محسن مرادی  در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ۲۴ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۰۷ خانه بهداشت و ۲۱ پایگاه سلامت در سطح شهرستان بویراحمد وجود دارد. وی به برنامه‌های مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در هفته سلامت امسال اشاره کرد و افزود: به صدا درآوردن زنگ سلامت و راه‌اندازی چادرهای سلامت از برنامه‌هایی است که تاکنون […]

محسن مرادی  در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ۲۴ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۰۷ خانه بهداشت و ۲۱ پایگاه سلامت در سطح شهرستان بویراحمد وجود دارد.

وی به برنامه‌های مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در هفته سلامت امسال اشاره کرد و افزود: به صدا درآوردن زنگ سلامت و راه‌اندازی چادرهای سلامت از برنامه‌هایی است که تاکنون به مناسبت هفته سلامت در شهرستان بویراحمد اجرا شده است و جمعه این هفته هم همایش پیاده‌روی خانواده برگزار می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از افتتاح سه پروژه در بخش لوداب شهرستان بویراحمد به مناسبت هفته سلامت در پنجشنبه این هفته خبر داد و گفت: یک خانه بهداشت در آبچندار، خانه زیست مرکز بهداشت در دهستان چین و یک خانه بهداشت هم در روستای حیدرآباد افتتاح می‌شود.

مرادی از افتتاح مرکز بهداشتی درمانی سیلاب کلوار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و با اشاره به پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد، گفت: در دهه فجر سال ۹۶ اورژانس ۱۱۵ دشت‌روم با زیربنای ۹۰ متر با مشارکت بسیج سازندگی کلنگ‌زنی شد.

وی بیان کرد: مرکز سلامت جامع جدید مادوان از دیگر پروژه‌های مشارکتی بسیج سازندگی و دانشگاه علوم پزشکی است که موافقت‌نامه آن منعقد شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: در طرح گسترش شبکه، چهار مرکز بهداشتی درمانی برای حومه شهر یاسوج  شامل علی‌آباد، سرآبتاوه، بلهزار و گوشه در نظر گرفته شده است که با راه‌اندازی این مراکز، مشکلات بهداشتی و درمانی بخش عمده‌ای از جمعیت حومه شهر یاسوج مرتفع می‌شود.

مرادی  از راه‌اندازی ۹ پایگاه شهری در محله‌های مختلف شهر یاسوج خبر داد و ابراز کرد: اعتبار این پایگاه‌ها از منابع استانی و ملی تأمین می‌شود و امیدواریم این پروژه در سال ۹۷ وارد فاز اجرایی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری کم‌کاری تیروئید در بین ۹۸ درصد از نوزادان شهرستان بویراحمد، گفت: ۶ هزار و ۳۷۵ نوزاد در این طرح تحت غربالگری قرار گرفت که از این تعداد، کمتر از ۴۰ مورد کم‌کاری تیروئید شناسایی شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار بیمار فشار خونی توسط بهورزان مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد مراقبت شدند و حدود ۶۰ درصد از افراد بالای ۳۰ سال در شهرستان تحت پوشش طرح خطرسنجی بیماری‌های قلبی‌ و عروقی قرار گرفتند.

مرادی با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت شهرستان بویراحمد تحت پوشش سامانه سیب قرار گرفته‌اند، ادامه داد: ۴۳ پزشک، ۱۹ دندانپزشک، ۴۵ ماما و ۲۴ نیروی آموزشگاه در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان بویراحمد در طرح پزشک خانواده مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته به طور معمول مرکز بهداشتی و درمانی بدون پزشک در شهرستان بویراحمد نداشتیم، تأکید کرد: سال گذشته برخورداری از پزشک در سطح مراکز ما بالای ۹۹ درصد بود و برخورداری از خدمات مامایی در سطح مراکز ۱۰۰ درصد بود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه سال گذشته سه هزار و ۴۷۰ نفر به مرکز مشاوره حین ازدواج کردند، افزود: سال گذشته، تعداد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ۱۳ هزار و ۳۲۶، تعداد بازدید از اماکن عمومی ۱۱۹۲ مورد، نمونه‌برداری مواد غذایی ۷۷۶ مورد، نمونه‌برداری آب و فاضلاب ۱۳۳۶ مورد و بررسی کیفی وضعیت آب ۱۱۹۳ مورد انجام گرفت.

وی تعداد کارت تندرستی صادر شده جهت کارگران و متصدیان را ۶ هزار و ۶۰۹ مورد عنوان و بیان کرد: ساماندهی لبنیات سنتی در شهر یاسوج در یک پروسه چهار و پنج ماهه انجام شد و صنوف لبنیات سنتی هم اکنون کاملا ساماندهی شده هستند.

مرادی با اشاره به راه‌اندزای مؤسسه خیریه محکم در استان، گفت:  ۳۵ بیماری مادرزادی در سطح استان شناسایی شده و خدمات درمانی رایگان به آنها ارائه می‌شود.