یادداشت ارسالی-انتخابات نادر بویراحمد…

فصلی نو- شریف غلامی

بلاشک همه از چگونگی استان شدن کهگیلویه و بویراحمد مطلعیم و میدانیم این محقق نشد جز با اتحاد و همدلی بزرگان زمان خود و

محور بودن بویراحمد در این داستان واقعی از هیچکس پوشیده نیست و این محور بودن نه فقط به منزله ی مرکز استان بودنش بلکه بخاطر حضور افرادی غیور ، با شهامت و با سیاست در این محدوده جغرافیایی از دیرباز تا کنون است.افرادی همچون آریوبرزن، مرحوم آیت الله ملک حسینی، فرزند نیک نامشان آقا سید شرف الدین، سردار شهید هرمزپور ، سردار شهید اورنگ، سردار شهابی فر و…اینها فقط بخش کوچکی از افراد بزرگ نام، این جغرافیاست.

با کمی تامل در انتخاب سایر شهرستانها به راحتی متوجه خواهیم شد راه رشد و ترقی شهرستان از همین صندوق های رای میگذرد، از انتخاب صحیح ما میگذرد، از آینده نگری ما میگذرد پس باید برای خودمان مولفه هایی با دید بلند تعریف کنیم.

اگر اخبار روزهای اول مجلس قبل را باردیگر مطالعه کنید مشاهده میکنید که کمیسیون امنیت ملی بیشترین طرفدار با ۳۸ نفرو سپس برنامه و بودجه با۳۱ نفرداشته است همین خرده اطلاعات برای ما کافی است که باید چه انتخابی داشته باشیم و چه کسی را به مجلس بفرستیم که در مهم ترین کمیسیون مجلس جایگاه والایی داشته باشد.

بر کسی پوشیده نیست که افراد توانمندی همچون نادر منتظریان با این سابقه، ان شا الله در مجلس حضور داشته باشند قطع به یقین جز افراد مهم و تاثیر گذار کمیسیون تخصصی خود خواهند شد  و فرصت رشد و ارتقا شهرستان و نخبه های  این سرزمین بیش از پیش هموار خواهد شد. این روزها بویراحمد دنا و مارگون به یک نماینده ی صاحب نفوذ و اهل چانه زنی میخواهد و کف انتظارما ریاست یک کمیسیون است و هر کدام از این کاندید ها این قابلیت را دارند تجربه ، توان و تخصصشان را برای ما شرح دهند.

عملی شدن اولین قول ، بویراحمد متحد…

این کشتی به گل نشسته نماینده ای اصیل میخواهد که اصولگرا، اصلاح طلب و حتی افراد با نگرش قومی و طایفه ای قبولش داشته باشد و اگر اعلام میکند مستقل و انقلابی است به معنای واقعی کلمه مستقل و انقلابی است نه با مغلطه کاری! که الحمدالله اتفاقات رخ داده ی این هفته همه حکایت از این دارد که حاج منتظریان با کاریزمای خاص خود توانسته است از تمام این طیف های سیاسی یارگیری کند و این خود شاهدی است برای عملی شدن اولین قول حاج منتظریان یعنی بویراحمد متحد . بویراحمدی که فقط خواهان بازگشت عزت و محور بودن خود را دارد.

دنا و مارگون…

نماینده ای میخواهد که درد  و رنج کشیده باشد و بفهمد اگر امکانات زندگی مهیا نباشد چه بر سریک روستایی و عشایری می گذرد. بداند که روستا های زیلایی و … فقط برای انتخابات نیستند، بداند که مفاخر سی سخت فقط برای نامشان مهم نیستند بلکه از توانشان در سطوح ملی و استانی استفاده خواهند کرد ، بداند پیرزن زجر کشیده ی لوداب وقتی از آب آشامیدنی حرف میزند چه میگوید؟ نه با آب اکسیژنه پشت لندکروز خودش را سیراب کند.

اما نادری نادر…

او علی رغم جایگاه و منصب های اداری عالی، همیشه مثل عامه ی مردم زندگی کرده است، پوپولیست نبوده بلکه در سطح مردم متوسط زندگی کرده  در پشت صحنه بیشتر از توان و آبرویش برای  نخبه ها ی این جغرافیای تحقیر شده استفاده کرده نادر تنها کاندیدی است که هنوز انتخاب نشده مردم به او نامه میدهند و ملت فهیم به خوبی متوجه شده اند که صاحب نقوذ است یا به زبان ساده عرض کنم که شماره تلفنش در تلفن همراه بزرگان این مملکت ذخیره شده است و نیازی به معرفی خود ندارد. او پدیده ی نادر این روزهای بویراحمد ، دنا و مارگون است . انتخاب صحیح ما قطعا در مهمترین کمیسیون مجلس جای خواهد گرفت و انتظار ریاست کمیسیون را از ایشان داریم.

تا سالیان سال طول خواهد کشید چنین فرد متخصص و با تجربه در آوردگاه انتخاب مردم قرار گیرد فردی که بتواند از اصولگرای محض تا اصلاح طلب محض را در زیر چتر اتحاد خود جمع کند ، فرزندان ما بابت انتخابمان، ما را بازخواست خواهند کرد همینطور که ما بزرگان خود را برای انتخابشان بازخواست میکنیم و میخواهیم حکم تغییر در بویراحمد را اجرایی کنیم .ان شا الله.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11374

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: