فصلی نو،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری ۷۲ نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی برای اولین به روستاهای این استان خبر داد. داوود راهزادی در گفت‌وگو با خبرنگاران دریاسوج اظهار داشت: در یک‌سال گذشته ۷۲ نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی برای اولین بار به برخی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد که با شبکه‌های برق […]

فصلی نو،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری ۷۲ نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی برای اولین به روستاهای این استان خبر داد.

داوود راهزادی در گفت‌وگو با خبرنگاران دریاسوج اظهار داشت: در یک‌سال گذشته ۷۲ نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی برای اولین بار به برخی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد که با شبکه‌های برق فاصله‌های زیادی داشتند، واگذار شد.

وی اعتبار هزینه شده واگذاری این نیروگاه‌ها را حدود ۱۵میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: واگذاری صورت گرفته برای اولین بار بوده و اکنون روستانشینان بخوبی از این نیروگاه‌ها استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: روستاهای ” دامور طسوج و مازه کره چرام “، ” کیمه علیا و سفلی بویراحمد ” ، ” تیمج و شاه نشین بهمئی ” و ” سرتنگ لیراب دیشموک کهگیلویه ” مهمترین روستاهایی هستند که نیروگاه‌های خورشیدی یک کیلوواتی به آنان واگذار شده است.

راهزادی با برشمردن برخی مشکلات برای برقرسانی به برخی روستاهای استان خاطرنشان کرد: سخت گذری، پراکندگی، کمی جمعیت و فاصله طولانی با شبکه‌های برق از مهمترین مشکلات برای برقرسانی به این روستاها است.

وی ابراز کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تمامی روستاهای کددار بالای ۱۰ و ۲۰ خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار هستند.