تعریض و جاده سازی در منطقه “بی سردره” بدون مجوز و خودسرانه توسط پیمانکار راه و شهرسازی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: هم اکنون با یگان حفاظت منابع طبیعی نیز هماهنگی می کنم که برای بررسی وضعیت این مساله به منطقه اعزام شوند.

فصلی نو ، درختان جنگلی بلوط و طبیعت منطقه “بی سردره” بصورت شبانه به بهانه تعریض جاده قطع شده اند.

به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد، پیمانکار اداره کل راه و شهرسازی به بهانه تعریض جاده در منطقه جنگلی “بی سردره” در شمال شهر یاسوج اقدام به تخریب درختان کهنسال بلوط این منطقه بصورت شبانه کرده است که خسارات فراوانی را وارد کرد.

“عزت الله بهشتی فرد”، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: تخریب ناشی از جاده سازی به منابع طبیعی در منطقه “بی سردره” برآورد شده است.
وی افزود: قانونا ما نمی توانیم جلوی پروژه های عمرانی را بگیریم اما باید خسارات وارده برآورد و دستگاه که به منابع طبیعی خسارت وارد می کند، باید پرداخت کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: هم اکنون با یگان حفاظت منابع طبیعی نیز هماهنگی می کنم که برای بررسی وضعیت این مساله به منطقه اعزام شوند.

“احسان نعمتی”، معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: اداره راه و شهرسازی در تاریخ دوم مهرماه سال ۹۶ درخواست ایجاد جاده و تعریض جادهمنطقه “بی سردره” را به مساحت ۱۴۹۲ متر داشتند.
وی افزود: قبل از شروع پروژه برآورد اولیه ۱۹۶میلیون تومانی خسارت کردیم که پیمانکار و اداره راه و شهرسازی باید خسارات برآورد شده را پرداخت، نقشه را اصلاح و عرض جاده هم کمتر سپس شروع به راهسازی و تعریض کنند تا نسبت به صدور مجوز اقدام شود اما متاسفانه این کار را انجام ندادند.

نعمتی با بیان اینکه اقدامات تعریض و جاده سازی در منطقه “بی سردره” بدون مجوز و خودسرانه بود، اظهارکرد: قرار بود ۱۴۹۲متر را تعریض و جاده سازی کنند که متاسفانه با وجود نداشتن مجوز حدود ۴ کیلومتر جاده سازی انجام دادند.

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از لحاظ قانونی ما نمی توانیم مانع اجرای پروژه های عمرانی شویم اما دستگاه متولی باید از اداره منابع طبیعی مجوز بگیرد در این پروژه مجوزی نگرفتند.

نعمتی تصریح کرد: قطعا با توجه به اینکه منطقه جنگلی بوده خساراتی وارد شده است.

“جواد رحیمیان”، مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گفت: منطقه “بی سردره” بخصوص جاده در حال تعریض بدون مجوز دارای پوشش جنگلی انبوه بود.

وی افزود: برآورد اولیه نشان می دهد که متاسفانه در پی این اقدام بدون مجوز حدود ۳۰۰ اصله درخت ۵۰ سانتیمتری تا کهنسال قطع و تخریب شد.

رحیمیان اضافه کرد: ظهر امروز با اعزام یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان به محل از ادامه پروژه جلوگیری شد و عملیات راهسازی را تعطیل کرده ایم.

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=6827

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: