فصلی نو-رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور گفت: امسال حدود ۸۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان پروژه توسعه در حوزه فرودگاه‌های کشور به صورت رسمی افتتاح می‌شود. به گزارش فصلی نو، رحمت الله مه آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال حدود ۸۰۰ تا یک هزار میلیارد […]

فصلی نو-رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور گفت: امسال حدود ۸۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان پروژه توسعه در حوزه فرودگاه‌های کشور به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش فصلی نو، رحمت الله مه آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال حدود ۸۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان پروژه توسعه در حوزه فرودگاه‌های کشور به صورت رسمی افتتاح می‌شود، اظهار داشت: این پروژه‌ها از شرق تا غرب کشور اجرایی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیربناهای ناوبری هوایی کشور در نظرگرفته شده است، گفت: علاوه بر این قراردادهایی با سرمایه گذاران خارجی در راستای توسعه فردوگاه‌ها منعقد می‌شود.

مه آبادی با تاکید بر اینکه صنعت حمل و نقل هوایی در این دولت در حوزه زیرساخت‌ها و تجهیزات  رشد محسوسی داشته است، بیان کرد: بسیار از فرودگاه‌های کشور در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد مطلوب و بیش از ۵۰ درصد داشته اند.

مه آبادی با تاکید بر اینکه صنعت هوایی کشور در چهارسال گذشته رشد مطلوبی داشته است، گفت:امسال سال خوبی در حوزه هوایی ایران است.

وی به مشکلات فرودگاه یاسوج اشاره کرد و افزود: بدون سامانه‌ها و تجهیزات کمک ناوبری امکان نشست و برخاست هواپیماها وجود ندارد  و برای حل مشکلات این فرودگاه باید زندان مرکزی یاسوج جابه جا شود.

مه آبادی با اشاره به توسعه فرودگاه‌ها، اظهار داشت: آزادسازی نرخ سبب شده است که ایرلاین‌ها بتوانند درآمدهای مناسب تری داشته و هواپیماهای زمین گیر شده خود را فعال کنند و در خدمت ناوگان بیاورند.

مه آبادی با بیان اینکه اصلاح و تحول اساسی در ساختار فضای هوایی کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب کوتاه شدن و مستقیم شدن راه‌های هوایی، پایین آمدن مصرف سوخت، یکطرفه شدن و افزایش ایمنی شده است.

مه آبادی گفت: برنامه‌های دولت و اتفاقات پس از برجام  سبب توسعه ناوگان هوایی کشور شده است و برنامه‌هایی در راستای نوسازی ناوگان هوایی در دست اجرا داریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به پذیرش پروازهای قطری در کشور، گفت: این پذیرش بر اساس سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی و برای تنش زدایی در منطقه و با هدف توسعه صلح و دوستی در تمام منطقه انجام شده است.