طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

یاسوج- فصلی نو- معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که طرح های عمرانی دستگاه های اجرایی این استان دارای پیوست پدافند غیرعامل در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری باشد.

به گزارش فصلی نو، پدافند غیرعامل مجموعه اقدام هایی است که با اجرای آنها و بدون بکارگیری جنگ افزار می توان از وارد آمدن خسارت های مالی به تجهیزات و تأسیسات حساس نظامی و غیرنظامی و بروز تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارت ها و تلفات را به حداقل ممکن رساند.
فتاح محمدی روز دوشنبه در نشست پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: پدافند غیرعامل اهمیت خاصی دارد و در افزایش اقتدار ملی و تقویت بنیه و ضریب امنیتی اثرگذار است.
وی افزود که انتظار می رود مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تلاش فعالانه، پویا، مؤثر، متعهدانه و مسئولانه در زمینه مسأله مهم پدافند غیرعامل داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کمترین آثار برگزاری نشست های پدافند غیرعامل استان آن است که حساسیت و نظارت دستگاه‌ های اجرایی نسبت به چنین موضوع مهمی افزایش می یابد.
محمدی خواستار تبیین هر چه بیشتر مبانی، مفاهیم، اهمیت، ضرورت، نقش، جایگاه، اهداف، روش ها و پیامدهای مثبت پدافند غیرعامل برای مردم کهگیلویه و بویراحمد شد.
وی عنوان کرد که می توان برای تحقق این امر مهم از روش های مختلف شامل رسانه ها، فضای مجازِی، شبکه های اجتماعی و ظرفیت تشکل های مردم نهاد استفاده بهینه کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که مدیران اجرایی این استان با مطالعه دقیق طرح جامع پدافند غیرعامل با اهمیت چشمگیر آن آشنا شوند.
شاهرخ کناری اظهار داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید در حیطه وظایف خود با انجام اقدام های پیشگیرانه و برگزاری مانورهایی آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه حادثه پیش بینی نشده در استان را داشته باشند.
وی افزود که بر اساس قانون باید یک درصد از اعتبارات تملک دارایی هر دستگاه اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل در طرح های عمرانی هزینه شود.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4197

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: