۱۲۰۰میلیاردتومان اعتبار به سد تنگ سرخ یاسوج اختصاص یافت

فصلی نو ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت :یکهزار و ۲۰۰میلیاردتومان اعتبار برای تسریع در روند اجرای سد تنگ سرخ که مورد تاکید رییس جمهور در سفر مهرماه ۱۴۰۰به این استان بود ، امروز (سه شنبه )اختصاص داده شد.

به گزارش فصل جنوب ، سیدعلی احمدزاده  افزود: این تخصیص که جزو مصوبات سفر مهرماه رییس جمهور بود ، در دیدار امروز خود با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در تهران جنبه عملی به خود گرفت .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت : با تزریق و جذب این اعتبار روند عملیات اجرایی و تکمیل سد تنگ سرخ بمنظور آبرسانی به یاسوج و روستاهای اطراف سرعت داده خواهد شد و شاهد تحقق یکی از وعده های رییس جمهور در این استان کم برخوردار خواهیم بود.
احمد زاده همچنین از پیگیری مشکلات پروژه سد آبریز شهرستان کهگیلویه و تسریع در روند اجرای این پروژه مهم در دیدار خود با وزیر نیرو خبر داد.
به گفته احمد زاده وزیر نیرو در این دیدار نسبت به تامین منابع اعتباری برای سرعت بخشیدن به این پروژه مهم دستور ویژه صادر کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد از دیگر دستاور دهای نشست خود با وزیر نیرو را صدور دستور ویژه برای تامین منابع مالی جهت تسریع در روند اجرای پروژه های آبرسانی به دشت امام زاده جعفر گچساران و باشت عنوان کرد.
استاندار خاطرنشان کرد: در این دیدار گزارش کاملی از آخرین وضعیت پروژه های حوزه آبرسانی استان ارائه شد و مشکلات سایر طرح و پروژه های این بخش مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای رفع مشکلات و موانع آنها از سوی وزیر نیرو داده شد.

عملیات اجرایی سد تنگ سرخ از سال ۹۰ با حضور مجید نامجو وزیر وقت نیرو آغاز شد.

ساختگاه سد مخزنی تنگ سرخ در ۳۵ کیلومتری یاسوج و بر روی رودخانه بشار واقع شده است.

در نیمه دوم سال ۹۶، مراحل ساخت سد به صورت تعاملی با پیمانکار، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و با کارفرمایی آب منطقه ای استان آغاز شد.

سد تنگ سرخ از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مخزن ۱۲۵ میلیون مترمکعبی و حجم تنظیم سالیانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.

حجم آب تجدید پذیر استان کهگیلویه و بویراحمد ۹هزار ۲۲۳ میلیون متر مکعب است که یک هزار ۷۰ میلیون متر مکعب آن سالانه مهار می شود و ۹۰ درصد آن از استان خارج می شود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=16072

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: