سید حسین رازیان:شهر یاسوج دارای ظرفیت‌های فراوان در همه حوزه‌ها است ،باید به مقوله بهداشت توجه شود

فصلی نو،کارشناس مسائل اجتماعی گفت: اگر فکری به حال مناطق حاشیه‌نشین یاسوج نکنیم، در صورت پیوست به شهر با بحران و آسیب‌های زیادی مواجه خواهیم شد.

به گزارش فصلی نو، سید حسین رازیان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران،استان با اشاره به معضلات و مسائل گوناگون شهر یاسوج، اظهار کرد: شهر یاسوج متناسب با فضای امروز جامعه به لحاظ بعد ترافیکی، توریست‌پذیری و گردشگری بنا نشده است و نیاز است که در خصوص این شهر بازسازی مجدی صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک شهر یاسوج، بیان کرد: زیرساخت شهر یاسوج جوابگوی حجم عظیم وسایل نقلیه امروزی به جهت تراکم بیش از حد، ساخت و سازهای گسترده و مهاجرت نیست و احداث کمربندی‌ها راهکاری برای خروج از این بحران است و می‌طلبد که مسئولان برای تکمیل و افتتاح پل‌های بشار همت بیشتری بگمارند.

این کارشناس مسائل اجتماعی و شهری در ادامه افزود: با وجود اینکه شهر یاسوج دارای ظرفیت‌های فراوان در همه حوزه‌ها است باید مقوله بهداشت عمومی در مسائل شهری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رازیان ادامه داد: توریستی که مسافت‌های زیادی را برای آمدن به شهر یاسوج طی می‌کند و از طرفی اگر در این شهر، بهداشت عمومی بسیار مورد توجه قرار بگیرد، قطعاً حائز اهمیت است، بویژه در بعد زیباسازی فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی که در شأن یک توریست باید فراهم شوند و حتماً کمک شایانی به رونق گردشگری در این شهر خواهد کرد.

کارشناس مسائل اجتماعی بیان کرد: امروز تمام کشورهای دنیا در بحث گردشگری سرمایه‌گذاری کلان و بلند مدت می‌کنند و با توجه به ظرفیت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری، برنامه‌ریزی بلند مدت و کوتاه مدت جهت رونق به اقتصاد گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار از سوی مسئولان ضرورت دارد.

رازیان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه توریست در اشتغال چه نقشی دارد، اظهار کرد: احداث هتل‌ها، بازارچه‌های دائمی و موقت، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و دیگر بازارهای تخصصی بدون شک زمینه جذب گردشگر را فراهم می‌کند و از سوی اشتغال جوانان را در پی خواهد داشت.

این کارشناس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا از ظرفیت رودخانه بشار برای اشتغالزایی استفاده نشده است، گفت: مسئولان می‌توانند از این منابع عظیم خدادادی که از کنار شهر یاسوج می‌گذرد در زمینه اشتغالزایی و اوقات فراغت مردم و جوانان اقدامات اساسی کنند، بطوریکه با راه‌اندازی پارک‌ها با چشم‌اندازهای زییا، ایجاد فضاهای مناسب کسب و کار، ایجاد فضای تفریحی و گردشگری علاوه بر رفاه و آسایش شهروندان و مسافران زمینه‌های اشتغال جوانان فراهم می‌شود.

رازیان به مسئله حاشیه نشینی شهر یاسوج گریزی زد و گفت: یکی از مشکلات شهر یاسوج گستردگی و پراکندگی ساختمان‌های مسکونی و اداری است که اگر در یک بعد طولی در نظر بگیریم از سرآبتاوه تا ماداون می‌باشد، این موضوع سبب گردیده که ارائه خدمات شهری و تأسیسات زیربنایی و شبکه‌های آبرسانی، فاضلاب، آب، برق و خدمات بهداشت و درمانی و حمل و نقل شهری با مشکلات فراوانی مواجه باشد.

این کارشناس در ادامه افزود: ضعف نظارت بر حاشیه‌نشینی در اطراف شهر یاسوج در ادوار مختلف وجود داشته و باعث شده که ساخت و سازها شکل مطلوبی نداشته باشند.

وی افزود: نبود فضاهای آموزشی و تفریحی و فرهنگی و ورزشی در اطراف شهر یاسوج بخصوص در حوزه حاشیه‌نشینان باید مورد توجه قرار بگیرد که در آینده بحرانی را برای شهر بوجود نیاورد.

رازیان گفت: فضای کافی برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی وجود دارد که باید در این رابطه نیز چاره‌اندیشی شود.

این کارشناس مسائل اجتماعی و شهری گفت: به دلیل عدم طراحی اصولی خیابان‌ها در مناطق حاشیه‌نشین اطراف یاسوج نیز در آینده اگر به شهر پیوست بخورند، یاسوج را با بحران و آسیب‌های دیگر مواجه می‌کند و هزینه‌های که در آینده برای بازگشایی خیابان‌های غیراستاندارد مصرف خواهد شد، جبران ناپذیر است.

330606

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=2919

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: