۱۳۰ میلیارد ریال برای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد جذب شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به ثبت 25 اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور، تصریح کرد: در سال گذشته 50 اشیاء تاریخی در استان مرمت شده است.

فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶، از محل اعتبارات سفر سال ۹۵ رئیس‌جمهوری به یاسوج جذب شده که با این اعتبار تحول بزرگی در زیرساخت‌های گردشگری استان ایجاد شده است.

به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ۸۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای احداث چهار پارک اسکان هزینه شده است.

وی افزود: این پارک‌ها برای حال رفاه گردشگران در شهرهای یاسوج، سی سخت، دهدشت و گچساران ساخته شده است.
وی با اشاره به پیشرفت بالای ۷۰ درصدی موزه یاسوج، بیان کرد: ۳۰ میلیارد ریال دیگر از اعتبار سفر ریاست جمهوری به موزه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اختصاص یافت.

باقری همچنین یکی از مشکلات گردشگران را نبود سرویس بهداشتی عنوان کرد و افزود: برای رفع این مشکل و افزایش زیر ساخت‌ها ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی در تمام شهرستان‌های استان ایجادشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به ثبت ۲۵ اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور، تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰ اشیاء تاریخی در استان مرمت شده است.

باقری ایجاد پایگاه ملی برای حفظ و مرمت بافت قدیم دهدشت را از دیگر اقدامات مطلوب دولت در استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات اشتغال زایی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، ابراز داشت: ۱۳۰ میلیارد ریال طرح اشتغال‌زایی به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پرداخت این تسهیلات به متقاضیان برای بیش از ۴۵۰ نفر شغل در این حوزه ایجاد می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از ۷۱۳ هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.

این استان با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.

حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=6652

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: