فصلی نو-زینب توکل به جرات می توان  گفت درخت چنار بدلیل اینکه یکی از زیباترین درختان  موجود در فضای سبز است و وجودش در هر شهری به دلیل مزایای زیادی که دارد از جمله کمک به تعدیل رطوبت محیط (در چنار بیشتر از سایر درختان است)که خود باعث خنکی هوا می شود و هزاران مزیتی […]

فصلی نو-زینب توکل

به جرات می توان  گفت درخت چنار بدلیل اینکه یکی از زیباترین درختان  موجود در فضای سبز است و وجودش در هر شهری به دلیل مزایای زیادی که دارد از جمله کمک به تعدیل رطوبت محیط (در چنار بیشتر از سایر درختان است)که خود باعث خنکی هوا می شود و هزاران مزیتی که هر درخت سبزی می تواند داشته باشد ؛ ارزشمند است.

اما قطع درخت چنار کم توقع چشمه بیدخونی سی سخت واقعا دردناک و قابل تامل است.

قطع یک درخت می تواند چند دلیل داشته باشد:

نخست خشک شدن کامل یک درخت که چهره ای نازیبا درست کند.

دوم سد معبر یک درخت به گونه ای که رفت و آمد ساکنین و یا ورودی پارکینگ را دچار مشکل کند که این هم شرایط سختگیرانه ای دارد که تا حد امکان جلوگیری می شود.

و آخر درخت ، کنار ملکی باشد که مالک زمین و یا ساختمان قصد تخریب و بازسازی داشته باشد و کارشناسان به این نتیجه برسند که هیچگونه تغییر نقشه این ساختمان امکانپذیر نمی باشد و درخت مقابل ورودی قرار دارد.

و اما قطع این چنار کهنسال و زیبا کدامیک از دلایل فوق را دارد و آیا دلایل موجود قانع کننده و مطابق با طرح و مطالعات علمی می باشد؟

بی شک انتطار می رود شهرداری که خود متولی فضای سبز و مدافع درختان سطح شهر می باشد هنگام اجرای طرحهای عمرانی با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیای امروز و اینکه برای همه مسایل بشری راهکارهای اصولی و دارای تبعات کم  وجود دارد مطالعات انجام و کلیه راهکارها و نتایج و تبعات آن سنجیده و سپس تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد ؛که مطمعنا این موضوع نیز از این اصل مستثنی نیست و می شد جان چنار زیبای شهرم را نجات داد.