برای پروفسور”رضا چمن ” که هر آنچه داشت در طبق اخلاص گذاشت

فصلی نو-شیرین بانو زرین

هرآن کس نکویی کند بر سزا
شود اجربهتر مر او را عطا

پروفسور رضا چمن مدیری توانمند و صاحب کارنامه ی درخشان

استان کهگیلویه و بویراحمد با دارایی در فراوانی انبوه ذخایر غنی و ظرفیت های بالفعل و بالقوه در جمیع جوانب، استانی سرآمد از مرتبه تزریق بودجه به خزانه و دیگر افتخاراتی که جا دارد با نگاهی عمیق تر و با تأمل تر دیده شود.
این خاک در کنار و جوار داشته های بی بدیل خود، از لحاظ چشم انداز دارا بودن نیروی انسانی توانمند نیز تهی نبوده است.
از شهیدان و دلیر مردانی بزرگ و نام آشنا، تا شاعران و ادیبانی خوش ذوق. ورزشکارانی قهرمان. مدیران و مسئولانی دلسوز و متخصصانی توانمند و نخبه که همیشه نام آور استان بوده اند و قابل تقدیرند.
به پاسداشت مدیری از جنس مردم و زاده استانی محروم رجوعی گذرا و عاری از هر نوع دیدگاه جناحی بر عملکرد مدیری از مدیران دلسوز بومی و دارای کارنامه و به پا خواسته از حس کمک و یاری به بیماران و دردمندان دیارش خواهیم داشت، رجوع و نگاهی که می بایست زمینه ساز بروز فعل خود باوری، همت مضاعف مابین آحاد مسئولین و صاحب منصبان استانمان در جهات رفع نابسامانی های کنونی باشیم.
پروفسور رضا چمن دانش آموخته ی علم پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز . MPH از دانشگاه علوم پزشکی تهران. و تخصص اپیدمیولوژی از دانشگاه علوم پزشکی تهران با دارا بودن ۵۳ مقاله چاپ شده و ۲۸ مقاله ارائه شده در کنگره های ملی وبین المللی ، رجلی توانمند که با توجه به تعدد در سوابق مدیریتی و اجرایی و آموزشی و پژوهشی به عنوان مدیر موفق از او نام برده میشود.

سبقه درخشان این مدیر بومی در ابتدای شروع فعالیت خویش در سمت های ریاست معاونت ها و مراکز بهداشتی از سالهای ۱۳۷۴ و سمت های چندین معاونت چه در استان و خارج از استان کلید خورد.
و اما نقطه تابان کارنامه این چهره صاحب اعتبار و توانمند را می توان در فعالیت های ایشان در حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جستجو داشت،
جدیت و توجه و تعصبی قابل ستایش در پیشرفت این دانشگاه پوشیده بر هیچ شخص و نهادی در استان نبوده است

چندین سال توفیق خدمت در خارج از استان نیز نتوانست ایشان را از خدمت به استان و مردمانش منع سازد و در پیگیری های مصرانه و مجدانه خویش در راستای احقاق حق مردم مظلوم واقع شده این استان خلل و کسری وارد نساخت.
برای استانی با این وسعت و جمعیت و دو شهرستان همجوار و حومه‌ی گسترده خدمات دهی برای سلامت مردم چه در بخش های بیمارستانی و دیگر حوزه ها کاری بس دشوار و سخت میبود که جناب دکتر چمن با تمام مضیقه های مالی و کسری بودجه. مشکلات نظام پرداخت و شرایط بحرانی.هزار و چهارصد نیروی انسانی تبصره ۳ و ۴ که از بودجه دانشگاه تأمین حقوق میشدند. تأخیر بازپرداخت بیمه ها. کمبود امکانات و نبود بخش های مهم و ویژه در بیمارستانهای استان و شهرستانها. اعزام بیماران به دلیل نبود متخصص و تجهیزات پزشکی…و سایر مشکلاتی که بی شک یک مدیریت خوب را تحت تأثیر قرار میداد…اما این مدیر حاذق و توانمند بخوبی این مهم را مدیریت کرد و از نظر علم مدیریت چنین کاری بسیار بزرگ و خلاقانه و شایسته تقدیر میباشد.کسی که با فکر وانگیزه گره گشایی از درد دردمندان استان محرومش به رفع مشکل وگشایش امور مربوط به مردم میپرداخت.افزون بر انگیزه یاوری و احسان به همنوعان خود را مسئول رفع نیازهای مناطق محروم استانش در تمامی زمینه های بهداشتی و درمانی میدانست. کسی که دغدغه و تمام تلاشش در جهت کمک به بیمارانی بود که برای ویزیت پزشک متخصص باید به شهرهای همجوار چندین ساعت راه میپیمودند و بجز درد بیماری درد هزینه و مسافت طولانی را به جان میخریدند.مدیری دلسوزکه در جهت راه اندازی و پیگیری بخش های درمانی برای بیماران و دردمندان و خانواده هایی که کودکان زیر یک ماه خود را ماهها در استانهای همجوار بستری مینمودند و همچنین بخش های حیاتی قلب و آی سی یو. سی سی یو و سایر بخش ها
خرید دستگاههای پزشکی مهم و ضروری که چندین سال از عمر این دانشگاه میگذشت و فاقد این امکانات و امور بود با تمام قوا توانش را بکار گرفت. راه اندازی نمود و شروع به فعالیت کردند.

در زیر جهت تنویر و اطلاع افکار عمومی گریزی خواهیم زد به عملکرد و کارنامه جناب پروفسور چمن طی سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵

۱-احداث ۸۰ واحد خانه بهداشت در مناطق روستایی و محروم استان
۲-خرید و راه اندازی دو دستگاه سی تی اسکن یاسوج –گچساران به ارزش ۵۰میلیارد ریال
۳-خرید و راه اندازی دو دستگاه ام آر آی در دهدشت و گچساران به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال
۴-آغاز عملیات احداث مرکز پزشکی هسته ای استان به کمک خیرین بانک پارسیان
۵-آغاز عملیات احداث دانشکده بهداشت –پرستاری و مامایی با مساحت ۷۲۰۰ متر مربع
۶-تجهیز و راه اندازی کلینیک تخصصی دندانپزشکی استان با صرف هزینه ای بالغ بر ۳۰میلیارد ریال
۷-آغاز عملیات احداث مرکز غربالگری و درمان سرطان استان
۸-راه اندازی بخش آی سی یو و سی سی یو جدید بیمارستان امام سجادع
۹-راه اندازی بخش آی سی یو نوزدان بیمارستان امام خمینی دهدشت
۱۰-تعمیر،مرمت و بازسازی بیش از ۸۵ درصد بخش های بیمارستان های استان
۱۱-راه اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی دهدشت
۱۲-راه اندازی کلینیک فوق تخصصی شماره ۴ یاسوج
۱۳-فعال سازی بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید رجایی یاسوج
۱۴-برگزاری کنگره بین المللی خون با شرکت میهمانانی از ۱۵ کشور خارجی در یاسوج
۱۵-تامین ۳۵ دستگاه آمبولانس برای مراکز درمانی و فوریت های پزشکی استان
۱۶-تصویب و اجرایی نمودن پذیرش دانشجوی مقطع تخصصی در رشته جراحی عمومی
۱۷-تصویب و اجرایی نمودن پذیرش دانشجوی مقطع تخصصی در رشته زنان و زایمان
۱۸-فعال سازی کلینیک های تخصصی ویژه در شهرهای بزرگ غیر دانشگاهی استان
۱۹-راه اندازی بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی استان(برای اولین بار)
۲۰-کاهش پرداخت از جیب مردم در بخش بستری از ۴۰درصد به ۵/۵ درصد
۲۱-افزایش سرانه سالانه سلامت روستاییان از ۲۶ هزار تومان به ۸۶ هزار تومان
۲۲-تحت پوشش مراقبت فعال قرار دادن بیش از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت حاشیه شهرهای استان
۲۳- تصویب و آغاز عملیات احداث کلینیک های تخصصی دهدشت و گچساران…

جناب آقای پروفسور رضا چمن به پاس زحمات بی شائبه حضرتعالی و ازاینکه در کنف الطاف خاصه ی الهی چند سال متوالی را درکسوت خدمت به مردم و منطقه محروم استانمان. به انجام وظیفه ی ثمر بخش و موثر پرداخته اید و اینک که تقدیر الهی توفیق (خدمت گزاری در مسند خدمت در جایگاه دیگری را به آن جناب ارزانی داشته ، بسی شایسته است به پاس تلاش ها و زحمات مستمر شما در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی و خدمت به بیماران ، نهایت سپاس و قدر دانی را خدمت حضرت عالی (و خانواده ی محترم که در این تلاش و به ثمر رسیدن آن یار و همراه شما بوده اند) ابراز داریم.
به شکرانه­ ی توفیق و به پاسداشت همت وثیق حضرت­عالی در مدیریت صادقانه، خالصانه و متواضعانه که حسن خلق، تعامل سازنده با همکاران، درک بالا نسبت به مسائل فرهنگی، خلاقیت، نوآوری، جدیت و قاطعیت در امور را دربر داشته است باعث و حامل آن گردید تا همکاران شما در این مجموعه هیچگاه خاطره­ تلاش­ های بی وقفه، پیگیری و سخت­کوشی شما را در ابعاد مختلف مدیریتی از جمله حمایت­های بی­دریغ و خالصانه حضرتعالی در حمایت ازبیماران ، حمایت و جلب مشارکت خیرین، کمک به حل مشکلات مختلف موجود مراکز درمانی، ترویج فرهنگ خیر، کارگشایی و تهیه اقلام و تجهیزات مورد نیاز بیماران و محرومین را از یاد نمی برند و امیدوارند که در آینده نیز از حضور پر شور و استمرار همکاری شما در این سازمان و سازمان های دیگر بهره مند و برخوردار باشند و اینک که دور زمان و گردش ایام سلسله وصل را به نطاق فراق می کشد ، رسن تسلی بخش خاطر ما مسرور به ثمر نشستن تلاش های بی وقفه شما و بهبود وضعیت و رسیدگی به تأمین نیازمندیهای بیماران چه در حوزه بهداشتی و چه درمانی و دیگر حوزه هاست.
خاطرات تلاشهای شما همواره در این دانشگاه که در جای جای آن اثر قدم های پشتکار و همت شما برآن موج می زند به یادگار خواهدماند و این باقیات صالحات چون چراغی فرا روی زندگی و آینده و فردای شما خواهد بودکه “بقیه الله خیرٌ لکم”
ثنا گوی تو باشد هر گیاهی اگر سرچشمه ی زاینده باشی

و ….سخن پایانی
سیستم علوم پزشکی ضامن سلامت جامعه. امنیت روحی بیماران و فرشتگان نجات دردمندان است.
و خدمتی که ارائه مینمایند با هیچ لفظ معنوی قابل قیاس نیست.
از طرف تمامی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
تبریک و تهنیت عرض مینماییم انتصاب شایسته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی را به جناب آقای دکتر اورنگ ایلامی متخصص بیماریهای عفونی. آشنا با درد بیماران که چندین سال در این استان دست شفابخششان همراه همیشگی بیماران بوده و از هیچ تلاشی فروگذار نبوده اند.
اجر دستان پرتلاش و قلب مهربانتان را به کریم بی همتا واگذار میکنیم . اهدافتان پایدار.گامهایتان استوار.اندیشه تان رفیع و مقامتان منیع باد.
پیروز و سربلند باشید.

شیرین بانو زرین

از کارکنان علوم پزشکی یاسوج

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=2972

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: