل آن مشمول زمان شد.
احداث پل چهارم بشار، در حال حاضر حیاتیترین پروژه شهری یاسوج است که با شهردار شدن کیوان آشنا که تحصیل کرده عمران بود، جانی دوباره گرفت؛ آشنا برای تغییر در چهره شهر مصمم بود و از طرفی مردم نیز از او انتظارات زیادی داشتند؛حالا در این چند ماه پل چهارم بشار پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظهای پیدا کرد و اکنون به ۹۵ درصد رسیده است.
بدون شک کیوان آشنا با افتتاح این پل، نام خود را در بین شهروندان یاسوجی ماندگار خواهد کرد چرا که تکمیل این پروژه به یک مطالبه مهم مردمی تبدیل شده است.
شهردار یاسوج در همین زمینه به خبرنگار ریواس جنوب گفته است که در سه ماه اخیر، درسه ماه اخیر با تکمیل جدولگذاری، زیرسازی ورودیهای پل، نصب گاردریل، سنگریزی و بتن غوطهای پشت پل اقدامات اساسی انجام شده و در ادامه با عایقکاری و آسفالت پل و اتصالات، تکمیل سنگریزی انتهای پل و روشنایی آن به امید خدا آن را زیر بار ترافیک خواهیم برد.
آشنا با قدردانی از حمایتهای معاونت عمرانی استاندار افزود: با افتتاح این پل، شریانهای شهر آزاد میشوند و بسیاری از گرههای کور ترافیک یاسوج باز خواهد شد.
شهردار یاسوج ادامه داد: اقدامات اصلی برای اتصال پل به آن طرف رودخانه انجام شده و با تکمیل عملیات مخلوطریزی، این اتصال برقرار خواهد شد.
آشنا، طول این پل را ۱۱۵ و عرض آن را ۲۰ متر اعلام کرد و گفت: این پل با عرشه فلزی، چهار باند رفت و برگشت دارد و مجهز به کنارگذر و زیرگذر است و تاکنون ۴۵ میلیارد تومان برای احداث آن طی سه قرارداد به پیمانکار پرداخت شده است.
شهردار یاسوج کل اعتبار این پروژه را ۶۵ میلیارد تومان دانست و ابراز امیدواری کرد که به زودی مردم از برکات این پروژه مهم بهرهمند شوند و شاهد کاهش ترافیک شهر باشیم.
یه چند تا عکس از این عملیاتی که میگی روی پل چهارم انجام شده میزاشتی تا ما هم باور میکردیم که این تعریف و تمجیدها فقط پاچه خواری و ماله کشی شهردار نیست… عکس که میتونستید بزارید!!!
بشنو باور نکن
بشنو باورنکن
این پل هیچ گرهی از ترافیک حل نخواهد کرد
عجب چه شهرداری که خبر از خیابانهای پوکیده شهر نداره اونوقت میخواد پل احداث کنه این حرفا دیگه کارساز نیست نمیشه خودت جابزنی کار از کار گذشته
خیلی زرنگی حرف ندارن تو خالی بندی
جای این حرفا اسفالت خیابوناونو درست کنین یه متر جاده سالم نیست.این کازم داده بودین گروه سقف ستون زن الان ۳۰ بار تهویل داده بوذن
بااحترام وتشکر از مهندس کیوان اشنا که تلاش فراوانی در جهت پیشرفت شهرمان یاسوج انجام دادند لطفا راجع به اسفالت شهر هم اقدام بفرمایید باتشکر
اصلا چرا شما این همه تعریف وتمجید از این شهردار میکنید پاچه خواری زشت و تحقیر کننده است این پل از قبل تا حالا در دست اقدام وتکمیل بوده وکار بر روی ان در جریان بود وثالثا که شهردار اگر خیلی فعال هست به پیاده روهای شهر نگاهی بیندازد که فاقد درختکاری در حاشیه جداول میباشند. کسبه با تخریب درختان مانع از رشد ونموی انها در جلوی مغازه های خود میشوند به طمع دید مغازه خود
شما دیدگاههایی که باب میل ونظر خود ومسئول مورد قبولتان نیست به عناوینی همچون تکراری ویا غیره ثبت نمی نمایید وای مردم خود بر همه چیز واقف واگاهند
درود..۶۵میلیارد ت الله برکت اله احتمالا پل ازفولادوفوق پیشرفته هست ومتحرک میباشد…اینم از آسفالت درون شهریمون که میگن پول دادیم آسفالت کنن ولی هیچ آسفالت سالمی نداریم…اینا پول میدن به پیمانکار وپشت پرده میگن آسفالت نکن بعدهمون پولومدیران و مسئولین و پیمانکار زدبندشون روی میز باهم تقسیم میکنن و….
درود..۶۵میلیارد ت الله برکت اله احتمالا پل ازفولادوفوق پیشرفته هست ومتحرک میباشد…اینم از آسفالت درون شهریمون که میگن پول دادیم آسفالت کنن ولی هیچ آسفالت سالمی نداریم…اینا پول میدن به پیمانکار وپشت پرده میگن آسفالت نکن بعدهمون پولومدیران و مسئولین و پیمانکار زدبندشون روی میز باهم تقسیم میکنن و…. آسفالت خیابان خراب ونابود
طبل توخالی .چنان تعریف میکنید ازشهردار آدم دلش میخواد این دروغاراباورکنه.
طبل توخالی .چنان تعریف میکنید ازشهردار آدم دلش میخواد این دروغاراباورکنه.
شق القمر میکنن پلی که باید یه ساله ساخته میشد شده ده سال جای تاسفه این همه تمحید و دروغ
ساخت این پل چهارم شمایی از وضعیت مدیریتی در استان و شهر یاسوج را نشان میدهد یک نمونه از کل هست،در شهرهای همسایه چون شیراز چنین کاری به یکسال نمیرسد در حالیکه در یاسوج این پروژه عملیات اجرایی آن به نزدیک دو دهه رسیده و هر شخص و گروهی مانور احداث و افتتاح آن را میدهد،حال به فرض اینکه فردا افتتاح گردد چه بار ترافیکی را تسهیل میکند چون خروجی پل بسمت مسیر جنوبی آن بلوار یا خیابان عمده ای احداث نگردیده،مشکل شهرسازی استان نبود مدیران متخصص شهرسازی و بروکراسی میباشد،چرا باند برگشت پل سوم بشار احداث نمیشود که کمک به تسهیل بار ترافیکی شهر دارد هرچند مسیر خروجی آن هم وارد خیابان کم عرض امیرکبیر میشود وبار ترافیکی در آن محدوده بوجود آمده، متاسفانه با دخالت اشخاص خارج از مدیریت شهری وبرای منافع شخصی اجرای این پروژه بسمت پلیس راه شیراز که قرار بود مسیر ورود و خروجی جنوب شهر باشد اجرایی نشده و مسیر انحرافی ایجاد گردید
بزرگترین نیاز این شهر پل بر ورودی شهر از طرف مهریان بر روی جاه اصفهانی که همین الان ورود و خروج شهر را با مشکل مواجه کرده و هیچ مسیولی هم به فکرش نیست
مشکل از مدیریت کلان شهری هست و با تغییر شهرداران هم تغییری بوجود نمیاد و هیچ عزمی برای حل مشکلات شهری وجود ندارد و گردشگران خجالت میکشن به یاسوج که مرکز استان و پایتخت طبیعت ایران هست ، مسافرت کنند و بیشتر مناطق شهر فاقد فضای سبز و پارک و جدول گداری و آسفالت و سنگ فرش و… می باشد .
بد نبود در مورد انحراف بیست متری کمربندی ادامه این پل به سمت جاده سروک هم از ایشان می پرسیدید
خداوند پشت و پناهت شهردار محترم به امید پیشرفت و آبادانی بیشتر از سوی شما در پناه حق تعالی