فصلی نو ؛ساماندهی جمعه بازار یاسوج به قصه پرغصه‌ای تبدیل شده و به نظر می‌رسد این گره کور به این زودی‌ها باز شدنی نیست.

جمعه بازار یاسوج سازه‌های موقت و غیراستانداری که هم چهره پایتخت طبیعت ایران را مخدوش کرده هم احتمال خطر مانند آتش‌سوزی آن را تهدید می‌کند کما اینکه یکی دو سال پیش آتش‌سوزی جمعه بازار خسارت مالی به بار آورد.

اما همین سازه کپری، ۹۰۰ صنف را در دل پر خطر خود جای داده و برای تقریبا ۷ هزار نفر در این مکان شغل ایجاد شده است و همین اشتغالزایی مناسب باعث شده که مسئولان مدام از ساماندهی جمعه بازار صحبت کنند ساماندهی که در حد حرف ماند و هنوز که هنوز قرار است جمعه بازار ساماندهی شود اما دریغ از اقدامی!

سرمایه‌گذاری در همین شهر یاسوج غرفه‌هایی را تحت عنوان جمعه بازار احداث کرده و ظاهرا با هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی به جمعه بازاریان پیشنهاد شده اما چون اغلب جمعه بازاری‌ها قشر متوسط و ضعیف جامعه است غرفه خریدن با این مبلغ برای آنها مقدور نیست و جمعه بازار به قصه پر غصه‌ای تبدیل شده است.

امروز جمعه بازاری‌ها به دلیل قطعی برق جلوی استانداری تجمع کرده بودند و صحبت و سخنشان این بود که در مکان فعلی جمعه بازار و با مشارکت خودشان جمعه بازار جدید احداث شود.آنها مدتی است که موتور برق برای روشنایی مغازه‌هایشان استفاده کنند اقدامی که خطر آن چندین برابر است.

احمدی‌کیش عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه خودم از کسانی هستم که از صنوف جمعه بازار حمایت می‌کنم گفت: جامعه ما درگیر بیماری کرونا است و در این شرایط مردم سطح درآمد پایینی دارند و جمعه بازاریان قشر بیکار و ضعیفی هستند عملا نیازمند کمک هستند.

عضو شورای شهر یاسوج بیان کرد: صحبت من با مسولان این است که همه دست به دست هم دهند تا مشکل اقشار کم‌درآمد حل شود مسئولان نباید مردم را پاس دهند.

وی عنوان کرد: پاس دادن مردم توسط مسئولان خیانت به نظام و انقلاب است برای استمرار نظام باید به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.من خودم دنبال حل مشکلات مردم هستیم امیدواریم حل شود.

احمدی‌کیش بیان کرد: ساماندهی جمعه بازار نیازمند همکاری همه مسئولان از استاندار گرفته فرمانداری، مدیرکل امور شهری، شهردار و اعضای شورای شهر است و همه باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل رفع شود.

وی بیان کرد: در چنین وضعیت بحرانی از اداره برق انتظار نداشتیم برق جمعه بازار یاسوج را قطع کند.به عنوان نماینده مردم از استاندار می‌خواهم به این موضوع ورود کند.

احمدی‌کیش عنوان کرد: برای جلوگیری از خطرات، برق جمعه بازار باید حداقل زمینی تامین شود و خود صنوف همه حاضر هستند در این خصوص مشارکت داشته باشند و کمک کنند.

نماینده مردم در شورای شهر یاسوج بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ سازه موقت در همین شهر یاسوج دارای برق هستند اما چرا جمعه بازار هدف قرار گرفته است؟ جمعه بازاریان چه گناهی کرده‌اند که هر روز اداره برق جلوی جمعه بازار سبز می‌شود.