اردوان رحیمی فیروزآباد با شعار ” نگرش نو در مدیریت شهری” به انتخابات شورای شهر یاسوج ورود می کند

فصلی نو ،هیچ شعاری برای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به اندازه نگرش نو در مدیریت شهری نمی تواند حیاتی باشد.شعاری که مبنای حضور اردوان رحیمی در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج است.

در واقع هرکس با شعاری پا به عرصه رقابت های انتخاباتی می گذارد اما این شعارها زمانی ارزشمند می شوند که برخاسته از تخصص و تجربه باشند که البته در میان داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراها گاهی تجمیع این دو شاخص و البته توانمندی های فردی به ندرت دیده می شود. با این حال نگاهی به سوابق اردوان رحیمی نشان می دهد او از آزمونهایی مهم سربلند بیرون آمده و مراحلی را پشت سر گذاشته که حالا همانها توشه راهش شده اند تا اینبار در مدیریت شهری یاسوج نقشی نو دراندازد.

رحیمی فعال سیاسی و اجتماعی ، کارشناس ارشد اقتصاد ( برنامه ریزی و تحلیل سیستم های اقتصادی) و همچنین کارشناس ارشد تامین اجتماعی و متخصص در امور بیمه های اجتماعی، قوانین و مقررات کار و کارگری است.

رشته تحصیلی و فعالیت های وی زمینه آشنایی کامل با مسایل و مشکلات شهرداری یاسوج و سازمانهای زیر مجموعه را فراهم کرده است.

به باور رحیمی آنچه باعث جسارت، شجاعت و در عین حال صبوری در وی شده، متأثر از فرهنگ و اراده سترگی است که سالیان سال در شهرمان(یاسوج) در جریان بوده است.

وی اشاره ای به فضای انتخاباتی یاسوج می کند و می گوید:مشتاق هستم در آینده شهر خود تاثیر مثبتی بگذارم و امید دارم فضای زندگی آرامی برای نسل جدید همشهریانم، فرآهم آورم.

در همین ارتباط نظر استاندار کهگیلویه و بویراحمد که نیاز اساسی شهر یاسوج را نگرشی نو در مدیریت ای شهر می داند بخوانید :

مدیریت شهری به نگرش های نو و سیستمی نیازمند است

با این حال وی به شدت به برنامه ریزی و رفتار اصولی اعتقاد دارد و بر این باور است که، در این روزهای ملتهب، که کاندیداها مشغول فعالیتهای سراسیمه هستند،

باید با کمک مردم برنامه ریزی های اصولی و عمیقی انجام شود تا آشفتگی های تبلیغاتی وارد فضای مدیریتی پس از انتخابات نشود.

رحیمی تاکید می کند:در ساختار فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جهان امروز مدیریت شهری نخستین الگوی پیشرفت و جهش اساسی برای بهتر نمایان شدن و بهتر دیده شدن است .

وی ادامه می دهد روزگاری کشور ها در تقابل و رقابت برای ربودن فرصت های پیش روی اقتصادی، تولیدی و سرمایه‌گذاری بودند .

کشورها با تسهیل ساز و کارهای مربوطه، سعی در جذب گردشگر وسرمایه گذاری خارجی بیشتر و به دست آوردن موقعیت های اقتصادی و اجتماعی بهتری در بعد جهانی بودند.

رحیمی بر این باور است :امروزه رقابت برای ربودن گوی سبقت، ارزش و اعتبار یافتن به داخل مرزهای جغرافیایی یک کشور کشانده شده است و شهرهای تقریبا همسان یک کشور در تلاشند تا با نشان دادن پتانسیل ها و داشته های خود در حوزه های مختلف ، رشد و توسعه ی بیشتری را بدست آوردند و رفاه پایدار و درآمدهای بیشتری را نصیب شهروندان خود سازند .

وی گریزی هم به نمونه های این تلاش در کشورهای همسایه ایران می زند و می گوید: در کشوری مانند ترکیه میان شهرهای آنکارا، استانبول ، آنتالیا، بورسا و قونیه ( محل آرامگاه مولانای پارسی و پارسی سرا) و یا در شیخ نشین امارات چنین رقابت درونی بین شهرهای دوبی و ابوظبی وجود دارد.

 

در نهایت این داوطلب ششمین انتخابات شوراهای شهر یاسوح یاداوری می کند: وجود مدیران با تدبیر و نوگرا و تحول خواه می‌تواند در درون مرزهای جغرافیایی یک کشور ، شهرهایی را به مثابه یک کشور واقعی به رشد و شکوفایی و رونق و آبادانی برساند و این بدون شک می‌تواند بزرگترین دستاورد مدیران اجرایی و عملیاتی در حوزه شهری باشد.

وی تصریح می کند: پتانسیل های خاصی که شهر یاسوج دارد و اقلیم خاصی که در آن واقع شده است و پیشینه فرهنگی خاص ساکنان این شهر زیبا و توریستی از جذابیت‌های خاص سنتی و فرهنگی برخوردار بوده که همین ویژگی های منحصر به فرد می‌تواند عاملی برای جذب گردشگر و توریست باشد و رشد این شهر را نسبت به شهرهای همسان در سطح کشور میسر سازد.

آنچه رحیمی را متمایز می کند ارایه برنامه ای عینی و واقع گرایانه به دور از شعار زدگیهای مرسوم است.

اورفاه پارکبانان و خدماتی ها و پرسنل شهرداری را سرلوحه خود قرار داده است و بنا دارد با سه برنامه مهم۱- کمیسون ماده ۱۰۰ شهرداری و برنامه ریزی و تحلیل سیستم های مالی و اقتصادی شهرداری، ۲- برنامه ریزی های اجتماعی اقتصادی بهداشتی و زیرساخت های مختلف شهری و ۳-حذف موازی کاری های شهرداری و زیرمجموعه پا به عرصه رقابتی مهم بگذارد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13865

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: