یادداشتی از زینب قربانی- وحدت و همدلی کلید واژه و رمز پیروزی !

فصلی نو-زینب قربانی خلف اباد
*فضای مجازی و چالش های بوجود آمده بین اصلاح طلبان استان
انتخابات اخیر ریاست جمهوری پیامِ سازنده و انسجام خوبی را در میان نیروهای اصلاح طلب واعتدالگرا به نمایش گذاشت و نشان داد، که با وحدت و همدلی و اهداف واحد و بنیادی می توان به نتیجه دلخواه دست یافت.
خواسته ای به جا و منطقی که علی رغم ایجاد آن همه مانع و تبلیغاتِ نا صواب از جانب اردوگاه قدرتمند مقابل، بدان دست یافتیم.
چه ، در این مسیر پر پیچ وخم و سراسر دست انداز آنچه مهم و ارزشمند بوده و هست ، هما نا مصالح و منافع عالیه ایران اسلامی است و بس .
چیزی که جبهه ی اصلاحات از ابتدا تا کنون در قالب برنامه راهبردی و بگو نه ای مسالمت آمیز و به دور از خشونت علی رغم این همه نامهربانی و رد صلاحیت های فله ای و هدف دار سعی در انجام آن داشته اند و الحق با به پشتوانه پایگاه بزرگ مردمی و با وجود رانده شدن از قدرت به حاشیه توسط رقیب خشن و بی منطق خوب از عهده این مهم بر آمده و همچنان به پیش می روند.
تجربه میگوید: حفظ دست آورد و نتیجه از خود نتیجه مهمتر است.
ازنقش آفرینان این پیرزوی ها ، انتظار میرود، اجازه ندهند، حرکت های حاشیه ای و اختلاف سلیقه ها به پیکره وحدت عمومی صدمه وارد آورده و باعث
دلسردی و انشقاق در صفوف متحد این جبهه گردد.
نزاع و اختلاف ، عامل یاس وناامیدی درمیان مردم و ناکامی وشکست جریان فکری است.
خداوند در قرآن مجید بندگان خوب خود را از اختلاف و کشمکش نهی می فرماید: «ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم (انفال۴۶ )(۴):با یکدیگر نزاع نکنید و اختلاف نداشته باشید که سست و ضعیف خواهید شد و بو و خاصیت خود را از دست می دهید.”
فعالان سیاسی و پیش گامان سیاست در جبهه اصلاحات به خوبی واقفند، تلاش‌های زیادی از جانب رقیب در جریان است، تا وحدت بوجود آمده وپیروزی درانتخابات ریاست جمهوری را با انتشار برخی اخبار دروغ تحت الشعاع قرار داده و چونان گذشته از آب گل آلود ماهی بگیرند. باید سخت هُشیار و مراقب بود و تحت تأثیر چنین حرکت های تفرقه انگیزی قرار نگرفت.
شاهد مثال: ایجاد کانال های مجازی له یا علیه یک مسئول یایک قوم و جریان فکری و دامن زدن به آن است که میتواند نتیجه ی زیان بار و ای بسا جبران ناپذیری را به بار بیاورد.
حرکتی که فی نفسه به ایجاد مانع و بازدارندگی در توسعه استان منجر خواهد شد.
شایسته است با نگاهی به افق آینده وباتدبیر ودرایت وبکار گیری عقل جمعی و احساس مسئولیت ، با این مهم بر خورد کنیم . بی تفاوتی را کنار گذاشته و اجازه ندهیم ، رقیب وحدت مان را به بازی بگیرد. به خود آییم وبه جریان و مردمی که این پیروزی راخلق کردند فکر کنیم وبااقدام درجهت
ایجاد وحدت و یکپارچگی بین حامیان دولت تدبیر وامید، که ضرورتی انکار ناپذیر و حیات بخش است ، همگان درجهت ایجادچنین فضایی احساس وظیفه وتکلیف نماینم وبه اختلافات درونی بر مبنای گفتمان اصلاح طلبی پایان دهیم .
وآگاه باشیم که این اقدام ضرورتی انکار ناپذیراست تابتوانیم دست تفرقه آفرینان و تفرقه افکنان ودوستات داران تفرقه را که مسبب ایجاد چنین اختلافاتی شده است را کوتاه نموده ، چرا که این خواست ومراد ومقصود جریان رقیب است که با ایجاد اختلاف و انشقاق جریان خدمت به مردم شریف استان را کند و به نارضا یتی ها دامن زده و خود از آن بهره برداری نماید .
نگاهی به مندرجات و پیام های هدف مند کانال های مجازی مجهول الهویه ایجادشده در چند ماه گذشته و به ویژه آنچه را که علیه استاندار استان جناب اقای دکتر خادمی شاهدیم ، شاهد زنده ای بر این مدعاست، امری که به ترویج و تبلیغ قوم گرایی دامن زده سمّ مهلکی است برای وحدت و همدلی.
همگان به این مهم واقفیم، جبهه گیری های دو طرفه در یک جریان نتیجه ای جز شکاف و از هم گسیختگی نخواهد داشت
در این برهه از زمان تنها گفتمان و بیان نقدهای به صورت حضوری میتواند چاره ساز مشکلات بوجود آمده باشد
انتظار میرود چهره های بزرگ و فعال اصلاحات در سراسر استان و به ویژه مسئولین ستادهای انتخابات استان وشهرستان هاو
دیگردست اندرکاران و فعالان سیاسی کشوری واستانی وشهرستانی و۰۰۰۰۰ و بزرگان اصلاحات وحتی بزرگان اقوام وقومیت ها و حتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جهت جلوگیری از تبلیغ مسموم انشقاق در فضای مجازی به میدان امده و چاره اندیشی کنند.
چه ، وجود نیروهای متّعهد و مردمی همچون دکتر خادمی برای استان غیمتی است که با
دست دادن اش ، قدر و قیمتش را بیشتر خواهیم شناخت.
.بیاییم از مطالبات غیر منطقی شخصی دست کشیده و بااین پدیده های شوم وبازدارنده بادوراندیشی و نگاه عمیق و فرا فراقومیتی برای استان محرومی که تازه بر روی ریل توسعه افتاده است نگاه کردهو تلاش کنیم و راهی برای زدودن ریشه اختلافات و کینه ها پیدا کنیم . دست دست همدیگر
گذاشته
وتنها به آینده کشور و استانمان بیند یشیم. و بیاد داشته باشیم توسعه وآبادانی ایران و استان ودر نتیجه رفاه و آرامش و آسایش مردم در گرو وحدت است و بس.

انشاء الله

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4248

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: