زنان باید در راه رسیدن به حق و حقوقشان صبر داشته باشند

فصلی نو،دل این شهر برای یک رویداد فرهنگی لک زده است . برای تئاتر برای سینما برای نمایشگاه عکس برای آن رویدادهایی که  همه چیزشان از جنس فرهنگ و هنر باشد.

به گزارش فصلی نو

به نقل از سایت استان کهگیلویه وبویراحمد برای آن رویدادهایی  که  سیاست  زهوار دررفته بی هویت را در آن راهی نباشد و و اگر هم باشد جنسش آنقدر اصیل باشد که  آدم حظ کند.

 

دل این شهر  رویدادهایی می خواهد که خرده فرمایش و تملق  در آن نباشد. این را  ازدحام های شبهای زمستانی سالن اجتماعات شورای شهر می گوید.

 

.مردمی که شبها به بهانه های مختلف در سالن اجتماعات شورای شهر یاسوج جمع می شوند .

 

یک شب برای سعدی ،یک شب لالایی خوانی، یک شب فردوسی و تازگی ها هم برای صحبت و تبادل نظر درباره فرهنگ و ادب محلی گرد هم می آیند.

 

از بین همه بهانه ها  فرهنگ و ادب محلی از همه تازه تر است. هسته اولیه اش را سعید پایدار عضو شورای شهر و  دکتر کامرانی مقدم تاریخدان هم استانی گذاشتند. در همان تپه جهانگردی پایه گذاری شد.

 

کم کم موضوع فرهنگ و ادب محلی بزرگ شد و به سالن اجتماعات شورای شهر کشیده شد. تنها سالنی که کارکرد فرهنگی دارد و متعلق به خود  شهروندان است و در آن لازم نیست پولی بپردازند و آن قید و بندهای دست و پاگیر سالن های دولتی شهر را هم ندارد.

اگر چه نام این نشست ها فرهنگ و ادب محلی است اما موضوعاتی که در آن مطرح می شود دغدغه بشر امروز است. به عنوان مثال خشونت علیه زنان یکی از همین موضوعات است.

 

خشونتی که در این استان  هر روز زبانه می کشد تا جایی که به گفته مدیر پزشکی قانونی استان  بیش از ۵۰۰ درصد فقط نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

آمارهای  کامروز امینی مربوط به زنانی است که کارد به استخوانشان رسیده و به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند و ده ها  زن دیگر هم در این شهر و استان زندگی می کنند که دردهایشان را به دلایل مختلفی پنهان می کنند.

 

صدها  زن دیگر هم هستند که  هر روز خشونت می بینند و نمی دانند .هزاران  زن دیگرهم خشونت را میراث زن می دانند.

 

کامرانی مقدم می گوید:مردان باید بپذیرند که زنان امروز با زنان گذشته تفاوت دارند و به حقوقشان احترام بگذارند .

 

او ادامه می دهد که زنان باید در راه رسیدن به حق و حقوقشان صبر داشته باشند.

 

او تاکید می کند:زنان باید آرام آرام مردان را آماده کنند که بخشی از اختیارات و قدرتی را که در طول سالها و قرن ها کسب کرده اند واگذار کنند و این اتفاق هم یک شبه رخ نمی دهد.

 

او ادامه می دهد نمی خواهیم در این نشستها مدعی شویم که همه جامعه را عوض می کنیم اما اگر هر کدام از آدمهای حاضر در این نشست ها با مادر،خواهر ، همسر و به طور کل زنان خانواده خود درست رفتار کند می تواند بهترین دستاورد این نشستها باشد.

 

او می گوید: این نشستها تا قالب مناسب بگیرند نیاز به زمان است . به عنوان مثال موضع خشونت علیه زنان را که مطرح می کنیم  بحث به هر سمت و سویی می رود که گاهی ارتباطی با موضوع نشست هم ندارد.

تصاویر:افتو نیوز

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=2955

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: