فصلی نو ، رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: از زمان آغاز اجرای طرح تحول سلامت (اردیبهشت ۱۳۹۳) تاکنون افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال برای ساخت و بهسازی فضای فیزیکی(هتلینگ) و خرید تجهیزات پزشکی در این بیمارستان درمانی و آموزشی هزینه شده است. به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد،  سید ذاکر سعیدی نژاد عصر روز […]

فصلی نو ، رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت: از زمان آغاز اجرای طرح تحول سلامت (اردیبهشت ۱۳۹۳) تاکنون افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال برای ساخت و بهسازی فضای فیزیکی(هتلینگ) و خرید تجهیزات پزشکی در این بیمارستان درمانی و آموزشی هزینه شده است.

به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد،  سید ذاکر سعیدی نژاد عصر روز شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای طرح تحول سلامت در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج اظهار داشت: احداث ساختمان اکسیژن ساز، توسعه و احداث آزمایشگاه، راه اندازی بخش آندوسکوپی، ارتقا وضعیت هتلینگ بیمارستان و راه اندازی اورژانس دندانپزشکی از جمله دستاوردهای طرح تحول سلامت در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بوده است.

وی افزود: احداث ساختمان انباشت های عفونی، ارتقای سیستم روشنایی تمامی بخش ها و حذف پرداخت های غیر متعارف از دیگر دستاوردهای طرح تحول سلامت در این بیمارستان بوده است.

سعیدی نژاد بیان کرد: در طی این مدت همچنین چهار دستگاه سونوگرافی، چهار دستگاه الکتروشوک، یک دستگاه اکو کاردیوگرافی، سه دستگاه ونیتلاتور، یک دستگاه ست شنت گذاری، یک دستگاه رادیولوزی دیجیتال، یک دستگاه ست جراحی گوش، حلق و بینی و دیگر اقلام خریداری و در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نصب شد.

وی عنوان کرد: چنین اقدام هایی سبب کاهش چشمگیر اعزام بیماران به سایر استان ها در سال های اخیر شده است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تصریح کرد: در آغاز اجرای طرح تحول سلامت کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی بود که به لحاظ دسترسی به تجهیزات مدرن پزشکی با مشکل اساسی رو به رو بود و زیرساخت های موجود پزشکی بیشتر فرسوده و کارایی لازم را نداشت اما هم اینک شاهد تحول اساس در این بخش در استان هستیم.

قبل از انقلاب اسلامی تنها کمتر از ۳۰۰ تخت استاندارد بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت.

این میزان به برکت انقلاب اسلامی و با بهره برداری از بیمارستان‌های تازه تأسیس در شهرستان‌های گچساران، یاسوج و باشت به بیش از یک هزار تخت استاندارد رسیده است.

مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی یاسوج با قدمتی بیش از ۴۰ سال تنها مرکز درمانی بیماران تصادفی در کهگیلویه و بویراحمد است.

هم اکنون ۷۰۰ تخت بیمارستانی در این استان وجود دارد و ۷۰۰ تخت دیگر برای خدمات رسانی بهینه در حوزه سلامت باید راه اندازی شود.

با بهره برداری از سه بیمارستان در حال تکمیل شامل ۲۸۳ تختخوابی یاسوج، ۱۰۰ تختخوابی گچساران و ۳۲ تختخوابی باشت شمار تخت‌های بیمارستانی در استان به حدود یک هزار تخت خواهد رسید.

بر اساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ و هدفگذاری دولت دوازدهم تعداد تخت‌های بیمارستان در کشور و در مراکز استان‌ها به ازای هر یک هزار نفر یک و نیم تخت و در سایر شهرستان‌ها نیز به یک تخت خواهد رسید که البته استاندارد جهانی به ازای هر هزار نفر ۲ و نیم تخت است.

از ۲۳۴ پزشک این استان ۱۹۹ نفرهم متخصص هستند.