زارعی : رضایتمندی مردم را بدست آوریم نیمی از راه را طی کرده ایم

فصلی نو ،نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت :در ارتباط با مالکیت زمین های طرح سد تنگ سرخ بارها گفته ام اگر بتوانیم  رضایتمندی را بر اساس رفتار عادلانه به سر انجام برسانیم نیمی از اعتراضات از بین می رود .

به گزارش فصلی نو ،غلام محمد زارعی در حاشیه دیدار از عملیات احداث سد تنگ سرخ که با حضور استاندار و فرماندار بویراحمد صورت گرفت بیان کرد:تمام نقشه های منابع ملی در این استان مربوط به سالهای قبل از انقلاب است که بر اساس نقشه هوایی صورت گرفته است بعد از آن مردم توسعه دادند که نمی شود زحمان مردم را نادیده گرفت و خواهش دارم از مسئولین و سازمان منابغ طبیعی و جهاد کشاورزی به واقعیت ها توجه کنند .

زارعی ادامه داد: باید به شکلی رفتار کنیم که زحمات کشاورزان نادیده گرفته نشود در رابه با نقدینگی باید گفت که مردم آمادگی دارند مرحله به مرحله پرداخت کنیم و به موازات جبهه کاری پرداخت ها صورت گیرد .

وی افزود: در بحث بودجه خوشبختانه دولت یک رقم ۳ میلیارد تومانی برای سد پیشنهاد داده بود که  تلاش هایی انجام گرفته توانستیم این مبلغ را به ۱۵ میلیارد تومان افزایش دهیم که مصوب شد.

وی اجرای این سد را متفاوت تر از بقیه سدهای کشور عنوان کرد و گفت : این سد با دیگر سدها یک تفاوت عمده دارد که در پیش بینی بودجه آن تاکید شده است از محل اعتبارات سایر منابع که همین به ما کمک می کند در زمینه های دیگر بودجه را تهیه کنیم .

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: البته وقتی اطلاع پیدا کردیم که پیمانکار این طرح قرارگاه خاتم النبیاء است به مردم گفتم با حضور قرارگاه اجرای سد را تمام شده بدانید و بحث تامیتن اب را نوید دادیم .

غلام محمد زارعی اضافه کرد: همه توانمان را برای این پروژه را انجام خواهیم داد در بحث های دیگر که خارج از زمینه است  باید کارگروهی تشکیل شود که دستگاهها کمک   کنند و سریع تر مردم تعیین تکلیف شوند .

زارعی تاکید کرد: این پروژه پیشانی استان است که عایدات آن سالهای سال برای مردم استان باقی خواهد ماند در حوزه های مختلف توسعه منوط به پیشرفت این طرح است.

غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح مهم علاوه بر تامین آب شرب شهرهای یاسوج و شیراز و اراضی کشاورزی روستاهای حاشیه کمک شایانی به اشتغال‌زایی و اقتصاد منطقه خواهد شد.

زارعی افزود: تلاش خواهد شد به زودی وضعیت تملک اراضی و باغات این منطقه تعیین تکلیف و مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

وی از مسولان قرارگاه خاتم الانبیا خواست تسریع در روند اجرای سد مخزنی تنگ سرخ را در اولویت قرار دهند و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به تکمیل آن کمک کنند.

وی با بیان اینکه مردم تنگ سرخ امروز با هدف استقبال از مسئولان به جلوی محل کارگاه سد تنگ سرخ آمدند، عنوان کرد: مردم خوب تنگ سرخ امروز مایه آبروی من شدند و این مردم از بهترین مردمان استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

زارعی احداث سد تنگ سرخ را بزرگترین پروژه در دست اجرا در کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: علی محمد احمدی در مدت کوتاهی که در استان بوده نشان داده کار و فعالیت برای توسعه از هر موضوعی برایش مهمتر است و در این زمینه شناخت خوبی از تک تک پروژه‌های عمرانی در دست اجرا دارد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس ‌‌خواستار پرداخت مطالبات کشاورزان، باغداران و اهالی روستاهای مختلف منطقه تنگ سرخ شد و گفت: در این زمینه پیگر بوده‌ام و قول می‌دهم تا محقق شدن موضوع از هیچ کوششی دریغ نکنم.

زارعی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنم در کمترین زمان ممکن وضعیت تملک اراضی و باغات تنگ سرخ تعیین تکلیف و مطالبات کشاورزان پرداخت شود، ادامه داد: با احداث سد تنگ سرخ آب شرب، صنعت و کشاورزی بخش زیادی از شهرستان بویراحمد تامین می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=6550

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: