گزارش کامل سفر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور به یاسوج / ازدواج های فامیلی عامل جمعیت بالای استثنایی استان

فصلی نو ، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور صبح روز چهارشنبه وارد یاسوج شد .

به گزارش فصلی نو ، همزمان با حضور سید جواد حسینی مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده پیوند آموزش وپرورش استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد ا، زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ، یاری پور معاون توسعه اداره کل ، فیلی معاون عمرانی استاندار ، کناری فرماندار بویراحمد مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده پیوند آموزش وپرورش استثنایی استان افتتاح و آماده بهربرداری شد .

7b641a18 32d1 4fb5 a719 4acafb71787c
IMG 6727 Copy

طی مراسم جداگانه دیگری و با حضور مسئولان کشوری استانی و شهرستانی کلنگ ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه خیرساز دانش آموزان با نیاز ویژه  در شهرستان بویراحمد به زمین زده شد.

شهربانو بختیاری رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در این آیین گفت : به همت یک خانم خیر وابسته به کارخانجات سینره و گیاهان دارویی زردبند این آموزشگاه کلنگ زنی خواهد شد .

بختیاری ادامه داد :مدرسه ۶ کلاسه طوبی با مشارکت خیر بزرگوار سرکار خانم مریم فرورد در طرح آجر به آجر در زیربنای ۶۵۰ متر مربع و مبلغ ۲/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان در شهر یاسوج احداث می‌شود که مشارکت خیر ۵۰۰ تومان است.

در این آیین کرمی مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز کودکان استثنایی با مشارکت یکی از خیرین در گچساران کلنگ‌زنی شد و در این مراسم به طور همزمان کلنگ دو مدرسه ۶ کلاسه در یاسوج و چرام به زمین زده شد،ضمن اینکه مصوب شد مدرسه‌ای در کهگیلویه هم احداث شود.

هادی زارع‌پور هم با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر گفت: این طرح به صورت جد در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

در ادامه جبار کیانی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۸۵ کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته شده و ۶۴ مدرسه در دست ساخت است که پیش‌بینی می‌کنیم تا مهر امسال ۲۵ مدرسه تکمیل و آماده افتتاح شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت خیرین در طرح ساخت مدرسه به ۵۰ درصد رسیده است.

سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس آموزش و پرورش استثنائی کشور به دو دوره پیش‌حرفه‌ای و حرفه‌ای در بین دانش‌آموزان اسثنائی اشاره کرد و گفت: از مجموع ۶۰ هزار دانش‌آموز، بیشتر آنها ناتوان ذهنی و در دوره حرفه‌‌ای قرار دارند.

IMG 6789 Copy

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با حضور در فررمانداری بویراحمد در نشست مشترک با مدیران مراکز آموزشی با نیازهای ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرد .

به گزارش فصلی نو ، در این جلسه ابتدا زارع پور به بیان مشکلات جامعه فرهنگی و آموزشی استان مواردی اشاره کرد و گفت :۲۰۲ برنامه در قالب ۷۳۶ فعالیت در سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ که بخشی مربوط به آموزش و پرورش استثنایی است را در دستور کار داریم .

فرماندار بویراحمد در این جسله گفت : ازدواج های فامیلی در استان باعث شده است تعداد دانش آموزان استثنایی کشور از متوسط کشوری بیشتر شود .

کناری ادامه داد : با توجه به جمعیت آمار استثنایی بالا است و درصد بالایی از مردم استان تحت پوشش نهادهای حمایتی زندگی می کند .

وی اضافه کرد: سرانه ورزشی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است و با توجه به هدف ،نیرو های کارآمد کم داریم.

فرماندار بویراحمد ادامه داد : جمعیت روستایی ما ۲۰ درصد از متوسط کشوری بالاتر است تعداد روستاههای استان ما تا ۲ هزار است که برخی از این روستاها صعب العبور برای عبور و مرور مشکلات زیاد ایجاد می کند ضمن اینکه در این استان مدارس کپری و فرسوده فراوان داریم .

کناری خاطرنشان کرد: برخی از مدارس با شرایط خاصی دانش آموز می گیرند که از حضور شما تقاضای کمک ‌داریم .

ریس آموزش و پرورش استثنایی استان در این جلسه گفت : برای من افتخار است که در خدمت دانش آموزان استثنایی هستم چون این ها بهشتیان روی زمین هستند ..

شهربانو بختیاری در ادامه عنوان کرد : خیلی از کارهای انجام شده در اموزش و پرورش استثنایی استان برای اولین بار انجام شده است .

بختیاری ادامه داد : آموزش و پرورش استثنایی استان به ۱۵۳۷ دانش آموز در ۷ گروه خدمات ارائه می دهد که ۳۶۷ همکار در قالب خدمت رسانی در قالب مدیر،معاون ،کادر توانبخشی و مربی توانبخشی و تلفیق علمی در خدمت این عزیزان هستند .

IMG 6811 Copy

وی بیان کرد: در یک سال و اندی از مدیریت من در این مجموعه کارهایی از جمله توسعه فضای آموزشی ، زمین چمن مصنوعی با حمایت نوسازی مدارس استان در شهر گچساران ، مدرسه الگو در قالب مدرسه انطباقی که تلاش می کنیم این نوع مدرسه را در سطح استان گسترش دهیم .

شهربانو بختیاری با اعلام اینکه بیش از ۷۰ دوره آموزشی برای همکاران جدیدالورد برگزار کردیم اظهار داشت : در قالب همین دوره ها نهضت زبان اشاره برای کلیه همکاران و پلیس راهور برگزار کردیم که کرونا مانع از ادامه این فعالیت تاثیر گذار شد .

بختیاری گفت : در بحث نهضت دریل آموزی الان برای تماتمی معلمان مجموعه اجرا کردیم و با عادی شدن شرایط برای مدارس پذیرا اجرا خواهیم کرد .

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به حوزه هوشمندسازی اشاره کرد و گفت : تعداد کلاس خا در این خصوص کم است که در بحث توان افزایی خیری را پیدا کردیم که قول داده ۵۰ درصد از هزینه هوشنمد سازی را پرداخت کند که از شما تقاضای مابقی این هزینه را داریم .

شهربانو بختیاری در ادامه افزود : تعمیر، تجهیز انجام شد خانه معلم گچساران ترمیم شد سعی می کنیم امسال در شهرستان های لنده ، چرام و باشت مدرسه متوسطه حرفه ای دایر کنیم .

وی در ادامه با بیان اینکه در شهرهای یاسوج ،گچساران و دهدشت رشته های جدید خواهیم داشت گفت : در بحث تجهیزات اقدامات با کمک خیرین ، نوسازی ، اداره کل و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امیدواریم بتوانیم بخشی از کمبودها را برطرف کنیم .

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در این جلسه گفت : در مدارس استثنائی داشتن مدارس انطباقی که ترکیبی از بچه‌های عادی، ترکیبی و سمپاد که آرمان تعلیم و تربیت است را دنبال می‌کنیم. در مدارس انطباقی معلم و مدیر باید زبان اشاره را بدانند به همین منظور در نهضت زبان اشاره و خط بریل ۵ هزار معلم آموزش داده می‌شوند که سهم این استان مشخص خواهد شد.

این مقام کشوری بیان کرد: به همین منظور در سال آینده تحصیلی حداقل ۱۰ درصد کل مدارس کشور آموزش مهارت‌های چندگانه را بیاموزند چرا که اکثر بچه‌ها نیازمند مهارت‌های چندگانه هستند.

IMG 6840 Copy

حسینی به اپلیکشن جامع آموزش مجازی هم اشاره‌ای کرد و افزود: در سال جدید تحصیلی در هر مدرسه انطباقی یک مدرسه مجازی دیده شود و ۲ هزار نفر در مدارس مجازی آموزش فرا گیرند که برای ایجاد مدرسه انطباقی نیازمند داشتن مدرسه پذیرا و اوتیسم هستیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد مدرسه اوتیسم ساخته می‌شود، ضمن اینکه ۹ مرکز مشکلات آموزش و توانبخشی ویژه یادگیری در این استان وجود دارد که طبق استاندارد باید ۸ مرکز دیگر ایجاد شود که قول می‌دهم ۳ مورد از این ۸ مرکز در سال جاری محقق شود.

وی ادامه داد: به لحاظ فضا و تجهیزات آمایش سرزمین انجام شد و آموزش و پرورش استثنائی برای اینکه به حداقل استاندارد برسد نیازمند ۲۱۰ مدرسه است که ۷ مدرسه آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است ۴ مدرسه امروز کلنگ‌زنی شد و ۳ مدرسه دیگر را در صورتی که مجموعه استان متعهد شوند زمینی غیر از زمین‌های آموزش و پرورش تامین کنند تمامی هزینه آن را پرداخت می‌کنیم.

این مقام کشوری با اشاره به ساخت ۳ سالن ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه‌ای ویژه کودکان با نیازهای ویژه گفت: با کمبود نیروی توانبخشی مواجه هستیم و برای اولین بار ۱۵۰۰ نیرو از دانشگاه فرهنگیان جذب می‌کنیم که ۱۲۰ نفر از آنها نیروی توانبخشی است که تلاش می‌کنیم بیشتر از شاخص‌های معمول نیرو به این استان اختصاص دهیم.

در این جلسه با حضور رئیس آموزش و پرورش کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار ، فرماندار بویراحمد و مدیرکل آموزش و پرورش استان از کتاب سال آموزش استثنایی بعنوان قاب ماندگار رونمایی شد

بر اساس این گزارش رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان شرکت کرد .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=12162

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: