فصلی نو ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردشگری استان از نبود مدیریت هوشمند رنج می‌برد. به گزارش فصلی نو ،حسین کلانتری در گفت‌وگوی زنده با برنامه”دستان آسمان از شبکه یک سیما” با اشاره به اینکه گردشگری اولویت اول توسعه کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: بخش گردشگری […]

فصلی نو ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردشگری استان از نبود مدیریت هوشمند رنج می‌برد.

به گزارش فصلی نو ،حسین کلانتری در گفت‌وگوی زنده با برنامه”دستان آسمان از شبکه یک سیما” با اشاره به اینکه گردشگری اولویت اول توسعه کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: بخش گردشگری بیش از آنکه نیازمند معرفی و شناساندن باشد از نداشتن مدیریت هوشمندانه و مسؤولانه رنج می‌برد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد تفرجگاه‌های طبیعی، آثار تاریخی و تعداد آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی بیان کرد: سهم این حوزه در سبد اقتصادی خانواده‌های بسیار محدود است.

وی با بیان اینکه گردشگری به کاهش شکاف عمیق توسعه‌ای استان کمک می‌کند، عنوان کرد: این حوزه به عنوان یکی از ظرفیت‌های بالقوه و محور اصلی توسعه استان باید از حالت انفعالی خارج و به یک کانون فعال،پویا، موثر و امیدآفرین در راستای ایجاد اشتغال، کسب درآمد و شکوفایی همه جانبه تبدیل شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گردشگری به عنوان اولویت اول استان بدون داشتن برنامه راهبردی و ترسیم افق روشن و آینده نگری از سوی متولیان ابتر می‌ماند، به سند جامع توسعه گردشگری استان اشاره کرد و یادآور شد: هدف و راهبرد مهم سند، توسعه گردشگری مبتنی بر منفعت و سود اقتصادی است که با ساخت کانون‌های گردشگرپذیر، تامین زیرساخت‌های خدمات‌دهی با رویکرد درآمدزایی ممکن است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آنچه باید مورد توجه باشد اینکه توسعه گردشگری نباید به یک جنبه آن محدود شود و برای هر منطقه‌ای از این استان چهار فصل باید متناسب با ظرفیت، توانمندی و استعدادهای که دارد برنامه‌ریزی شود.

وی به احیاء برخی آداب و رسوم و برند سازی آنها تأکید کرد و گفت: با احیاء، شناسایی و حتی برندسازی برخی آداب و رسوم زیبا و منحصر به فرد عشایری و غذاهای سنتی و خاص این خطه و برخی آیین‌ها و فرهنگ‌های ناب روستایی می‌توان به رونق و توسعه بیش از پیش بخش گردشگری کمک کرد.