گزارش جلسه شورای شهر یاسوج /فراخوان نشده و اگر شده ۳ سال پیش بوده/قصاص قبل از جنایت/مدینه فاضله

DSCF2841 (Copy)فصلی نو،ظهر امروز جلسه علنی هفتگی شورای شهر یاسوج با حضور ۱۰ تن از اعضای شورای شهر در سالن جلسات شورای شهر یاسوج برگزار شد.

تنها غایب این جلسه شیروان وظیفه شناس بود .

به گزارش فصلی نو،در ابتدای جلسه علی اکبری تبار که در جلسه هفته پیش غایب بود که از عملکرد شورا در هفته پیش راجع به استخدام فرزندان بازنشستگان شهرداری انتقاد کرد.

علی اکبری تبار گفت :یک سری اختلاف سلیقه بین اعضای شورای شهر وجود دارد و دوستانی از بیرون مراجعه می کنند و تقاضای کار دارند و همه ما اعضای شورای شهر از این موارد داریم که انتظار می رود مصوبه شورای شهر مبنی بر غیر قانونی بکار گرفتن افراد را در دید عموم نصب شود.

سعید پایدار گفت : اگر اجازه دهید این بحث غیر قانونی بکار گیری نیرو را کنار بگذاریم .

سرافراز اردشیری دیگر عضو شورای شهر یاسوج در این جلسه گفت : با توجه به اینکه سال آخر شورای شهر یاسوج را سپری می کنیم ،اگر مخالف قانون گریزی هستید جلوی متقاضی مخالفتتونو اعلام کنید من سراغ دارم که کپی صورت جلسات را به متقاضی نشان می دهید و می گویید ببینید فلانی مخالفت کرد.

اردشیری بیان کرد : هم نامه شهردار که می نویسد فلانی را بکار بگیرید خلاف قانون است و مطرح کردن بکارگیری نیرو خلاف قانون است و هم مصوبه شورای شهر مبنی بر بکار گیری افراد خلاف قانون است.

هدایت اکبری خطاب به خبرنگاران گفت : اینکه صدای ما را ظبط کنید برای رسانه هایتان استفاده کنید اما فایل صوتی را در اختیار دیگران قرار ندهید و مطالب را بر عکس ننویسید.

هدایت امیری خطاب به اکبری گفت :اعمال ما در شورای شهر بر کسی پوشیده نیست و اگر چنانچه عزیزی در شورای شهر مشاهده کرد که مطالب ذکر شده در رسانه ها بر خلاف گفته ایشان است می تواند با مراجعه به دادگاه شکایت کند .

هدایت اکبری گفت : در اینصورت ما باید هر روز به دادگاه مراجعه کنیم .

زهرا زمانی با قرائت نامه شهردار مبنی بر خرید کارخانه آسفالت و شکن از اعضای شورا درخواست کرد نظرات خود را بیان کنند .

علی اکبری تبار در این زمینه اعلام کرد : با توجه به مشکلاتی که شهر اکنون در زمینه آسفالت دارد اولویت مهم خرید کارخانه آسفالت می باشد و مصوباتی که استاندار اسبق مبنی بر فراخوان کارخانه ها داشتند و من مخالف خرید کارخانه نیستم و شهرداری باید هر چه سریعتر پیشقدم شود و نظر شخصی من این است که از کارخانه خریداری شده بازدید داشته باشیم .

سرافراز اردشیری گفت : بنده با نفس کار مخالف نیستم اما هر طرحی باید طرح توجیهی داشته باشد و اینکه طرح باید در پروسه سرمایه گذاری باشد و کارشناسان نظر بدهند .

اردشیری افزود : در این قضیه فراخوان نداشتیم و اگر بوده مربوط می شود به سه  سال پیش که می بایست حداقل در سه روزنامه آگهی می شد و کما اینکه آقایی به اسم زارع به شورا مراجعه کرد و اعتراض نمود که آقا چرا  فراخوان نزدید ؟

وی در ادامه داد: هر فراخوان ۶ ماه بیشتر فرصت ندارد و باید حداقل دو الی سه بار اگهی می شد که این یکبار آگهی شد و چه بسا ممکن است که برنده مناقصه همه روزنامه ها را یک جا خریده باشد که در اینصورت کسی متوجه نمی شود .

عضو شورای شهر با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید گفت : دولت تدبیر و امید به پروسه های سرمایه گذاری توجه خاص دارد که حتی شهردار می تواند از وزارت کشور مجوز بگیرد حتی وام هم می دهند بنابراین باید کارشناسی شود و اینکه شهرداری دستگاه اجاره کند بیشتر منفعت دارد یا خرید کند.

هدایت اکبری در این زمینه با اعلام اینکه با نطر آقای اکبری تبار مبنی بر بازدید از کارخانه خریداری شده گفت : بنده با نظر آقای اکبری تبار موافق هستم و باید بگویم که فراخوان عمومی اگهی شده است و نامه شهرداری در کمیسیون مطرح شده است و در کمیسیون تصویب شد و اینکه می گویند فراخوان نشده است درست نیست فراخوان اعلام شده است.

اردشیری گفت : نمی شود گفت شاید برنده رقته باشد همه روزنامه ها را خریداری کرده باشد .

هدایت اکبری در پاسخ به اردشیری گفت : دیدگاه هها مشخص است شما همیشه قصاص قبل از جنایت می کنید و شما حتی اگر مدینه فاضله را برایتان بیاورند برایش اشکال تراشی می کنید.

هدایت امیری عنوان کرد: دوستان عزیز مخالف و موافق صحبت های تان را داشته باشید تا شورا تصمیم بگیرد  و در یک فرصت در اینجا فرایند را از شهردار خواهیم پرسید چرا که آقای شهردار گفته اند طی یک فراخوان عمومی فرایند طی شده است

پرداخت ۳۰ میلیارد ریال به پیمانکار پارک غدیر از دیگر مباحث مطرح شده در شورای شهر بود که زهرا زمانی آن را قرائت کرد.

هدایت امیری در این زمینه گفت : بنده قبلا درخواست ۷۰۰ میلیونی در این زمینه را تایید کردم .

سعید پایدار گفت : قبلا استانداران وقت اینقدر با شهردری ارتباط صمیمانه داشتند که عنوان می کردند فلان استاندار ،شهردار یاسوج شده است ،بله یاسوج مرکز استان هست و پیشانی استان نه اینکه خدای ناکرده حق سایر شهر ها نادیده گرفته شود و اینکه اعتبارات استانی تخصیص داده نی شود بر قاات استانی ایراد وارد هست .

پایدار گفت : در حال حاضر گسترده ترین پروژه عمرانی در شهر یاسوج پارک غدیر است و با توجه به اینکه کمبود فضای سبز وجود دارد و هفته گذشته هم بازدید کردیم و عملیات سنگ فرش در حال انجام است که امید می رود با توجه به اینکه شهردار عنوان کرده است که اعتبارات داخلی برگشت داده می شود و ما می خواهیم کار تعطیل نشود و شهرداری بهانه ای نداشته باشد موافقت می کنم اما مشزوط بر اینکه شهرداری اعلام کند که تا کی بودجه برگشت داده می شود.

علی علی پور دیگر عضو شورای شهر بود که در این زمینه اظهار نظر کرد : نظر آقای پایدار برای ما محترم است و اینکه گفته اند ادارات و استانداری تاملی با شورا شهر و شهرداری ندارند اما آقای پایدار خود شهرداری یاسوج و شورای شهر چقدر با ادارات و استانداری تعامل دارند ؟و یا اینکه تعامل بوده و ما اطلاعی نداریم.

پایدار جواب داد: در بحث تخصیص اعتبارات به شهر یاسوج دوستان ضعیف عمل می کنند

علی پور گفت : بنده با این مصوبه مخالف هستم  چرا که بخشنامه سال های گذشته تاکید کرده است که هیچ پروژه ای شروع نشود مگر اینکه بودجه آن تامین شده باشد نه اینکه اول رسانه ای کنیم و هیاهو می کنیم بعد وسط کار تامین منابع صورت نمی گیرد  و دنبال این هستیم که ۵۰۰ تومان از این بگیریم و ۴۰۰ تومان از دیگری که اصلا کار صحیحی نیست.

ادامه بحث در این ارتباط به هفته ینده در جلسه با حضور شهردار یاسوج موکول شد.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=1557

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: