۶۷۰ میلیارد ریال برای توسعه ۴ منطقه محروم کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

فصلی نو-استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی و بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی چهار منطقه محروم لوداب، پشت کوه، قلعه رئیسی و دیشموک خبر داد.

به گزارش فصلی نو و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی اظهار داشت: اعتبار استانی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم این استان در نظر گرفته شده و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) موسوم به بنیاد برکت در حال تامین اعتبار برای اجرایی کردن طرح‌های مورد نظر در مناطق محروم است.

وی عنوان کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده، بنیاد برکت ۲۴ مدرسه، ۱۴ پروژه راهسازی،۲۲ طرح آب روستایی و چهار پروژه مجتمع آب و فاضلاب، ۲ کتابخانه و ۱۰ پروژه زیرساخت‌های درمانی در این مناطق محروم اجرا می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا در بخش‌های گیاهان دارویی، باغداری و دامپروری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های بنیاد برکت در استان است.

خادمی با بیان اینکه با کمک بنیاد برکت نرخ بیکاری در سه سال در کهگیلویه و بویراحمد پنج درصد کاهش می‌یابد، ادامه داد: سند اجرای طرح‌های مورد نیاز، میزان اشتغالزایی و اعتبار مورد نیاز آن تدوین شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: با مشارکت بنیاد اقتصادی کوثر یک مجتمع تجاری رفاهی به وسعت ۵۰ تا ۶۰ هزار متر مربع با ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی، احداث طرح بزرگ پرورش ماهی یک‌هزار تنی در چرام و چندین طرح در زمینه پرورش دام و طیور در استان احداث می‌شود.

خادمی همچنین از انعقاد تفاهم نامه یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های راهسازی و ساماندهی گلزار شهدا در مناطق مختلف استان با وزارت نفت خبر داد و گفت: جذب ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار خیران برای مدرسه سازی در چهار ساله گذشته، ساخت ۷۰ خانه بهداشت با مشارکت کمیته امداد امام خمینی و جذب ۲۹۰ میلیارد ریال برای توسعه فضاهای ورزشی با کمک وزارت نفت از برنامه‌های اجرا شده برای شکوفا کردن ظرفیت‌های مغفول مانده استان در چهار سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال از منابع مالی مختلف در سال ۹۶ برای عمران و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است، بیان کرد: به دلیل عمق محرومیت و سخت گذر بودن مناطق مختلف استان اعتبارات مورد نیاز برای توسعه استان بیشتر از این میزان است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=4760

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: