نباید محیط مدرسه به وقت گذرانی های بی مورد و به بطالت نگذرد

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به ارقام بودجه گفت : در سال ۹۷ برای اولین بار ۱۰ درصد بودجه کل کشور به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است . یعنی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان که ۴ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی و پاداش بازنشستگان اختصاص داده شده است.

نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی : حوزه معیشتی فرهنگیان حوزه بسیار مهمی است و مسئولین نظام هم به این موضوع توجه ویژه ای دارند.

به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد،جشن بزرگداشت مقام معلم با حضور میهمانان شهرستانی ، استانی و کشوری برگزار شد .

در این آئین ، نماینده بویراحمد و دنا با تبریک اعیاد شعبانیه به هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت : اسلام بالاترین تکریم را برای علم و عالم قائل شده است و حتماً تفاوتی بین دانا و نادان در اسلام وجود دارند وجود دارد و بر همین اساس هم عالیم و هم تعلم جایگاه بزرگی در دین اسلام دارند.

وی افزود : جایگاه معلم از دو بعد مورد توجه قرار می‌گیرد . یکی بعد مادی ودیگری بعد معنوی و الهی که بر اساس مبانی فکری اسلام هم بعد مادی و هم بعد الهی باید بالندگی داده شود.

زارعی گفت : در جمهوری اسلامی همواره به بعد الهی توجه ویژه ای شده است و در دوران پس از انقلاب ما خصوصاً در دوره دفاع مقدس بالاترین ایثار هایی که در خطوط نبرد انجام شد از پشت همین نیمکت ها شکل گرفت. انسانهایی که توانستند جهان را مبهوت خود کنند. پس اگر بعد الهی آموزش و پرورش برجسته شود می‌تواند دنیا را متحول کند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود : حوزه معیشتی فرهنگیان حوزه بسیار مهمی است و مسئولین نظام هم به این موضوع توجه ویژه ای دارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به ارقام بودجه گفت : در سال ۹۷ برای اولین بار ۱۰ درصد بودجه کل کشور به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است . یعنی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان که ۴ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی و پاداش بازنشستگان اختصاص داده شده است.

زارعی در بخش دیگری از سخنانش گفت : البته من شرمنده می‌شوم بعد مادی را مطرح می‌کنم چرا که نظام اسلامی نیاز به برجسته‌سازی روحیه انقلابی و اسلامی دارد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره ارزش بالای کار معلمین بیان کرد : گاها ما می بینیم در پایان مقاطع آموزش و پرورش دانش آموزان ما با نماز فارغ التحصیل و وارد دانشگاه می‌شوند اما بدون نماز باز می گردند! چرا که ما دانشگاه را سیاست زده کرده ایم. این در حالی است که اگر وارد مباحث سیاست زدگی شدیم انقلابیگری از بین میرود.

زارعی افزود: ما الان نیاز به روحیه ی انقلابیگری داریم و بدون شک جایی که می‌تواند این مسئولیت مهم را به دوش بگیرد آموزش و پرورش است .آیا این مسئولیت بزرگی نیست؟

وی خطاب به فرهنگیان گفت : شما چه بخواهید چه نخواهید این مسئولیت بر عهده شما فرهنگیان است.

نماینده بویراحمد و دنا گفت : در تحقیقی ثابت کرده اند فرهنگیان در مقابل فرزندان خود بسیار احساس مسئولیت می کنند . خواهش من به عنوان خادم و نوکر شما این است که با همین احساس مسئولیت شرایط را در نظر بگیریم چرا که شرایط ما به گونه ای است که باید فراتر از دغذغه های سیاسی به میدان بیاییم و هر جا فارغ از این مسائل سیاسی به صحنه آمدیم، بسیار موفق بوده ایم.

زارعی در ادامه بیان کرد : برای پیشرفت و توسعه ، نیروی انسانی خلاق مورد نیاز است و اقتصاد در مرحله بعدی قرار دارد به همین خاطر چشم امید همه به شما معلمان است و بدانید هم رهبری ، هم مجلس و همه مسئولان چشم امیدشان به شمااست. شما در گوش فرزندان این مردم زمزمه می کنید و باید اخلاق را زمزمه کرد.

وی گفت : به نظر من معلم علاوه بر درس معمول باید دیگر موارد مربوط به زندگی را با زبان خوش به بچه ها منتقل کند . اگر دیالوگ مهربانی در کلاس بین معلم و دانش آموز صورت بگیرد ، می‌توانیم مدیران خوب و خلاق برای آینده پرورش دهیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت : باید محیط مدرسه به وقت گذرانی های بی مورد و به بطالت نگذرد که در نهایت دانش آموزان بی مسئولیت تحویل جامعه دهیم . در آن صورت در آینده با مشکلات زیادی مواجه شویم و نیاز به برنامه ریزی های جدید برای مشکلات بعدی آن دانش آموزان هستیم.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=6775

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: