گرد و خاک کهگیلویه و بویراحمد را فرا می گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر این اساس آسمان صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

فصلی نو ، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گرد و خاک پاره ای از مناطق سردسیری و گرمسیری این استان را فرا می گیرد.

ولی بهره‌مند روز پنجشنبه به فصلی نو گفت: پدیده گرد و خاک از روز جمعه وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود و تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

وی افزود: بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که طی امروز جو استان پایدار خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر این اساس آسمان صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

بهره‌مند بیان کرد: حداکثر دمای این استان در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه امامزاده جعفر ۴۳ و حداقل میزان دما در یاسوج سردترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

روزهای با پدیده ریزگرد به شرایطی گفته می‌شود که دید افقی کمتر از ۱۰ هزار متر باشد.

آمارها نشان می دهد که بیشترین میزان بروز پدیده گرد و غبار در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه دوگنبدان و یاسوج مربوط به ماه های اردیبهشت و خرداد و اوج آن نیز بین ساعت ۹ صبح تا ۱۵ عصر است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=9221

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر روز: