روزی که «جرم» فرماندار بویراحمد،‌ محرز شد! رسانه ای باش، اما از نوع با صداقتش

فصلی نو-عارف یزدانی

چند روزی است رسانه های زردِ منتسب به یکی از نمایندگانِ دوزیستِ استان در مجلس شورای اسلامی، دست به تخریبِ یکی از مدیرانِ اصلاح طلبِ دولتِ تدبیر و امید برده اند. هرآنچه که در بی اخلاقی و سیاهه نمایی به دستشان رسیده است نثار او کرده اند،بلکه او را از پیگیری حق و حقوق بویراحمد منصرف کنند.

١- شروع ماجرا از آنجا بود که  سید محمد کاظم نظری در یکی از نشست های خبری، از حق شهرستانِ تحت مدیریتش در سهمیه نفت سخن به میان آورد.

این رسانه ها البته یدِ طولایی در ایجاد اختلافات قومیتی و بهتر عرض کنم، ایجاد فضای سرحد و گرمسیری دارند.

قصد حمایتِ از محمد کاظم نظری نیست،چرا که او بر همگان چه در استان و چه بیرون از استان،چه حال و چه در دولتِ اصلاحات شناخته شده است و نیاز به معرفی و احیانا تعریف و تمجید ندارند.
هدف محکوم کردن سیاهه های این جماعتِ کج اندیش و سبک مغز است که هرآنچه باب میلشان نبود را نه با زبان نقد و پرسشگری،بلکه با زبانِ توهین و اختلاف بیان میکنند.
٢- همین چند وقت پیش بود که به نامِ ” تغییر نام استان ” آن هم بدون هیچ عقبه فکری،سعی در ایجادِ اختلاف بین بویراحمد و گرمسیر شدند،اما این فتنه به لطف هوشیاری مردمِ فهیمِ استان ناکام ماند.
کسی که بیشترین نقش را در این میان جهت کوتاه کردن دست فتنه انگیزان داشت،فرماندار بویراحمد بود. او بازی را خوب تشخیص داد و در بزنگاهِ حساس ورود کرد و تنها با یک مصاحبه توانست به ماجرا خاتمه دهد.
بعد از آن اتفاق هرآنچه به دستشان رسید بر سر فرماندارِ بویراحمد فروریختند.
از انواع و اقسام توهین و خبر های کذب گرفته،تا تهیه نظرسنجی های کذایی و سطح پایین.
٣- اینکه شهرستانِ مرکز استان به شیوه ای قانونی و با همت مسولینِ دلسوزِ خود توانست سهمی از بودجه نفت را در اختیار بگیرد بر عده ای خوش نیامد.آنچنان که از قدیم دل در گرو اختلافات قومیتی بسته بودند، اینبار نیز مصاحبه ی دکتر نظری را باب تسویه ی مجدد دیدند و باز تیتر ها و مطالبِ زرد خود را نثار این شهرستان کردند.
در این میان اما سکوت عده ای منفعت طلب باعث شد تا حجمِ توهین و تخریب ها دو چندان گردد.
۴- یکی از این رسانه هایِ زرد و بدونِ مخاطب که از قضا توسط یکی از وابستگانِ فامیلی آقای نماینده اداره میشود،چند مدتی است که هیچ خبری در سایت و کانال خبری خود ندارد الا نظرسنجی های تفرفه جویانه علیهِ مدیران و فعالین سیاسی شهرستانِ بویراحمد.
نظرسنجی هایی که با یک نگاِ جزئی به آن،میشود فهمید که هیچ خیر و مصلحتی در آن نیست و هدفی جز ایجاد تشنج در بین جوانان و فعالین سیاسی ندارد.
۵- همگان میدانیم که فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان وظیفه دارد تا با تمام قوا از منافع شهرستانِ تحت مدیریتش دفاع کند.
اما اینکه این دفاع و حمایت ها بر عده ای خوش نیاید و با بی اخلاقی های تمام سعی در تخریبِ فرماندار ببرند،چیزی نیست جز اینکه منفعت عده ای به خطر افتاده باشد.
۶- البته هرکس به بهانه ای سعی دارد که خود را در این تخریب ها و اختلاف افکنی ها سهیم کند.
عده ای با تهیه نظرسنجی های مضحک،تهیه مطالبِ زنجیره ای و بی مایه و عده ای با توهین و تهمت،آن هم نه توهین به دکتر نظری تنها،بلکه با توهین به جامعه رسانه ای استان.
الحمدلله استان از وجودِ خبرنگار و فعالِ رسانه ای باشرف بهره مند بوده است و تا بحال هیچ مسولی نتوانسته در معامله با چنین خبرنگارانی موفق شود و نثار کردن چنین تهمت هایی به فرماندار بویراحمد به دور از اخلاق و شرافتمندی بوده است.
میدانیم که آخرین جلسه ی فرمانداری بویراحمد با خبرنگاران استان پیش از اعلام انتخابات ٢٩ اردیبهشت ماه بوده و پس از آن هیج دیداری صورت نگرفته است،تا بابِ توهین به دکتر نظری باشد.
سخن به درازا کشید و مقصودِ نگارنده پراکنده شد، اما خلاصه ی کلام این است که کسانی که نام و نان شان در ایجاد اختلافات سخیفِ سرحد و گرمسیری است،اگرچه تابحال چندین بار توسط مردم تنبیه شده اند،اما باز هم باید بدانند که اگر این بازی مضحک ادامه یابد،اینبار با سیلی محکم تری توسط مردم مورد نوازش قرار خواهند گرفت.
این استان نیاز به رشد و توسعه دارد.نیاز به تربیت نیروهایِ ملی و نخبه دارد،نیاز به اتحاد و همدلی در سطح ملی دارد،نیار به امنیت و آرامش دارد،نیاز به تربیت خبرنگاران متعهد و با اخلاق تری دارد،با این تفرقه افکنی ها راه رسیدن را دشوار نکنیم و بازی نا اهلان و خناسان را نخوریم چرا که نه آنها دلسوز مردم مان هستند و نه مطالبات و خواسته های مردم برایشان اهمیتی دارد.

 

عارف یزدانی

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4395

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: