زخمی و تلف شدن دو قلاده کفتار و کاراکال در اثر برخورد با خودرو در کهگیلویه

فصلی نو ُمدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: دو قلاده کفتار و کاراکال خارج از مناطق حفاظت شده شهرستان کهگیلویه ،هنگام عبور از جاده با برخورد باخودروی عبوری زخمی و تلف شدند.

به گزارش فصلی نو ُسید اسدالله هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی تماس تلفنی پاسگاه انتظامی کلات دشمن زیاری شهرستان کهگیلویه مبنی بر برخورد یک قلاده کفتار با خودرو در نزدیکی پل کلات خارج از مناطق حفاظت شده این شهرستان، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه به محل اعزام شدند.
وی افزود: بررسی اولیه از وضعیت جسمانی کفتار توسط یگان حفاظت نشان از آسیب دیدگی شدید از ناحیه کمر و پا داشت.
مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جانور قادر به حرکت نبوده و به همین سبب مأمورین آن را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه انتقال دادند.
وی عنوان کرد: پس از انتقال این گونه به مرکز استان معاینات اولیه توسط یکی از دامپزشکان استان صورت گرفت.
هاشمی تصریح کرد: به دلیل نبود امکانات لازم برای مداوا در کهگیلویه و بویراحمد جهت مداوا به شیراز انتقال داده شد.
وی ابراز داشت: همچنین روز سه شنبه در محل جاده دهدشت به بهبهان یک قلاده کاراکال نابالغ هنگام عبور از عرض جاده با خودرو برخورد کرده که به دلیل شدت جراحات وارده این گونه نادر تلف شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست در هنگام شب و نزدیک به مناطق حفاظت شده با احتیاط رانندگی کنند تا ناخواسته موجب تلف شدن گونه های ارزشمند جانوری نشوند.
کهگیلویه و بویراحمد هفت منطقه حفاظت شده شامل دنا، دنای شرقی، خائیز سرخ، خامی، دیل، سولک و سیوک دارد که از غنی‌ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در کشور است.
این استان افزون بر ۳۱۲ هزار هکتار پارک ملی و منطقه حفاظت‌ شده دارد.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=5676

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: