یادداشت ارسالی:چرا رقیبان روشنفکر روی به تخریب وی آورده‌اند؟

کسانی که خزان را وارد گلستان مردم کرده‌اند و آئین یاران، باران و بهاران را بر باد داده‌اند، به این رایحه‌ی خوشِ خدمت و مبارزه برای حذف انحصار، سیلی میزنند. چون روشنفکر اعتقاد دارد عده‌ای خاص نمی‌توانند مشک

فصلی نو- محمدحسین حقیقت

چون مهدی روشنفکر، منادی ندای وحدت روزگارِ آسوده اما غبار آلود ثروت، قدرت و تزویرِ آنها را بر باد خواهد داد. این منادی ندای وحدت، شیوه‌های غیر اخلاقی که برخی رقبا یا سیاسیون به واسطه آنها تصمیم‌گیر سرنوشت مردم شده‌اند به مقابله برخاسته و فریاد می‌زند که این شیوه زیبنده‌ی مردم این سامان نیست و می‌گوید که این چه زندگی است که تا آبرو نرود نان نمیرسد؟
کسانی که خزان را وارد گلستان مردم کرده‌اند و آئین یاران، باران و بهاران را بر باد داده‌اند، به این رایحه‌ی خوشِ خدمت و مبارزه برای حذف انحصار، سیلی میزنند. چون روشنفکر اعتقاد دارد عده‌ای خاص نمی‌توانند مشکلات عدیده جامعه خود را که گریبان مردم را گرفته و گلوی مردم را می‌فشارد شناسایی کنند و برای آن راه‌حل پیدا نمایند، لذا از جریان مردمی ندای وحدت رونمایی کرده تا همه افراد و اعضا، مشکلات جامعه خود را شناسایی کنند و مدبرانه علل آن را شناسایی و مدیریت کنند تاخود برای سرنوشت خود تصمیم‌گیری نمایند. روشنفکر هرگز نخواست که بازیگر میدان معامله‌گران و منفعت‌طلبان باشد، هرگز حاضر نشد به ازای صندلی ریاست پا روی قداست معلمی خود بگذارد؛ او نه تنها مرد اخلاق بوده، بلکه در ذات خود پیشینه‌ی مبارزه‌گری با سازِکارهای غیراخلاقی را داشته که از میراث برادر شهیدش به ارث برده و خوی مبارزه با جریان ثروت، قدرت و تزویر را چراغ راه آینده خود می‌داند. لذا چون این تفکر با منافع آنها سازگار نیست و وضعیت ایده‌آلِ ثروت و قدرت آنها را به ابتذال می‌کشاند راه‌حلی جز تخریب و فرافکنی ندارند.

با احترام محمد حسن حقیقت

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11184

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: