باز هم مصادره برنامه های دیگران – پای یک نماینده مجلس استان در میان بود

 فصلی نو – راک نیوز نوشت:به مناسبت اعیاد شعبانیه جشنواره فرهنگی هنری ایل قشقایی با حضورنماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، پروفسور صدیق، استاد اسدالله مردانی، جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی وهنردوستان و علاقمندان به موسیقی قشایی و اقشار مختلف مردم در محل سالن بشارت با اجرای زنده و زیبای هنرمندان صاحب نام و چیره دست ایل بزرگ قشقایی برگزار شد.

محمودکریمی پزشک قشقایی تبار از جمله سخنرانان این جشنواره بود که در ابتدای اظهارت خود ضمن معرفی توانایی های تاجگردون اما از انتقادات و تبعیض های استخدامی درحق جوانان ترک سخن گفت.

کریمی با اشاره به برخی گلایه‌های ایل قشقایی از نماینده گچساران و باشت عنوان کرد که حضرتعالی مطلع هستید که قشقایی‌ها بنیان‌گذار گچساران هستند، مدتی است که از گچساران مهاجرت می‌کنند به عنوان نماینده گچساران آیا جواب این سوال را می‌توانی توضیح دهید؟

کریمی ادامه داد: آقای دکتر دوستان قشقایی ما از تبیعض‌ها گله‌مند هستند در بعد اشتغال‌زایی تاکنون گله‌های وجود دارد اگر کار نیست برای هیچ‌کس نباید باشد در پتروشیمی، حراست نفت، در بهداشت درمان و همه ادارات در حق فرزندان محروم قشقایی اجحاف شده است.

وی افزود: انتظار ما قشقایی‌ها این است که در فرصت‌های ایجاد شده برای اشتغال جوانان قشقایی دوباره در بوته فراموشی قرار نگیرند.

دکتر کریمی یادآور شد: در جشنواره‌ها به عنوان مثال در مشک و ملار و عیدانه‌های که در قسمت‌های مختلف شهر برگزار می‌شود از هنرمندان و فرهنگ ایل غنی قشقایی کمتر استفاده می‌شود آیا سزاوار است ۴۰ درصد این شهرستان قشقایی باشد و در مجالس کلاه ایل قشقایی که نماد ایل و تاج ما است بر سر فرد غیر قشقایی قرار بگیرد که شاید رفتار آن عزیز مورد تایید ایل سترگ قشقایی نباشد.

لیدر تاج‌گردون در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت افزود: کاش به‌گونه‌ای عمل می‌شد که قشقایی‌ها که بنیان‌گذار گچساران هستند و شما نیز علاقه خاصی به آنها دارید و قشقایی‌ها هم شما را میرشکار این شهر میدانند، این عزیزان احساس کنند که به این شهر تعلق ندارند، احساس امنیت داشته باشند و در این شهر بمانند تا شاهد روزی باشیم که گچساران نمونه کوچکی از ایران ما باشد و همه افراد با تنوع هویتی و قومیتی زندگی کنند، روزی فقط یک قوم ساکن این شهر باشد و این زیبنده گچساران نیست.

کریمی با بیان اینکه ما به مفاخر ایلمان افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: ما به آیت‌الله جهانگیرخان قشقایی، صولت الدوله قشقایی و به مدیرکل افسانه‌ای آموزش عشایر ایران مرحوم محمد بهمن‌بیگی، هنرمندان و نخبگان ایلمان افتخار می‌کنیم همانطوری که شما مقابل ۲۹۰ نماینده فرمودید من لرم و از پشت کوه آمدم و کلمات مرحوم بهمن‌بیگی استفاده کردید من نیز به نمایندگی از قشقایی‌ها می‌گویم من ترک، قشقایی‌ام و به آن افتخار می‌کنم.

وی افزود: امیدوارم روزی در مسندی قرار بگیری که نه تنها قشقایی‌ها، تمام اقوام ترک و لر و سراسر ایران به شما در سال ۱۴۰۰ افتخار دیگری بکنند! همانگونه که بهمن ‌بیگی فرصت خدمت برای وی فراهم شد چتر حمایتی را نه تنها بر سرقشقایی بلکه برای ایران باز کرد انتظار می‌رود این میراث بهمن‌بیگی در ایران و خدمت‌گذاران استان ما نیز نهادینه شود، آقای دکتر دست نخبگان قشقایی را بگیر، مدیران قشقایی پاکدست هستند و توانمند.

اما این جشنواره حاشیه های زیادی داشت

*حضور اردلان زینل زاده شهردار سابق دوگنبدان به همراه برادرش دکتر اردوان زینل زاده متخصص معروف قلب و عروق و یکی از افتخارات استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره فرهنگی و هنری قشقایی گچساران

*عدم حضور حاج علیرضا پناهپوری یکی از چهره صاحب نام و محبوب قشقایی ها که در انتخابات مجلس دهم نقش پررنگ و تاثیر گذاری در ریختن آرای قشقایی گچساران به سبد غلامرضا تاجگردون داشت کاملا مشهود بود.

*هنرمندان نامدار و چیره دست و صاحب نام قشقایی ها با اجرای بسیار زیبا بارها مورد تشویق حاضرین و علاقمندان به موسیقی قشقایی از ایلات مختلف شدند.

*از اجرای برنامه لالایی خوانی بانو افسانه جهانگیری در این جشنواره جلوگیری شد که در این خصوص یکی از مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به کبنانیوز اظهار داشت: اجرای برنامه لالایی خوانی بانو افسانه جهانگیری جزء برنامه جشنواره نبوده و دست اندرکاران جشنواره این برنامه را پیش بینی نکرده بودند.

اعتراض یک بانوی قشقایی در هنگام سخنرانی غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران وباشت به تبعیض و بی عدالتی در جذب نیرو و نادیده گرفتن جوانان قشقایی در استخدام ها یکی از حاشیه های این جشنواره بود.

*اعتراض پدر پیمان اسدی ورزشکار ملی در رشته واترپلو به نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت از عدم توجه و تبعیض مسئولان شهرستان به فرزندش

* اعتراض و گلایه شدید بعضی از اعضای برگزار کننده این جشنواره از نحوه تجلیل و تقدیر از دست اندرکاران جشنواره که در این خصوص عنوان کردند: یک تیم بزرگ که شامل افرادی زیادی می باشد چندین ماه با تلاش و زحمات شبانه روزی و همچنین کمک های مالی مقدمات برگزاری این جشنواره بزرگ را آماده کرده اما متاسفانه نقش و زحمات و تلاش های عده زیادی از اعضای برگزار کننده نادیده گرفت شد و چند نفر به نام خود این جشنواره را مصادره کردند.

آنجا که لیدر تاجگردون گفته بود :: امیدوارم روزی در مسندی قرار بگیری که نه تنها قشقایی‌ها، تمام اقوام ترک و لر و سراسر ایران به شما در سال ۱۴۰۰ افتخار دیگری بکنند! باتوجه به اینکه درسال ۱۴۰۰ فقط انتخابات ریاست جمهوری میباشد بنظر میرسد آرزوی این حامی تاجگردون در شرایطی که نماینده مردم گچساران وباشت درحال حاضر بیشترین منتقدان ومخالفین را درتاریخ سیاسی این شهرستان بخود می بیند فقط میتواند یک آرزو باشد .

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=6763

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: