فصلی نو- دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۴۰ فقره پرونده تخلف انتخاباتی در دادسراهای این استان تشکیل شده که همگی آنها در حال بررسی و رسیدگی است.  به گزارش فصلی نو، سید علی ملک حسینی در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بخش عمده […]

فصلی نو- دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۴۰ فقره پرونده تخلف انتخاباتی در دادسراهای این استان تشکیل شده که همگی آنها در حال بررسی و رسیدگی است. 

به گزارش فصلی نو، سید علی ملک حسینی در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بخش عمده ای از این پرونده ها مربوط به شهرستان گچساران است.

وی افزود: هیچ فردی اعم از مردم، مدیران اجرایی یا کارکنان نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد حق استفاده از بیت المال برای حمایت از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چند مورد انگشت شمار در این استان وجود داشت که به تعدادی تذکر داده شده و برخی نیز تفهیم اتهام شدند.

ملک حسینی عنوان کرد: هر کجا و هروقت که لازم باشد سرعت و قاطعیت در برخورد قضایی با انواع جرائم انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد سرلوحه کار متولیان امر و مسؤولان مربوطه قرار می گیرد.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، ابراز داشت: مواردی از تجمع و تبلیغات زودهنگام در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که تذکرهای لازم داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه تجمع انتخاباتی در مکان های عمومی و تالارهای این استان ممنوع و غیرقانونی بوده و تاکنون نیز چند فقره پرونده در همین زمینه در استان تشکیل و افرادی تفهیم اتهام شده اند.

ملک حسینی اظهار داشت: هرگونه نظرسنجی انتخاباتی از سوی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در مورد انتخابات پیش رو خلاف قانون و ممنوع است.

وی افزود: چند نظرسنجی انتخاباتی غیرقانونی از سوی تعدادی پایگاه‌ خبری محلی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده بود که با آنان برخورد قضایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از پایگاه های اطلاع رسانی این استان یک داوطلب را از هم اکنون پیروز قطعی انتخابات پیش رو اعلام کرده بود که مدیر و خبرنگار آن احضار، بازداشت و سپس با قرار تأمین آزاد شدند.

ملک حسینی عنوان کرد: یک پایگاه خبری کهگیلویه و بویراحمد نیز به یکی از داوطلبان انتخابات پیش رو توهین کرده بود که برخورد لازم انجام شد.

وی ابراز داشت: برخی از مهمترین وظایف رسانه های کهگیلویه و بویراحمد شامل معرفی شاخص های نماینده مجلس در تراز انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای حضور حداکثری، شاداب و پرشور