گردن کلفتی معارضین در شهر یاسوج اجازه اقدام هیچ فعالیتی را نمی دهد

یادمان می‌آید که در برف سال ۹۲ که از معدود برف‌های سالیان اخیر بود چگونه شهر یاسوج از همه طرف قفل شد و مسوولان نتوانستند برای بازگشایی معابر در این شهر تقریبا کوچک کار چندانی انجام دهند.

فصلی نو – فارس نوشت: گردن کلفتی در خط‌القعر شهر یاسوج به حدی رسیده که اجازه اقدام به شهرداری و شورای شهر داده نمی‌شود و همان موجب شده تا مردم با کوچکترین بارشی از زندگی کردن ساقط شوند.

بارندگی در قالب برف و باران اگر چه برای هر شهر و دیاری نعمت است و در هر حال باید شکرگزار نعمت‌های پروردگار بود اما در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که در دامنه کوه قرار گرفته و شهری کوهستانی محسوب می‌شود با هرگونه ریزش نعمت الهی از آسمان این شهر مرکز استان قفل می‌شود.

یادمان می‌آید که در برف سال ۹۲ که از معدود برف‌های سالیان اخیر بود چگونه شهر یاسوج از همه طرف قفل شد و مسوولان نتوانستند برای بازگشایی معابر در این شهر تقریبا کوچک کار چندانی انجام دهند.

در بارانی که چند روز اخیر به وفور بارید و قلب مردم را پس از چند پاییز خشک و بی‌باران شاد کرد هم چنین اتفاقی افتاد و بارندگی اگر یک روز دیگر ادامه داشت معلوم نبود چه بر سر شهر و معابرش چه می‌آمد.

وضعیت البته در همه جای شهر یاسوج یکسان نبود و بنا به گفته نستهن مقدم شهردار مرکز استان در خطالقعر شهر و به عبارتی مناطق جنوبی شهر یاسوج رفت و آمدها به سختی صورت گرفت.

مناطقی همچون میدان عدل‌ها و شهرک‌ها و شرف‌آزاد وضعیت بغرنج شد و محله بختیاری‌ها در منطقه شرف‌آباد بدترین وضعیت را پیدا کرد.

بخشی از مشکلات طبق گفته مقدم شهردار یاسوج به طراحی معابر و جداول برمی‌گردد که جداول در خط القعر این شهر کوهستانی گنجایش حجم آب دریافتی از باران را ندارند.

مشکل مربوط به امروز نیست بلکه وقتی مالکان و به قول محلی‌ها مالکین فقط منافع خود را می‌دیدیند و طول و عرض کوچه‌ها و عابر تنها بر اساس منافع آن ها معین می‌شود و نقشه و طرح جامع برای آن‌ها اهمیتی ندارد اوضاع و احوال بر همین منوال است.

شهرداری یاسوج و شورای اسلامی این شهر در دوره جدید هر چه تلاش کردند تا بتوانند در اقدامی جدید به وضعیت معابر و جداول محله بختیاری‌ها رسیدگی کرده و از وضعیت فعلی خارج کنند با سد شدیدی به نام معارض برخورد کردند معارضینی که شاید تعداد آن ها از انگشتان یک دست هم کمتر باشد اما هرگز اجازه نمی‌دهند که ذره‌ای از منافعشان هزینه مردم شود.

معارضینی که خود باید طول و عرض خیابان و کوچه را مشخص کنند و آن ها هستند که برای جوی آب و جدول و آسفالت و بازگشایی معبر و هر چیز دیگری که فکر می‌کنیم تصمیم بگیرند.

گردن کلفتی در خط‌القعر شهر یاسوج به حدی رسیده که اجازه اقدام به شهرداری و شورای شهر داده نمی‌شود و همان موجب شده تا مردم با کوچکترین بارشی از زندگی کردن ساقط شوند.

به گزارش فارس بخشی از این مشکل به دلیل معضلاتی است که اعضای شوراها با اقوام و طوایف دارند و جایی که بوی رای می‌آید هرگز خود را وارد مترکه نکرده و حفظ رای را بر اعمال قانون ترجیح می‌دهد در حالی که با ایجاد هرگونه مشکل از جمله مشکلات بارندگی بخش زیادی از مردم به دلیل ناکارآمدی از آن‌ها رویگردان می‌شوند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=7857

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: