۵۰درصد آتش‌ سوزی‌های کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد رخ داده است

فصلی نو-مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش‌ترین تعداد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان در شهرستان بویراحمد با ۵۰ درصد و کمترین درشهرستان بهمئی با ۱ درصد بوده است.

به گزارش فصلی نو، عزت‌الله بهشتی فر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اداره ۳۰۷ فقره از آتش‌‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان در سال‌های ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ را براساس ساعت، روز و ماه وقوع و مکان وقوع مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیش‌ترین ساعت وقوع آتش‌سوزی در ساعت ۱۴:۰۰ اتفاق افتاده است، بیان کرد: ۸۲ درصد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان در بازه زمانی ساعت‌های ۱۱:۰۰ تا ۱۸:۰۰ بعداز ظهر رخ داده است.

وی با بیان اینکه بدون شک با گرم شدن دمای هوا تعداد آتش‌سوزی‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، گفت: بیش‌ترین تعداد آتش‌سوزی جنگل‌های استان در ماه‌های خرداد، تیر و مردادماه به وقوع پیوسته است.

بهشتی‌فر افزود: در طول این ۴ سال در فروردین ماه و سایر ماه‌های سال به جز خرداد، تیر  و مرداد حتی یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیش‌ترین تعداد آتش‌سوزی به ترتیب در روزهای جمعه، شنبه و سه شنبه اتفاق افتاده است، ابراز کرد: کم‌ترین تعداد آتش‌سوزی در روزهای دوشنبه وچهارشنبه بوده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش‌ترین تعداد آتش‌سوزی در شهرستان بویراحمد با ۵۰ درصد و کم‌ترین درشهرستان بهمئی با ۱ درصد بوده است، عنوان کرد: درشهرستان بهمئی درسال ۹۴ و۹۵ هیچ آتش‌سوزی رخ نداده است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4258

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: