توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد تنها در سایه وحدت و همدلی امکان‌پذیر است

فصلی نو-فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد با بیان اینکه توجه بیش از اندازه به مسائل قومی و سیاسی از چالش‌های اساسی مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد است گفت: توسعه این استان تنها در سایه وحدت و همدلی امکان‌پذیر است.

به گزارش فصلی نو، سرهنگ داریوش مثنوی شامگاه سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه به‌ویژه شهید محمود صارمی اظهار  داشت: مهم‌ترین وظیفه خبرنگار انعکاس رویدادها است و خبرنگاران با علم و دانش و جسارتی که دارند در انجام وظیفه خود موفق هستند.

وی با بیان اینکه سه عامل سرعت، دقت و صحت مهم‌ترین عناصر کار خبرنگار هستند که نباید فراموش شود، افزود: خبرنگاران به دلیل گستردگی در حوزه مخاطبان از مهم‌ترین ابزار در کار فرهنگی برخوردار بوده و از مهم‌ترین ابزار ما برای مقابله با تهدیدات بیرونی و جنگ نرم دشمنان هستند.

فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد با تأکید بر اینکه آزادی بیان با رعایت خطوط قرمز در پرتو کار خبرنگار تبلور پیدا می‌کند، عنوان کرد: بسط و گسترش آزادی بیان در قالب کار رسانه‌ای اتفاق می‌افتد.

مثنوی به چالش‌های کار خبرنگاری اشاره داشت و بیان کرد: خبرنگار ممکن است در راه بیان واقعیات جامعه با مشکلات زیادی از جمله تهمت‌ها و افتراها روبه‌رو شود و باید تحمل این تهمت‌ها و افتراها را داشته باشد تا بتواند در این عرصه موفق شود.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگار باید به دنبال حق باشد حتی اگر به ضرر و زیان او باشد، گفت: علاقه به انعکاس واقعیات و مشکلات جامعه سبب می‌شود خبرنگار برای انجام رسالت خود از هیچ تلاشی دریغ نکند.

فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد در پاسخ به سؤالی در مورد مسائل قومی و قبیله‌ای در استان، گفت: متأسفانه بحث‌های قومیتی و منطقه‌ای جزو آسیب‌های فضای مدیریتی استان بوده که از گذشته تاکنون مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

مثنوی افزود: نگاه منطقه‌ای با تأکید بر مسائل قومی و طایفه‌ای و همچنین توجه کاملا افراطی به مسائل سیاسی از معضلات استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه استان ما هر چه دارد به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: رسیدن به توسعه پایدار، نیازمند توجه به مسائلی از جمله امنیت است و امروز می‌بینیم که بسیاری از مسائل قومی و قبیله‌ای که در استان مطرح می‌شود سبب ایجاد ناامنی است.

فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد با بیان اینکه توجه بیش از اندازه به مسائل قومی و سیاسی از چالش‌های اساسی مدیریتی در استان است، ابراز کرد: رقابت‌های سیاسی به این مفهوم نیست که پس از پیروزی، رقیب را به طور کامل کنار بگذاریم، گاهی به واسطه توجه بیش از اندازه به مسائل سیاسی، افراد باتجربه را کنار می‌گذارند این در حالی است که اگر قرار باشد استان پیشرفت کند تنها در سایه وحدت و همدلی امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها نیز باید حامی منافع عمومی و آحاد جامعه بوده و در صورتی که زمین باراندازی برای مسائل سیاسی و قومیتی شوند نمی‌توانند به رسالت واقعی خود عمل کنند.

فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد گفت: امیدواریم که لااقل رسانه‌ها اشتباه مسئولان را تکرار نکرده و در سایه وحدت و همدلی به توسعه استان کمک کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج بویراحمد نیز با اشاره به حساسیت کار خبرنگاران، گفت: استکبار جهانی در ابتدا برای رسیدن به اهداف شوم خود در پی این بود که مردم از مسائل مختلف بی‌خبر بمانند، از این رو فعالیت رسانه‌ای و آگاهی بخشی به مردم در حوزه‌های مختلف رسالت بسیار بزرگی است.

حجت‌الاسلام علمدار شریفی افزود: امروز متأسفانه بسیاری از افراد وارد عرصه رسانه شده‌اند که کارشان این نیست و اصلا بلد نیستند در این عرصه فعالیت کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج بویراحمد بیان کرد: امروز هر حزب و گروهی نشریه‌ای چاپ کرده و حرفه خبرنگاری را زیر سؤال برده‌اند.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود در حوزه اخلاق خبرنگاری به بیانات مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه توجه شود، گفت: مقام معظم رهبری نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف و طرح و تبادل آرا و افکار در جامعه را به عنوان سه وظیفه عمده مطبوعات مطرح کرده‌اند.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4434

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: