۱۵۰۰میلیارد ریال برای تامین تجهیزات پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

به گزارش فصل جنوب، جلال پوران فرد یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل بودجه‌های ملی، استانی، مشارکت خیران، بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی تأمین شده است.

وی ابراز داشت: این اعتبار برای خرید تجهیزاتی مانند تخت‌های مواج، تشک، مانیتور، تجهیزات ام آر آی و سایر وسایل پزشکی و حفاظت شخصی پرسنل درمانی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

وی بیان کرد: تجهیزات سی تی اسکن بیمارستان کرونایی شهید جلیل یاسوج، افزایش پنج تخت ویژه در بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان، تأمین و تجهیز ۲۱۸ تخت معمولی و ۲۸ تخت ویژه در بیمارستان کرونایی شهید جلیل یاسوج از دیگر تجهیزات خریداری شده در این مدت بوده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موفقیت مدیریت ویروس کرونا در استان دستاورد تعامل خیران، مسئولان، نیروهای مردمی بوده است.

پوران فرد با اشاره به در مراحل پایانی بودن بیمارستان نرگسی شهر دوگنبدان گفت: کار نصب تجهیزات چهارگانه این بیمارستان ۱۴۵ تختی شروع شده است.

وی همچنین از خرید ۸۰ تا ۹۰ درصد از تجهیزات بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان بهمئی خبر داد.

پوران فرد عنوان کرد: مراحل مقدماتی خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهر دهدشت انجام شده و در آینده نزدیک تجهیزات مذکور در این بیمارستان نصب می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حالی که در روزهای ابتدایی انتشار ویروس کرونا سهمیه ماسک سه لایه استان یکهزار عدد بود با راه اندازی کارگاه‌های تولید و تعامل دستگاه‌های اجرایی هم اکنون ماهانه ۱۱۵ هزار عدد برای استفاده پرسنل بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود.

پوران فرد تاکید کرد: در حالی که کارانه کارکنان بیمارستانی پیش از این به ۲۴ ماه عقب افتادگی می‌رسید الان مطالبات این نیروها به چهار ماه کاهش یافته است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای مدیریت بحران کرونا ۲۰۰ نیروی طرحی به پرسنل بیمارستان‌های استان افزوده شد.

پوران فرد اضافه کرد: نیروهای قرارداد ۸۹ روزه که در دوران انتشار ویروس کرونا در استان بکارگیری شدند دارای امتیاز در آزمون‌های استخدامی هستند.

وی تاکید کرد: به ازای هر ماه خدمت دو امتیاز برای این نیروها در نظر گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به راه اندازی و بهره برداری از مراکز درمانی و توسعه یافتن مراکز جدید در استان مجوز ۱۳۱ نیرو به صورت پیمانی از وزارت بهداشت اخذ شده است و این امتیازات در آزمون مذکور لحاظ خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: متقاضیان رشته‌های بهداشتی و درمانی استان از طریق سازمان سنجش کشور در آزمون استخدامی نیروهای حوزه درمان استان شرکت خواهند کرد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=13084

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: