فصلی نو ،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت:از محل تسهیلات روستایی و عشایری ۱۲۵ طرح با پیش بینی ۸۸۴ فرصت اشتغالزایی و ۴۲ میلیارد تومان باسود ۶ تا ۹ درصد نیز به تصویب رسید . به گزارش فصلی نو  ” پروانه نیکمرام” در نشست خبری با خبرنگاران  افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۵۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی […]

فصلی نو ،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت:از محل تسهیلات روستایی و عشایری ۱۲۵ طرح با پیش بینی ۸۸۴ فرصت اشتغالزایی و ۴۲ میلیارد تومان باسود ۶ تا ۹ درصد نیز به تصویب رسید .

به گزارش فصلی نو  ” پروانه نیکمرام” در نشست خبری با خبرنگاران  افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۵۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۱۵۴۹ نفر بوده اند.

وی از تصویب ۲۴ تعداد طرح از محل تسهلات فراگیر در کمیته فنی اشتغال این استان که در روز دوشنبه برگزار شد خبرداد و اظهارکرد: برای این طرحها با اشتغالزایی ۴۶۶ نفر، هفت میلیارد و ۵۴۰ میلون تومان تسهیلات پیش بینی شده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: در این کمیته نیز تعداد ۳۲طرح از محل تسهیلات روستایی و عشایری با اعتبار چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و اشتغالزایی۲۱۶ نفر به تصویب رسید .

نیکمرام تصریح کرد: تاکنون ۴۵ طرح با ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و ۶۶۵ فرصت شغلی در شهرهای کوچک و روستا با سود ۱۲ تا ۱۶ درصد تصویب شده است .

وی ادامه داد:تاکنون ۱۷۰ طرح اشتغالزا فراگیر و روستایی و عشایری به بانکهای استان معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این استان ۱۵۱۶ طرح اشتغالزا در سامانه (کارا) ثبت شده است .

نیکمرام ایجاد استغال و تصویب اشتغال پایدار را از اولویت های کارگروه اشتغال و کمیته فنی اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد دانست .

وی سرانه تسهیلات وام های اشتغالزایی تصویب شده را ۳۸۰ میلیون ریال اعلام و تاکید کرد: با استفاده از این تسهیلات نرخ بیکاری در پایان سال نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد همکاری بانکها را خوب ارزیابی و بیان کرد: بخش گردشگری بیشترین متقاضی تسهیلات را دارد و سایر بخشهای مشاغل خرد و خدماتی نیز این طرحها با استقبال مواجه شده است. بیش از ۲۰ درصد این طرحها را تعاونی ها تشکیل می دهند.

نیکمرام این طرح ها را در بخشهای صنایع دستی، فناوری اطلاعات، کشاورزی، و منابع طبیعی، فرش دست باف، گلیمف قالی بافی، بسته بندی انواع نان، پرورش گاو شیری، تیرچه و بلوک، گلخانه و داروهای گیاهی بر پایه گندم عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تعهد استان برای تشکیل ۱۵روستا- تعاون است که تاکنون با انجام مرحله مقدماتی ۸ روستا – تعاون در سطح استان تشکیل و مجوز آنها صادر شده است.