دیالوگ های تاریخی و ماندگار از ۳ مدیر هم استانی – طعنه های سنگین استاندار

وی با تاکید بر معرفی کسانی که وام های اشتغال و توسعه را به سمت و سوهای دیگر برده اند اضافه کرد: آنهایی که مستحق کمک هستند کمک شان کنیم آقای بانک ملت 135 درصد از من وثیقه گرفته است و منی که بیش از 10 میلیارد تومان از دولت طلب دارم برای 400 میلیون تومان اگر یک قسط عقب بیفتد تهدید به اجراییه می کند.

فصلی نو ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : وام های تولید و اشتغال صرفا باید در جهت منابعی که تسهیلات دریافت کردانه اند هزینه شود.

به گزارش فصلی نو استان کهگیلویه و بویراحمد ، علی محمد احمدی ظهر امروز در نشست شورای تسهیل بیان کرد : تا کسی تسهیلات معوقه خود را پرداخت نکند بانکها وام دیگری به آنها پرداخت نخواهند کرد.

احمدی شرط پرداخت معوق به بدهکاران صنعتی استان را ضمانت از طرف سرمایه گذار دیگکر عنوان کرد و افزود: برخی از بانک ها ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد از یک واحد تولیدی طلب دارد اما دوباره از طرق کوناکون فشار می آورند که مجددا وام دریافت کند.

وی ضمن انتقاد شدید از این روش نامعقول در استان تاکید کرد: شما چطور رویتان می شود که می گویید از واحد صنعتی من محصول به خارج از کشور صادر می شود و از آنطرف همه ما که تحصیلات حداقل فوق لیسانس داریم ،جمع شدیم که موضوع ۴۰ میلیون تومان بدهی برق شما را حل کنیم.

مقام ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : شما بروید چند واحذ تولیدی از شرکت های صنعتی دیگر استان ها بررسی کنید ببینید کدام یک از آنها درخواست های اینچنینی از بانک ها و مسئولین دارند .

علی محمد احمدی گفت : حال ما می گوییم بانک ها مقصر هستند برای هزینه آب و برق و تلفن چه توضیحاتی دارید  آقا از وام دولت ماشین میلیاردی گرفته است و بعد اینجا درخواست می دهد که هزینه برق من را تقسیط کنید ، من دیده ام که می گویم .

احمدی تصریح کرد: وقتی از بانک وام برای تولید و اشتغال دریاقت می کنید در همان مسیر هزینه کنید نه ماشین میلیاردی سوار شوید و بعد هم ادعای مسلمانی کنید و بگویید هدف من خدمت به مملکت است (احمدی که گویا خیلی عصبانی بنظر می رسد ) فریاد زد : بابا انصاف هم خوب است.

در همین ارتباط جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در جواب استاندار اظهار کرد: آقای دکتر من باید شما را روشن کنم در تمام جلسات و کارگروهها بنده اعلام کردم که آنهایی که پول از بانک برای تولید و اشتغال دریافت کرده اند باید در همین مسیر هزینه کنند .

جبار کیانی تصریح کرد: آنهایی هم که وام تولید و اشتغال را در راه دلالی و ساخت و ساز هزینه کرده اند باید معادل سازی شود و مطابق ساخت  وساز و دلالی از آنها سود گرفته شود.

کیانی اضافه کرد: آنهایی که برای این مملکت کار کرده اند و بنا به اشتباهات دیگران زمین گیر شده اند مستحق اینچنین برخوردهایی که برخی از بانکها انجام می دهند نیستند .

وی با تاکید بر معرفی کسانی که وام های اشتغال و توسعه را به سمت و سوهای دیگر برده اند اضافه کرد: آنهایی که مستحق کمک هستند کمک شان کنیم آقای بانک ملت ۱۳۵ درصد از من وثیقه گرفته است و منی که بیش از ۱۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارم برای ۴۰۰ میلیون تومان اگر یک قسط عقب بیفتد تهدید به اجراییه می کند.

در این لحظه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : از قدیم گفته اند هر کسی را برای کاری ساخته اند من استاد دانشگاه هستم باید در دانشگاه باشم و اولویت اول من تدریس باشد.

علی محمد احمدی کاندیداتوری خود را در مجلس شوره اسلامی دوره های قبل اشتباه خود عنوان کرد و گفت: بر اثر یک اشتباه من کاندید و سپس نماینده مجلس شدم و بعد به اینجا آمده ام و  به همین دلیل اکنون استاد دانشگاه خوبی نیستم .

احمدی گفت : اگر ذهن من درگیر کار شود استاندار خوبی نیستم من نمی دانم در این استان چه خبر است و کجا را می خواهید بگیرید آقا کارخانه زده یک مبلغی از بانک گرفته است و هنوز هیچ گلی از بابت کارخانه اول به سر استان نزده سراغ دومی  سومی و چهارمی می رود .

مقام ارشد استان ادامه داد : آقای کیانی من شما را دوست دارم و ارادت به شما درام اما اگر من بانکی باشم می گویم هیچ ارتباطی بین بدهی بانکی شما با طلب شما از دولت وجود ندارد.

استاندار خطاب به کیانی گفت : حضرت عالی پول بانک را گرفتی اول اینکه طرح شما یا اقتصادی است و یا اقتصادی نیست اگر اقتصادی نیست تعطیل کنید و اگر اقتصادی است اول پول وام و برق و گاز و تلفنتان را بدهید .

علی محمد احمدی گفت : بله یک زمانی می گویم کارخانه دار همه هوش و حواس خود معطوف به کارخانه بود و مدیربیت بنده نوعی باعث افت و بی تحرکی کارخانه شد که آنجا هم دولت گفته که چک وسود و جریمه معوقه را محاسبه نمی کنیم و فرصت می دهیم .

احمدی با تاکید بر اینکه منظور وی شخص آقای کیانی نیست گفت: وقتی کارخانه دار ۴ تا ۵ جا وام گرفته است باید پرسید چکار کرده است من شما را نمی گویم اما وقتی آقا آمده وام گرفته و جای دیگر هزینه می کند خب رفیق شما است همشهری شماست حضرت عالی هم احتمال دارد وام تولیدی گرفته و جای دیگر مصرف کنید.

کیانی گفت : نه اصلا اینطوری نیست من در قالب مشاوره با شما صحبت کردم و از شما خواهش کردم که جلو این تخلفات گرفته شود .

استاندار صحبت های کیانی در این زمینه را تایید کرد و گفت : مطمئن  باشید تا من هستم اجازه این تخلفات را نخواهم داد .

در این لحظه مدیر شعب بانک ملی استان گفت : من احترام فوق العاده ای برای آقای کیانی قائل هستم و حرف های ایشان هم درست است.

احدالله امیری گفت: اما ما کتبا می نویسیم هر جایی که به تولید و اشتغال کمک کند ما پای کار هستیم آقای کیانی ما پای کار بودیم و از قبل هم بودیم که الان در این جلسه هستیم .

امیری اضافه کرد: اگر به قول شما بانک ها تسهیلات ندادند من و بقیه همکاران در دیگر بانک ها الان در این چکار می کنیم این نتیجه عملکرد ماست .

وی گفت : سه سال تولید کننده سود ،اب و برق پرداخت نکرداه ند اما مالیات را فوری پرداخت می کنند بانک ها محکوم هستند و هیچ حرفی هم نزده اند فقط به بانک ها گفتند ما زیان داریم در حالیکه ۳ سال سود را از ما پنهان کرده اند .

امیری گفت :در حالیکه   آقای استاندار اینجا ناراحت هستند و  همان روز دستگاه اجرایی برای ۳ اداره مرکزی من تسهیلات سرمایه در گردش تعیین کرده است این را چه کسی باید جوابگو باشد.

مدیر شعب بانک ملی استان افزود: در حالیکه آقای استاندار دغدغه دارد که به این شرکت هیچ تسهیلاتی پرداخت نشود و هیچ دستگاه اجرایی حمایت نکند ولی چرا دستگاه اجرایی ۲۰ میلیارد به اداره مرکزی من معرفی می کند.

احدالله امیری خطاب به جبار کیانی گفت : آقای کیانی بخدا قسم ما پای کار هستیم اگر نبودیم این اتفاق جمع شدن دوستان بوجود نمی آمد این همه تسهیلات داده شده اما آقای کیای یکبار از ما حمایت نکردند .

امیری تاکید کرد : باد کارگروه وصول مطالبات ایجاد شود در غیر اینصورت ما از این به بعد هیچگونه همکاری نخواهیم کرد ،اقای استاندار اگر ناراحت می شوند از من ناراحت شوند .

وی گفت : ما چقدر باید تحمل کنیم توپ و  تشر می شنویم می گویم بخاطر آقای کیانی جواب نمی دهیم ولی چرا وقتی ما را به دادگاه ودیوان محاسبات می برند یک نفر از ما حمایت نمی کند .

استاندار در جواب امیری گفت : البته اگر در این استان اگر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ای کار بودند کار به این جاهها نمی کشید.

 

لینک کوتاه خبر:

https://faslejonoob.ir/?p=6913

ارسال دیدگاه


نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تصویر روز: