۳۷ اثر تاریخی دنا در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه بویراحمد تصریح کرد: ۲ روستای کریک و سادات محمودی واقع در شهرستان دنا، به ترتیب روستاهای هدف گردشگری و پایلوت صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد هستند.

فصلی نو،سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه بویراحمد گفت: شهرستان دنا دارای ۱۵۰ اثر تاریخی بوده که از این تعداد، ۳۷ مورد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

مجید صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فصلی نو، اظهار داشت: افزایش زیرساخت‌های گردشگری و توسعه شهرستان دنا یکی از اولویت های این اداره کل است که در این راستا برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد تله‌کابین و جاده سلامت از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی افزود: شهرستان دنا پایلوت گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و قابلیت‌های گردشگری این شهرستان در کشور بی بدیل و منحصر به فرد است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه بویراحمد تصریح کرد: ۲ روستای کریک و سادات محمودی واقع در شهرستان دنا، به ترتیب روستاهای هدف گردشگری و پایلوت صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد هستند.

صفایی تاکید کرد: شهرستان دنا سالانه پذیرای هزاران مسافر است و امسال نیز مقدمات حضور مسافران آماده شده و چهار اقامتگاه بوم گردی، ۲ هتل و چندین خانه مسافر در شهرستان دنا آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

کوه دنا با ۹۳ هزار هکتار وسعت به عنوان پارک ملی دنا باگونه های غالب کل وبز و داشتن بیش از ۲ هزار گونه گیاه خوراکی و دارویی بخش زیادی از آن درشهرستان دنا واقع شده

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=11445

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: