فصلی نو-استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرشور ترین جریان رسانه‌ای کشور در این استان فعالیت می‌کند. به گزارش فصلی نو، سید موسی خادمی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار اظهار داشت: شور و نشاط حاکم بر جریان رسانه‌های محلی استان قابل مقایسه با هیچ نقطه‌ای از کشور نیست و این مسئله موجب خرسندی و خوشحالی است. […]

فصلی نو-استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرشور ترین جریان رسانه‌ای کشور در این استان فعالیت می‌کند.

به گزارش فصلی نو، سید موسی خادمی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار اظهار داشت: شور و نشاط حاکم بر جریان رسانه‌های محلی استان قابل مقایسه با هیچ نقطه‌ای از کشور نیست و این مسئله موجب خرسندی و خوشحالی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه یکی از اثرگذارترین رسانه‌های محلی رسانه‌های این استان است، عنوان کرد: در بسیاری از استان‌های کشور خبرنگاران سایت‌های محلی اصلا در جلسات حضور ندارند.

وی بیان کرد: بعضی از جلسات فنی و کارشناسی است و ممکن است در آن‌ها صحبت‌هایی رد و بدل شود که رسمیت چندانی ندارد و نیازمند پوشش خبری نیست.

خادمی با بیان اینکه نقد سازنده و منصفانه را باید پذیرفت، گفت: برخی از نقدها اثرگذار بوده و در تصمیم گیری‌ها به آنها توجه شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات نظام و دولت به مردم در استان داشته باشند و این فعالیت‌های آنها قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه هر فردی باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرد، اظهار داشت: خبرنگار نیز نباید مسئولیت اجتماعی خود را فراموش کند و با رعایت اخلاق حرفه‌ای رسانه به انتشار اخبار بپردازد.

خادمی با بیان اینکه خبرنگاران نباید به حریم خصوصی افراد ورود کنند، گفت: آگاهی بخشی به جامعه رسالت اصلی اصحاب رسانه است ولی تعرض به حقوق خصوصی افراد اقدام مطلوبی نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک خبرنگار حرفه‌ای باید خودش را وقف واقعیت کند و از دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای و تنش زا خودداری کند.

خادمی تصریح کرد: انتظار می‌رود خبرنگاران به عنوان سفیران آگاهی بخشی از دامن زدن به مسائل قومی و قبیله ای خودداری کرده و به توسعه استان کمک کنند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: به طور قطع خبرنگاران واقعی علی رغم وجود مشکلات مالی هیچگاه استقلال خود را از دست نداده و رسانه فرد و جناح خاصی نمی‌شوند.

خادمی شجاعت و شهامت را از ویژگی‌های بارز یک خبرنگار برشمرد و افزود: انتظار می‌رود اخبار امید بخش به مردم مخابره کنید و نسبت به مسئولان آنها را در خوف و رجاء نگه دارید.