یکی از سالم ترین انتخابات در کهگیلویه وبویراحمد رقم خورد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که مردم وفادار، قدرشناس و آگاه این استان در کنار دست اندرکاران و هیات های اجرایی و نظارت بر امر انتخابات یکی از پرشورترین، سالم ترین و امن ترین انتخابات را در روز ۲۹ اردیبهشت سال جاری رقم زدند.

فصلی نو،

سید موسی خادمی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت که هماهنگی و انسجام میان همه اعضای هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان در طول فرآیند برگزاری انتخابات در این استان به نحو شایسته ای انجام شد.

وی تصریح کرد که همین انسجام، همدلی و هماهنگی میان دست اندرکاران امر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی سبب شد که کمترین خدشه و تنشی بر روند این عرصه مهم سیاسی در استان رخ ندهد.
وی ابراز داشت که سیاست و راهبرد اصلی برای مجریان و ناظران انتخابات ۲۹ اردیبهشت امسال علاوه بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای، برگزاری سالم، قانونمند و بدون کمترین تنش در این عرصه حساس بوده که به خوبی تحقق یافت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان که در طول دوره ها و انتخابات های گذشته همواره به عنوان استانی با وضعیت قرمز شناخته شده بود در ۲ دوره برگزاری انتخابات اسفند۹۴ و ۲۹ اردیبهشت سال جاری و براساس اعلام وزارت کشور جزء استان‌هایی با برگزاری انتخابات امن و سالم معرفی شده است.
وی ادامه داد: نمایندگانی از همه گروهها و هیات های نظارت نیز بر برگزاری انتخابات در کنار همه شعبه های اخذ رای حضور داشته و این اتفاق در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب شد که کمترین تخلف و شائبه دخالتی توسط هیات های اجرایی وجود نداشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: براساس دستور العمل های اجرایی ستاد انتخابات کشور زمان رای گیری تا ۲۴ شب جمعه ۲۹ اردیبهشت ادامه داشت و فرم صورت جلسات شمارش آرا در تمامی شعبه های اخذ رای اعم از شهری، روستایی، ثابت و سیار نیز با هماهنگی و انسجام تمامی دست اندرکاران اجرایی و نظارت انجام شد.
خادمی میزان مشارکت مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت را حدود ۷۲ درصد ذکر کرد و گفت: تاکنون هیچگونه شائبه ای و شکایتی مبنی بر تخلف انتخاباتی در این استان اعلام نشده است.
وی شمار واجدان شرایط در انتخابات ۲۹ اردیبهشت در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۲۸ هزار و ۹۳۰ نفر ذکر کرد.
خادمی ادامه داد: تعداد کل آرای ماخوذه در این انتخابات ۳۷۳هزار و ۶۵۰ رای بود که تعداد آرای صحیح ۳۶۸ هزارو ۳۴۳ رای بوده است.
وی گفت:حجت الاسلام حسن روحانی از مجموع آرای صحیح ۱۸۷هزار و ۳۱ رای و حجت الاسلام رئیسی ۱۷۹ هزار و ۱۵۷ رای، میرسلیم یکهرارو ۵۳۹ رای و هاشمی تبا نیز ۶۱۶ رای به ترتیب رای مردم این استان را به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=3835

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: