فصلی نو ، رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۴۸ هزار و ۳۸۰ نفر از مبتلایان کرونا از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند. پرویز یزدان پناه عصر دوشنبه در گفت و گو با فصل جنوب اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۴۹ هزار و ۲۴۱ نفر […]

فصلی نو ، رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۴۸ هزار و ۳۸۰ نفر از مبتلایان کرونا از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

پرویز یزدان پناه عصر دوشنبه در گفت و گو با فصل جنوب اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۴۹ هزار و ۲۴۱ نفر به این ویروسی مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۸۲ بیمار کرونایی فوت کرده است.
وی افزود: از مجموع ۱۷۶ مبتلایان کرونا بستری شده در بیمارستان‌های  کهگیلویه و بویراحمد ۸۳ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه درمان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد:از مجموع ۱۹۹ نمونه تست PCR دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۳۰ درصد موارد مثبت بوده است.

یزدان پناه عنوان کرد: بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، بهمئی و گچساران بوده است.

وی سهل انگاری، ساده انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی را از جمله عوامل شیوع موج جدید احتمالی بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از شرکت در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی و جلسات خودداری کنند.