۱۸ فیلم منتحب جشنواره فجر درسینماهای یاسوج ودهدشت اکران می شود

فصلی نو، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از اکران ۱۸ فیلم منتخب جشنواره فجر در دو سینمای استان خبر داد .

به گزارش فصلی نو،رضا دهبانی پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با محوریت ” برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام پایانی سال به ویژه دهه مبارک فجر”، اظهار داشت:  نخستین برنامه ارشاد در ایام الله دهه فجر سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر است که امسال ۱۸ فیلم در سه سانس و در دو سالن سینمای اداره کل ارشاد و سالن سینما هناد دهدشت اکران می‌شود.

وی با اشاره اینکه این جشنواره  از ۱۴ تا ۲۲ بهمن ماه در استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: مهم‌ترین تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته اضافه شدن بخش کودکان به این جشنواره است که سانس کودکان در ساعت ۱۰ صبح اکران و دیگر فیلم ها در ساعت‌های ۱۷ و ۱۹ برای سایر علاقمندان اکران می‌شود.

دهبانی پور افزود: هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۶ تا ۲۱ بهمن ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) یاسوج پذیرای بازدید علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی است.

وی گفت: این نمایشگاه با حضور ۲۷۰ ناشر در ۱۳۵ غرفه تولیدات خود را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز در کنار این نمایشگاه در ۱۵ غرفه برپا می‌شود.

دهبانی پور اظهار داشت:  جشنوراه قرآن و عترت در هفته نخست اسفندماه برگزار می‌شود که ۱۶ جشنواره در این هفته با موضوعات تبلور قرآن و عتر ت در تئاتر، خوشنویسی قرآنی، فیلم‌های کوتاه و سایر حوزه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره آوا و نواها در ۲۲ تا ۲۳ اسفندماه در استان برگزار می‌شود، بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره احیای آواها و نواهای گمشده و فراموش شده به خصوص موسیقی استان است و در پایان از کار جمعی هنرمندان این حوزه یک آلبوم تهیه می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در ۱۰ اسفندماه در استان خبر داد و گفت: این برنامه با مشارمت آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و ارشاد برگزار می‌شود و تا کنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

دهبانی پور گفت: در گذشته انتخاب کتاب سال را داشتیم اما امسال نویسندگان مورد توجه خواهند بود که اعتبارات این جشنواره از وزارت خانه جذب شده است و در برنامه‌های با عنوان “لوح و قلم” از نویسندگان برتر استانی تجلیل می‌شود .

وی با بیان اینکه شعر منطقه‌ای ققنوس با شرکت ۸ استان به میزبانی شهرستان کهگیلویه و برگزار می‌شود، اظهار داشت: باتوجه به حجم زیاد برنامه‌ها در پایان سال شعر آزاد بلاد شاپور فروردین ماه سال آینده در شهر دهدشت برگزار می‌شود.

دهبانی پور از برگزاری جشنواره جایزه ملی داستان کوتاه ” سقلاتون” در فروردین ماه سال آینده در شهرستان گچساران خبر داد و گفت: این داستان‌ها در دو موضوع آزاد و بومی برگزار می‌شود.

وی در خصوص سهمیه بن کتاب استان، گفت: ۳۵ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ۳۵ میلیون تومان نیز از سوی وزارت ارشاد برای این کار در نظر گرفته شد.

دهبانی پور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تغییر مدیریت فرهنگ و ارشاد استان،گفت: این مسئله شایعه است و تکذیب می‌کنم و به طور قطع مدیریت‌ها اعتباری هستند و تازمانی که مدیریت ارشد استان اجازه دهند خدمت می‌کنم و اگر بحث تغییر باشد روی چشم می‌گذارم و به عنوان یک شهروند در محل دیگری خدمت می‌کنم.

در پایان از پوسترهای جشنواره‌های فیلم فجر، قرآن و عترت و نمایشگاه کتاب استان رونمایی شد.

dehbani

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=5917

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: